Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under oktober 2010

Av Carro - 15 oktober 2010 15:37

Hejsan bloggen!

Nu sitter jag i sängen och mumsar på Remi, sådana nougatkex och de är så himla goda xD :P kan inte sluta äta de :P


Idag har jag städat lite här hemma och sedan varit inne i stan och träffat Thomas (pappa) för att justera länken på klockan jag fick av honom =) så nu är det fixat också =)


Runt 5-6 tiden idag så kommer Cissan :D och imorgon eftermiddag kommer Jesper också :P hehe, ja vi tre brukar ju ha väldigt roligt tlsm xD :D haha, alltid jag som hamnar i mitten xD :P

Så vi får väl se hur mycket dator det blir i helgen =) :P


  

Jag förut idag innan jag åkte till stan.

 

Nej, nu får jag gå och hämta mer Remi :P Kram på er alla bloggläsare! =)

Av Carro - 14 oktober 2010 23:30

Dålig update, jag vet =( och nu orkar jag faktiskt inte riktigt skriva, är så himla trött.


Imorgon mitt på dagen så ska jag iaf till stan med Thomas (pappa) och reglera armbandsklockan som jag fick av honom igår =) och under sena eftermiddagen kommer Cissan :D men jag ska försöka skriva här på dagen imorgon. Ska bara städa lite innan hon kommer =)


God natt och kram på er alla bloggläsare! =)

Av Carro - 13 oktober 2010 11:30

Hejsan bloggen!

Då var det den 13 oktober idag då och jag fyller 20 år :P =)


Dagen började väl sådär bra, jag vaknade och hade så enormt ont i magen, men nu har det gått över, och för en liten stundsedan så kom Jesper hit. Hehe, ja han får hjälpa mig lite idag med bla maten för ikväll :P =)


Nej, nu måste jag gå och börja greja. Kram på er alla bloggläsare!

Av Carro - 12 oktober 2010 22:19

God kväll bloggen!

Då var denna dag över då. Idag har jag städat en del här hemma, varit och handlat till imorgon och så har jag gjort formarna till efterräten imorgon, hoppas bara att jag lyckas med de, det är nämligen lite pilligt men det ska gå :P =) Det är nämligen så att jag har penslat sådana muffinsformar med smält choklad och så ska det stelna ordentligt innan man ska ta bort pappersformarna så blir det som chokladformar sedan ist (om det håller ihop vill säga), i de formarna ska sedan mousse =) Mummsigt :D  Blir de bra så kan jag lägga upp receptet här någon dag =)


Hm, ja imorgon blir man då 20 år, och Jesper och jag har varit tillsammans i lite mer än 1 år och 2 månader =) herregud vad fort det går. <3


Nu sitter jag bara och chattar lite och skriver detta, känner att jag faktiskt börjar bli en aning trött, kanske borde läsa några sidor innan man somnar ikväll, då brukar man somna lättare =)


God natt och kram på er alla bloggläsare! =)



Av Carro - 12 oktober 2010 09:53

God morgon bloggen!

Ligger nu i sängen och orkar verkligen inte gå upp. Igår kväll hade jag väldigt svårt för att somna av någon anledning, och sedan vaknade jag kvart över 4 imorse och hade svårt att somna om, och nu vaknade jag av klockan som ringde halv 10. Ne usch, jag vill bara ligga i sängen hela dagen känner jag, orkar inte göra någonging.


Ja, idag har jag ju en del saker att göra men usch vad trött jag känner mig. Men men, går jag upp nu så kanske jag somnar tidigare ikväll. Det kan ju hända att mamma och Nea kommer in och väcker mig imorgonbitti men jag vet inte, vi får se =)


Ne fy vad kallt det är här också, och vår utetermometer som har gått sönder, haha ja den stod på 17 grader hela tiden typ, aldrig kallare :P Den hade rostat sönder, så nu har vi en badtermometer som hänger ute på balkongen, hmm, får ta och åka in till stan och köpa en ny någon dag.


Nej, jag får väl ta att gå upp ur sängen nu då, hungrig som jag vet inte vad är jag också. Kram på er alla bloggläsare!  

Av Carro - 11 oktober 2010 22:18

God kväll bloggen!

Ligger nu i sängen och ska nog snart sova.


Under kvällen så har jag suttit och pratat lite med mamma, bla. om mat och efterrät till onsdag =) Och ja, vi kom tillslut fram till vad jag ska göra =) Det blir lax med fetaoströra på och sedan potatis och rotfrukter i ugn. Till efterrätt hittade jag ett recept förut i en kokbok som jag fick av 2 av lärarna när jag tog studenten. Det är muffins med mousse i typ, kommer inte ihåg vad det heter. Men det blir säkerligen bra =) Så imorgon måste jag göra skalet till de för det ska stå minst 8 timmar i kyl.


Så imorgon ska jag ner och handla då. Sedan ska jag även städa här hemma samt ringa morfar och se om han vill komma på onsdagkväll =)


För en stundsedan satt jag och smsade med Cissan (sysslingen från Bengtsfors) och hon kommer ev. hit i helgen =) Jag är nämligen ensam hela helgen, Malin kommer ju hem från Grekland på lördagnatt och Jesper är på hajk och kommer hem på lördagen, Nea är på Hälsö hela helgen och mamma och Mikael ska åka iväg. Så hoppas att Cissan kommer, vi brukar ju alltid ha så roligt :D :P xD haha. Nej aldrig att jag glömmer för två årsen, tvillingarna LoreAronsson som vi var i Långed, vi sa samma sak i munnen på varandra utan anledning, och när vi kom hit till Torslanda så var vi datanördarna LoreAronsson xD




God natt på er alla bloggläsare!   

Av Carro - 11 oktober 2010 16:11

Hejsan bloggen!

Nu sitter jag i soffan här hemma och gör inte så mycket. Idag kom jag hem strax efter 1 från Jesper och sedan dess så har jag lagat lite mat och rensat en del av trattkantarellerna som mamma, Nea och några andra plockade i helgen på sommarstället. Jag skulle ju egentligen följt med dit men jag kände verkligen inte för det så älsklingen och jag var här hemma hela helgen ist vilket var väldigt trevligt =) Sedan var en kompis här en sväng i lördags vilket också var väldigt trevligt, det var ju så längesen vi träffades <3 :D

Så Jesper och jag åkte ut till honom igår kväll och sov där en natt bara.

Asså vilken dimma det var imorse :O Man såg typ ingenting genom fönstrerna.

Ja, de säger ju att kylan är påväg nu, det kanske är dags att plocka fram alla höstkläder =)


Just det ja, det var ju nytt avsnitt av "The event" igår, det måste jag ju kolla på idag också :D


Nu är det bara två dagar kvar till man fyller 20 =) och imorgon skulle Mimmi (mormor) fyllt 72 år :( Saknar henne så mycket <3


På onsdag ska jag inte göra så mycket, vi ska fira lite här hemma bara, mamma, Nea, Jesper och troligtvis Mikael också . så ska bara laga lite god mat och så =)


Hm, ja jag har väl egentligen inte så mycket mer att skriva här just nu känner jag, kan inte komma på något i alla fall. Så jag får väl ta att gå och plocka fram höst/vinterkläderna och sedan kanske sätta sig med en god kopp kaffe och något gott till och kolla på "The event" =)


  


Kram på er alla bloggläsare!


Av Carro - 7 oktober 2010 12:16

Hejsan bloggen!

Sitter nu hemma i soffan och kollar på en gammal Morden i Midsomer =)

Jag kom hem strax före halv 10 imorse, Jesper skulle ju till skolan idag. Det är faktiskt ganska härligt att komma hem så tidigt, dagen går väldigt segt men det är faktiskt ändå härligt eftersom att tiden går så himla fort annars.

Så nu på förmiddagen har jag städat lite bara, fortsätter väl med det imorgon tror jag. Jag ska troligtvis inte med till sommarstället i helgen utan jag ska nog vara hemma med älsklingen =) Känner nämligen inte alls för att åka dit som jag gjorde för ett tagsen. Asså jag hade gärna åkt upp och plockat kantareller men just denna helg känner jag verkligen inte för det av någon anledning och så är det ju liksom ganska kallt om nätterna däruppe nu så det skulle inte förvåna mig om det är på gränsen till försent att plocka däruppe nu, men jag vet inte, har faktiskt inte pratat med släktingarna däruppe på ett tag nu heller. Men men.


Imorgon åker gottegrisen Malin iväg till Grekland (igen) och den här gången över min 20 årsdag. Hmm :P

Just det ja, jag ska hitta något recept på någon cholkadkaka av något slag, lite lyxigare som jag ska ha på min födelsedag. Någon som har något förslag på någon god och lite festligare chokladtårta/kaka? =)


Om några timmar ska jag gå ner till den nya kvartetskrogen härnere på torget, Vi2, får se hur det går =)


Kram på er alla bloggläsare!


Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards