Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under januari 2012

Av Carro - 24 januari 2012 21:51

Godkväll bloggen!

Då var även denna dag över och nu ska jag alldeles strax sova. Jag är verkligen helt slut nu känner jag, halsen är bättre nu men nu har jag blivit riktigt förkyld ist =(


Idag efter jobbet träffade jag Nea på Backaplan. Vi var och kollade på jacka till mig. Jag hade ju kollat på en Didrikson jacka på Intersport som skulle kosta enligt internet 2000 kr. När vi kom till butiken så var alla Didrikson jackor slut så vi gick till Team sportia där jag vet att de brukar ha en del sådana jackor. Där hittade jag exakt samma jacka men för 1299 kr, snacka om ett bra kap, en jacka som jag hade räknat med att få lägga ut 2000 kr för fick jag för 1299 kr, det var inte så illa, och jag är riktigt nöjd! :D På Stadium fick jag även köpt en ny mössa vilket jag också behövde. Tack för en trevlig eftermiddag syrran! :D <3


Imorgon är det jobb som gäller och sedan ska jag tvätta lite här hemma och så tänkte jag sätta mig och pussla imorgon eftersom att jag inte fick gjort det idag.


Nu är det dags att sova. God natt!

//CarroEllen

Av Carro - 24 januari 2012 06:24

God morgon bloggen!

Nu ska jag alldeles strax gå till bussen. Idag ska jag jobba med Zara på morgonen, hoppas att hon kommer i tid idag, det är en aning för kallt för att stå ute och vänta på henne idag. Här är det idag 8 minus ute vilket är längesen det var.


Idag ska jag med Nea till Backaplan och kolla på en jacka och sedan ska vi åka en sväng till morfar och hälsa på honom, ska bli trevligt =)


Ne nu är det snart dags att gå. Ni får ha en bra dag!

//CarroEllen

Av Carro - 22 januari 2012 21:28

Godkväll bloggen!

Nu sitter jag i min egna säng här hemma och tänkte snart sova.

Denna helgen har varit ganska härlig trots att jag inte har mått så bra, har haft väldigt ont i halsen och igår kväll hade jag nästan ingen röst alls, typiskt att bli förkyld just nu, det ville jag inte!...

Men ja, vi har ju som sagt var inte gjort så mycket denna helgen. Igår kväll lagade vi ju god mat till oss själva bara som jag skrev här igår. Idag har Jesper varit iväg och spelat tennis en timma, det orkade inte jag följa med på idag och vara bollkalle så jag stannade hemma och grejade lite bara. Så nästintill hela helgen så har jag bara gått runt i myskläder, fick låna en väldigt stor fleecetröja av älsklingen också som jag har haft på mig hela helgen, älskar stora tröjor så ibland!


På bussen på väg hem nu ikväll så träffade jag en gammal klasskamrat från Hälsö, det var trevligt att prata lite med henne =)


Nu känner jag mig helt slut och väldigt tung i huvudet, hur ska jag orka jobba imorgon? Vi får se hur länge jag orkar...


Ne nu är det sovdags som gäller. God natt!

//CarroEllen

Av Carro - 21 januari 2012 23:06

Godkväll bloggen!

Nu sitter jag i sängen med älsklingen bredvid mig och gör ingenting, är väldigt trött bara och har ont i halsen, har nästan ingen röst känns det som. Men ja, jag vet vem/vilka det är som har lyckats smitta mig :P


Idag har vi inte gjort mycket alls. Vi var nere och handlade mitt på dagen och nu ikväll hade vi lite myskväll med god mat och efterätt och så eldade vi i kaminen också, mysigt! Det som saknades var en bra film som vi tyvärr inte hade någon, men vi överlevde ändå =) :P


 

Idag kom ju denna vinterns första snöfall till Göteborg och skärgården. Jag älskar snö, det är så mysigt och det blir så ljust ute och man blir glad, någon som håller med mig? =)

Får bara hoppas att i alla fall lite vill ligga kvar i veckan då de säger att det ska bli kallare, ett antal minus. Det kanske är på tiden att den riktiga vintern kommer nu, det tycker jag i alla fall...


Ne, nu är det nog dags att sova snart, man blir ju så trött när man är förkyld. Hoppas att ni har haft en bra dag =)

God natt!

//CarroEllen

Av Carro - 20 januari 2012 22:27

Godkväll bloggen!

Ja då var det äntligen helg igen då och nu är jag ute hos älsklingen och är helt slut plus ont i halsen =( Denna vecka har varit lite småkonstig, och gårdagen var bra konstig, Det hände det ena efter det andra, både saker som jag skrattade gott åt och mindre roliga saker, däremot inget jag vill skriva om här.


Nu är jag så enormt trött så jag orkar verkligen inte skriva något mer här ikväll. Så nu blir det till att sova. God natt!

//CarroEllen

Av Carro - 18 januari 2012 21:50

Godkväll bloggen!

Nu ska jag alldeles strax sova eftersom att jag fortf. är bra trött.

Denna dag har varit helt okej, en aning lugnt på jobbet faktiskt. Och här hemma har jag idag lagat lite mat, grejat lite, pusslat och så har mamma och jag för andra kvällen i rad suttit och kollat på "112 på liv och död" på tv. Det är faktiskt riktigt bra det programmet, lagom äckligt också, vissa sådana program kan ju varje avsnitt vara äckligt, men dessa är helt ok.

Just det ja, jag bakade ju i eftermiddags ocskå direkt när jag kom hem, jag var så himla sugen på min kladdkaka så det blev det =)


Imorgon är det jobb som gäller och sedan träffa Malin :) Det blir en sväng nere på torget, behöver köpa lite strumpor och sådant som jag tänkte lägga ute hos Jesper så jag slipper ta med mig det varje gång.


Ne nu är det dags att sova. God natt!

//CarroEllen

Av Carro - 16 januari 2012 21:46

Godkväll bloggen!

Denna dag har varit helt okej, däremot har jag även idag varit enormt trött vilket inte var så roligt under lunchen på jobbet. Vi får nog vänja oss vid nu att det faktiskt blir en riktig lunchrusch varje dag =) Det är väldigt roligt att ha och göra, det konstiga är bara att januari är en av de månaderna som det brukar vara som minst att göra på restauranger, men tydligen inte i år. Kul det iofs =)


Nu tänkte jag lägga ut ett recept på några Väldigt goda choklad cookies som Jesper och jag gjorde i helgen.



Sega chokladcookies

2 äggvitor
2,5 dl florsocker
1 dl kakao
1 msk marsansåspulver
100 g finhackad choklad
 
Vispa äggvita och socker i några minuter.
Sikta ner kakao och marsansåspulver och rör om till en jämn smet. Blanda till
sist ner den finhackade chokladen. Klicka ut 9 små kakor på en plåt med
bakplåtspapper. Grädda mitt i ugnen på 175 gr i ca 13 min.
 
  
 
 
 
 
Ne nu är det dags att sova. Imorgon eftermiddag och kväll blir det till att fortsätta på pusslet :D God natt!
//CarroEllen
Av Carro - 15 januari 2012 21:41

Godkväll bloggen!

Då var jag åter hemma i Torslanda igen då efter denna helg ute i skärgården. Vi har haft det väldigt lugnt. Jag har varit så enormt trött, igår eftermiddag sov jag ju middag :P Och även idag har vi haft en lugn dag. Imorse när jag vaknade för andra gången (jag somnade om efter första) så gick Jesper upp och bakade scones till frukost, det var supergott :D och till det satte vi oss och kollade på gårdagens avsnitt av "Morden i Midsomer" =) Mysigt! =)

Annars idag har vi så gott som inte gjort någonting, tagit det väldigt lugnt bara vilket faktiskt har varit helt underbart.


Imorgon är det då ny vecka. Vi får väl se vad denna vecka har att bjuda på då, bara den inte blir lika konstig som förra.


Ne nu är det alldeles strax dags att sova. God natt!

//CarroEllen

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards