Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2017

Söndag 15/10

Av Carro - 15 oktober 2017 21:45

Godkväll bloggen!


Ja då var denna helgen över, och ja vad skall jag säga. Den har varit väldigt härlig.

Igår skulle jag ju ha städat och grejat här hemma, men det blev inget av det. Istället blev det en heldag i sängen kollandes på serier och bara tog det lugnt. Så gårdagen var väldigt lugn och härlig. Under kvällen satt jag i telefon och pratade med Malin i 1,5 timme. Det var trevligt att bara få prata massor. Vi gör ju det väldigt sällan nu för tiden, och träffas ganska sällan också, inte som när vi gick på gymnasiet, då träffades vi ju typ varje dag. Men ja, livet förändras, och idag har man väldigt ont om tid till saker och ting tråkigt nog.


Idag däremot så har vi städat en del, tvättat och fixat ordning lite på balkongen, fick ju lite växtuppsättningar av Jespers föräldrar i födelsedagspresent, så de har jag suttit ut nu, dock inte pumpan än då Jesper eventuellt vill göra något med den innan vi skär ur den och sätter ut den, så får se lite där. Sedan har vi fått storhandlat idag också, och lagat massor av mat för den kommande veckan. Det är egentligen väldigt härligt att laga massor av mat för 5 dagar på söndagar, för då slipper man göra det på vardagarna när man kommer hem från jobbet och är så himla trött, bara koka ris eller pasta till typ.


Just det ja, det glömde jag skriva i gårdagens inlägg. I fredags blev jag ju uppvaktad av Ida på jobbet, och under förmiddagen ringde vår ägare som var på kurs i England och grattade mig också. Där jag är nu så känner jag ju i alla fall att jag är uppskattad, att de är nöjda med jobbet som jag gör, inte som på Stigs med Conic som ägare, där fick man aldrig ens ett tack, inte ens när jag slutade där efter 5,5 år, inte ens då fick jag någonting, men här så uppvaktar både chefen och ägaren en på födelsedagen, eller i alla fall mig.


Ja nu är det snart ny vecka och vår ägare är äntligen tillbaka igen, skall bli intressant att höra hur hon haft det på kursen.

Annars händer väl inte direkt något speciellt i veckan, eller jag skall ha en liten middag här hemma på lördag, och på söndag skall vi fira Jesper med hans familj. Så helgen blir det i alla fall fullt upp, men de andra dagarna har vi inget planerat än.


Ne nu är det nog dags att sova.

Hoppas att ni också har haft en bra helg =)

//CarroEllen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards