Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 14 november 2016

Måndag 14/11

Av Carro - 14 november 2016 17:30

Hejsan bloggen!


Ja då var denna måndagen snart över. Måndagar, vad säger ni, gillar ni första dagen på veckan? Det gör inte jag. Måndagar är alltid röriga på jobbet efter helgen, och själv är jag alltid trött.

En sak som känns väldigt härligt idag är att jag inte alls har lika ont i fötterna som jag haft de andra veckorna. Nu har jag bara gått en dag med de nya skorna, men när jag köpte de så sa de ju att med de nya inläggen så lär jag troligtvis få ondare i fötterna under några veckor, innan det känns bättre. Men ja, första dagen med skorna, och för första gången på 1 eller två månader så har jag kunnat gå i samma skor hela dagen. De nya skorna känns verkligen så mycket bättre att gå i. De är så mycket mjukare, och lite högre så jag blir lite längre vilket känns väldigt bra. Jag har ju fortfarande ont i fötterna men inte alls som jag haft tidigare. Nu hoppas jag att det fortsätter så de kommande veckorna, och att jag inte får ondare som de sa på Grolls.


Ja, helgen var verkligen helt underbar, precis ännu en sådan helg som älsklingen och jag behövde. Vi tog det bara lugnt och grejade litegrann här hemma. Jättehärligt.


Nu känner man igen novembervädret igen, i alla fall här i Göteborg. Regnet står som spön i backen och det är några plusgrader. Fast jag hade mycket hellre haft snö istället för regn, snö är ju så mycket mysigare! Men ja, snön kommer väl så småningom hit också. Just det ja, jag fick idag veta att jag har fått ledigt dagen innan julafton, så härligt. Så den helgen blir en långhelg, 4 dagar, gött.

Just nu längtar jag dels till fredag då jag skall med familjen och troligtvis Malin också på julmarknaden på Tjolöholm, funderar lite på att eventuellt ta med mig filmkameran, vad tycker ni?  Sedan längtar jag också mycket till när älsklingen och jag skall till Varberg igen och gå på spa.


Ne, nu måste jag kolla maten, idag blir det egenmarinerade kycklingklubbor i ugn, mums!

Ha en bra kväll alla bloggläsare! =)

//CarroEllen



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards