Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under september 2009

Av Carro - 23 september 2009 21:00

God kväll på er.


Asså jag har fått för mig att det är torsdag idag, troligtvis bara för att jag är ledig på fredag :P Så ja, imorgon är det då sista dagen på Brogyllen. Jag ska tydligen få göra en tårta till mig själv då eftersom att det är sista dagen, fick veta det idag =) Vi får se vad det blir för någon, men troligtvis inte någon med grädde eftersom att jag inte är så förtjust i grädde.. Men jag lovar att jag ska komma ihåg att ta ett kort på den och lägga upp här.


Denna dag har varit helt okej, har varit med Eva i butiken idag.


Jo just det ja, imorgon ska jag vara med Jesper en stund på eftermiddagen så vi får se om det blir något bloggande då.


Usch, jag känner mig så dålig nu med bloggen.. Jag har verkligen ingen fantasi vad jag ska skriva om... :/ Just nu händer det inte så mycket i mitt liv. Det tycker jag är väldigt härligt efter 2 år i helvete.. Men ja... Visst tankar kommer upp ibland, man tänker tillbaka på det som har varit osv. Ibland känner man att man verkligen måste skriva av sig, och ibland bara prata ut med någon.. Men jag lovar, jag ska försöka bli bättre att uppdatera här, eller rättare sagt skriva om mer intresanta saker...


Herregud vad det blåser ute nu asså, det är helt sjukt. Jag har mitt fönster nästintill stängt, öppet Väldigt lite bara, och rullgardinen blåser ut...


Imorgon är det då sista dagen som jag ska gå upp halv 6. Det ska bli väldigt härligt, och sedan väldigt härligt att vara ledig på fredag, då ska jag verkligen sova ut =) Nea har tydligen studiedag imorgon ,tur att jag inte valde att vara ledig imorgon :P haha :P


Säger nu god natt med er.




Av Carro - 22 september 2009 16:30

Hejsan på er.


Hoppas allt är bra med er, med mig är det bra, dock lite ont i knäet, ont i ryggen och är helt slut =( Många tror inte att det är så jobbigt och att man inte blir så trött av att stå i ett café eller butik en hel dag, men det är betydligt jobbigare än vad man tror. Eller ja, det är inte jobbigt så, men man blir enormt trött efter att ha gjort det. Vi pratade om just det en dag i förra veckan på praktiken (bageriet jag är på) att många av de som aldrig stått i butik eller dyl. tror att man kan bli så trött, men asså man ska hela tiden vara trevlig mot kunderna och se glad ut, och så är man igång med något typ hela tiden.. Eller inte riktigt men nästan, och så står man ju upp precis hela dagen, bortsett från 30 min rast som man har.

Mamma tror ju mig aldrig när jag säger att jag är så himla trött på eftermiddagen, som tex. nu en dag när jag varit på praktiken, då är jag verkligen helt slut, men så kommer jag hem och då ska jag diska, laga mat, hjälpa mamma med maten, hjälpa mamma att handla.. Ja ni fattar.. Det orkar man inte, och då har man varit igång sen halv 6 på morgonen. Ne usch säger jag bara.


Nu har jag lagat mat och diskat, och tänkte nu faktiskt sätta mig och kolla på den nya filmen jag fick av Lisa igår, Wallander- Cellisten :D


Jo, tack Lina för en trevlig dag på praktiken! =)


Nu blir det filmtajm, kram på er alla bloggläsare.

Av Carro - 22 september 2009 06:15

God morgon på er.


Hoppas att ni har sovit gott, det har iaf jag gjort, trots att jag vaknade 15 min innan klockan ringde... men det gjordejag för att det var så kallt på rummet...


Idag är det då till att stå i butiken med Lina :D Det ska bli trevligt =)


I eftermiddag får vi se vad som händer. Det skulle inte förvåna mig om mamma vill att jag ska göra det, det och det.... ne vi får se, själv hade jag nog gärna bara tagit det lugnt, trots att jag känner att jag är lite för trött för det eftersom att när jag är så här trött som nu och inte har något spec att göra då börjar jag tänka tillbaka på saker och ting och det gillar jag inte... Men men.. vi får se vad som händer.


Nu ska jag gå om en stund. Ni får ha en bra dag. KRam på er.

Av Carro - 21 september 2009 20:00

God kväll på er.


Sitter nu i sängen och chattar lite och har precis grejat klart med denna blogg.. Tror utseendet är lite roligare nu jämfört med förut, eller vad tycker ni? =)


Denna dag har varit väldigt lugn. Min syo var och hälsade på idag, och jag hade ju egentligen studiedag idag men vi bytte den till fredag, så på fredag så är jag ledig =) Härligt det med långhelg =). På lördag blir det liseberg med Lisa och Malin, eller kanske rättare sagt, det blir gänget Piff, Puff och Nalle Phu :D haha xD :P Det ska bli rolig. Varken Malin eller jag har varit på Liseberg på två år. Hoppas bara att vädret håller i sig..


Ojdå, klockan är visst redan 8 :O Man kanske ska ta och gå och duscha. Mamma håller på med maten, nåt kött, potatis, brunsås och kantareller :D


Kram på er alla bloggläsare.

Av Carro - 20 september 2009 22:00

God kväll på er.


Då var man hemma igen då efter en helg i Jönköping. Det har varit väldigt roligt och trevligt.


I fredags mötte jag upp Jesper på Kungssten. Därifrån gick vi till Nöjds konditori där vi mötte upp Jespers mamma. Medans hans mamma gick och handlade en tårta så slängde vi in våra saker i bagaget, MEN grejen var den att precis när jag stuckit in huvudet i bagaget för att slänga in min väska så ska Jesper visa någonting och lyckas smälla bagageluckan rakt i pannan på mig, AJ! Ja det kändes en del. Så hela dagen igår hade jag en bula i pannan... Hmm.. Varning för Jesper xD :P hehe :P nee...


Igår gick vi upp runt kvart i 8 tiden för att vi skulle gratta Jespers farmor som fyllde 89 år. Jag som är van vid att sova till ca 9 på helger annars var ganska trött när Jesper väckte mig innan 8, men ja, jag gick upp och tog på mig kläder. Efter frukosten så tog Jesper, Jespers föräldrar och jag en härlig promenad till Jönköping centrum. På vägen dit så tog jag några fina kort utöver Vättern.     


Väl i centrum så gick vi i lite olika affärer, Jesper behövde både skor och jacka så det var det vi letade efter, vilket vi också hittade innan vi började traska tillbaka hem till Jespers farmor. Väl där så åt vi lite smörgås innan vi tog bilen till Gränna där de hade någon gammal gård som de nästan aldrig är vid längre. Den gården var väldigt fin, det var väldigt mysigt där. När vi var där så kom jag och tänka på Brevika, vårat sommarställe, det ser faktiskt nästan likadant ut som det gjorde.

Efter att vi tillbringat ca 40 min där så åkte vi in till Gränna och åt lite. Jag åt ost- och skinkpaj som var väldigt god. Och ja, man kan ju inte lämna Gränna utan att köpa med sig lite polkagrisar :P

  


Tack Jesper för en väldigt trevlig och rolig helg!



Imorgon är det sista måndagen på praktiken då, och imon kommer syon och hälsar på. Sedan är det studiedag imorgon egentligen men vi ska se om jag kan ta ledigt någon annan dag ist.


Hoppas att ni har haft en bra helg alla läsare. Nu ska jag snart sova. God natt med er.  

Av Carro - 18 september 2009 06:15

God morgon på er.

Sitter nu i sängen och äter frukost och fryser som sjutton. Jag har haft öppet mitt fönster inatt det är därför, och nu var jag och kollade på termometern som visade 5 grader ute... fy sjutton, nu är verkligen hösten här.


Inatt har jag väl sovit bra tror jag...


I eftermiddag åker jag då till Jönköping, så det kommer nog tyvärr inte bli något bloggande då =( Men jag återkommer igen på söndag troligtvis.


Nu ska jag fortsätta äta vidare. Ni får ha en riktigt bra dag och helg. Kram på er.

Av Carro - 17 september 2009 21:30

God kväll på er.

LIgger nu i sängen och chattar lite och känner mig helt slut.


Denna dag har varit väldigt trevlig och härlig. Tack Lina för ännu en trevlig dag i butiken =)


Nu ikväll har jag packat inför helgen och grejat med lite annat. Men nu tror jag allt ska vara packat iaf, hoppas det :P Men ja,det är ju alltid något man glömmer när man åker iväg :P


Någon dag måste jag till maxi och köpa hårfärgning. Nu måste jag färga håret någon dag, det har blivit väldigt ljust på sina ställen. Jag antar att det blir samma som jag hade i vintras, brunt =) Det är det jag alltid har velat ha.


Imorgon kommer jag få skynda mig hem efter praktiken för att hämta väskan och sedan åka iväg nästan direkt igen till Kungssten där jag möter upp Jesper och där vi blir hämtade av hans föräldrar. Så ja, imorgon kommer det bli stressigt efter praktiken, hoppas bara att jag kan ta samma buss som jag tagit de senaste dagarna så kanske det inte behöver bli så stressigt, OM orange vill komma i tid vill säga vilket man aldrig vet om den gör eller ej :P ,....


Vet inte riktigt om jag kommer att hinna blogga imorgon på morgonen, så säger redan nu att ni får ha en riktigt bra helg. Kram på er alla bloggläsare.

Av Carro - 17 september 2009 06:20

God morgon på er.

Hoppas att ni har sovit bra, själv har jag väl sovit ganska bra, har dock vaknat ett par gånger =( Asså det har jag gjort alltmer, vaknat ett antal gånger på natten. Det är skitjobbigt..


I eftermiddag ska jag hem och packa för helgen. Imorgon eftermiddag åker jag med Jesper och hans föräldrar till Jespers farmor i Jönköping och kommer hem på söndag. Det ska bli trevligt =)


Ojdå herregud, klockan bara tickar iväg här. Ni får ha en riktigt bra dag. Kram på er.

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards