Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under januari 2012

Av Carro - 14 januari 2012 20:18

Godkväll bloggen!

Efter en väldigt seg dag, eller jag har varit väldigt seg, jag har inte orkat göra någonting plus att jag t.om sovit middag så blir det nu ännu en film för idag, nu blir det Ice Age 2 =) hehe, det var längesedan man såg dem. Senare blir det Morden i Midsomer som läggs ut på svtplay halv 11, om jag inte somnat innan vill säga :P


I eftermiddags bakade vi några nya kakor, recept kommer troligtvis ut imorgon. Nu blir det film!


//CarroEllen

Av Carro - 13 januari 2012 20:39

Godkväll bloggen!

Ja då var det äntligen helg igen då vilket känns helt underbart efter denna veckan. Detta har varit en konstig vecka, framför allt på jobbet, det har hänt något varje dag typ. Måndagen kommer jag inte ihåg, men i tisdags var det väldigt mycket att göra och Zara försov sig och kom 30 min försent, och då hade Malin och jag haft en väldigt stor lunchrusch själva innan hon kom, sedan hade Zara sin stora tappardag då också, det räckte tydligen inte att försova sig. I onsdags var det min tur att ha "stora tappardagen" samtidigt som jag var väldigt trött och det var väldigt mycket att göra då också. Igår var det en hel del under lunchen och eftermiddagen också plus att det var det där med den avgrävda kabeln som gjorde att vi inte kunde ta kortbetalningar, hade inget internet och ingen telefon, så igår eftermiddag var det väldigt kaotiskt också. Och idag, ja då har det varit enormt mycket att göra också och vi slog rekord i antalet gjorda/sålda smörgåsar på en timme. Det var lite roligt att vara med och slå det rekordet, det var 70 smörgåsar på 1 timma, dvs varje smörgås tog ca 50 sekunder att göra, det är inte illa, jag är riktigt imponerad :D När jag stod där tyckte jag däremot inte att det gick så fort, men det var väl för att lunchen var så lång och det var så himla mycket folk, men roligt att vara med och slå det rekordet :D

Imorse fungerade föresten kortapparaten igen och även internet och musiken då :D men inte telefonen.


Ja det är väl så denna veckan har sett ut, konstig. Samtidigt har jag försökt att inte stressa så mycket som jag gör så ofta annars. För att undvika stressen så har jag gjort allting klart som ska bli klart innan jag lägger mig på kvällen och sedan har jag suttit mig och pusslat, det blir man avslappnad av, och däremellan har jag faktiskt inte stressat så mycket, är nöjd själv. Däremot har jag inte suttit så mycket vid datorn alls som jag brukar göra i vanliga fall, jag har valt pusslet istället =) Men det har varit härligt det också.


Ne, nu kanske älsklingen och jag ska lägga oss och kolla på någon film eller något, men då lär jag somna i så fall :P

God natt!

//CarroEllen



Av Carro - 12 januari 2012 22:05

Godkväll bloggen!

Äntligen ska jag snart sova, jag är verkligen helt slut efter en kaoseftermiddag på jobbet pga en ledning som var avgrävd så vi hade inget internet, dvs vi kunde inte ta emot kortbetalningar vilket var det största problemet, och så hade vi inte heller någon musik, så innan vi fick veta vad det var och fick suttit upp lappar om det så fick vi fråga varje kund om de skulle betala med kort eller kontant, lagom roligt. Efter en stund fick restaurangchefen ringa och ta reda på vad det var som hade hänt (någon tjänst som kostade 19 kr/minuten) och det visade sig att det var en avgrävd ledning som kommer ta upp till 9 dagar att laga, 9 hela dagar utan kortapparat och musik på jobbet, hur ska vi klara oss?.... Det återstår att se..


Nu ikväll har älsklingen varit här en sväng och hjälpt mig lite med pusslet, sedan åt vi god mat, revben och potatissallad :D Sedan åkte han hem vid halv 9 nu ikväll, tack för en trevlig kväll Jesper! =)


Imorgon blir det jobb och sedan åka ut till älsklingen denna helg igen. Vi får väl se vad vi hittar på, men troligtvis ta det lugnt bara, förra helgen var vi ju på IKEA och Jesper storhandlade =)


Ne nu måste jag sova om jag ska orka upp kvart i 6 imorgonbitti.

God natt!

//CarroEllen

Av Carro - 11 januari 2012 21:18

Godkväll bloggen!

Det känns verkligen inte som onsdag idag, det känns typ som tisdag eller något, någon mer som tycker det?


Denna dag slutade iaf bra.... På jobbet hade vi det ganska lugnt på förmiddagen sedan kom det en hel del folk under lunchen. Idag har jag haft min "tappardag" Imorse när jag skulle ta en kantin med tomater ur kylen och sätta i "linen" så tappar jag kantinen med tomater i golvet, givetvis flög locket av då också, så då var det tomater över golvet. Efter det så tappade jag ost som låg på en smörgås rakt mer i papperskorgen, fråga mig inte hur jag lyckades, måste fastnat i den med handsken :P Sedan när jag gick in i disken så tappade jag disken i golvet. Jag var så himla trött imorse också, eller har varit det hela dagen eftersom att jag hade så svårt att somna igår kväll. Usch ne, sådana dagar gillar man inte.


När jag hade slutat och var påväg till bussen så ringde Malin. Hon undrade om vi skulle träffas. Så vid halv 5 tiden så kom hon hit. Det var väldigt trevligt, var ett tagsen vi träffades nu. Vi gjorde lite god mat, toast och sallad. Tack för en trevlig kväll Malin! :D


 




Imorgon kommer älsklingen hit en sväng så ska vi pussla lite =) Sedan kommer även Nea hit en sväng också, ska bli trevligt =)


Ne nu är det dags att sova, jag är helt slut. God natt!

//CarroEllen

Av Carro - 10 januari 2012 21:57

Godkväll bloggen!

Ja herregud vilken dag det har varit. På jobbet har det varit massor att göra, det var lite småkaos där några timmar, plus att hon som skulle komma kl 12 hade försovit sig och kom 30 min senare och då hade lunchen redan varit igång i ca 1,5 timma. Ja lunchen började ovanligt tidigt idag, innan 11.


Här hemma har jag även idag suttit och pusslat, satt med det i nästan 3 timmar, så nu börjar det verkligen likna något =)


Ne nu är det dags att sova.

God natt!

//CarroEllen

Av Carro - 9 januari 2012 21:58

Godkväll bloggen!

Denna dag har varit helt okej. På jobbet har det varit ganska lugnt och under eftermiddagen var både Sara och jag lite sega.

När jag kom hem så hade jag varit och handlat lite, sedan har jag diskat, lagat lite mat, kollat på senaste avsnittet av Morden i Midsomer och rensat avloppet till handfatet här hemma som mamma ville att jag skulle göra. Och nu ikväll fastnade jag med pusslet som jag fick ihop en hel del på :D Jag älskar att pussla, det är så avslappnande och man får använda huvudet på ett annat sätt än vad man gör i vanliga fall =)


Nu är det dags att sova!

God natt!

//CarroEllen

Av Carro - 8 januari 2012 22:06

Varför kan det aldrig gå som man vill?....


God natt!

//CarroEllen

Av Carro - 8 januari 2012 14:32

Hejsan bloggen!

Då börjar även denna helg gå mot sitt slut. Jag har haft det väldigt bra och trevligt. Jag kom ju hit ut i torsdags kväll. I fredags tog vi det väldigt lugnt bara, igår tog vi 10 färjan in till stan och till IKEA där vi var väldigt fokuserade på endast det vi skulle ha, så det tog samanlagt ca fyra timmar, inne på IKEA och sedan packa om bilen två gånger, jag är imponerad att det gick såpas fort ändå, vi var ju härute igen kl 3 redan. Jesper fick i alla fall köpt en säng och lite andra småsaker, väldigt bra, nu känns det mer hemtrevligt i detta huset =)


Så igår kväll höll vi på med att sätta ihop sängen och sätta upp rullgardinen, det är lätt men det tar sådan tid bara, men det blev som sagt var väldigt bra =) Nu ska bara madrasserna till sängen vila sig själva i tre-fyra dygn innan man ska använda dem.


Idag har vi inte heller gjort så mycket, smågrejat här bara med lite saker.


I eftermiddag åker jag ju hem igen vilket jag egentligen inte har någon lust med, men ändå vill jag det, jag vill få tid till hemma med att sätta mig med pusslet. Hoppas att jag hinner med det i veckan.


Hur har er helg varit? =)


//CarroEllen

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards