Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 6 november 2016

Söndag 6/11

Av Carro - 6 november 2016 09:45

God morgon bloggen!


Ja då var det söndag och idag vaknade jag upp till ett delvis vitt Torslanda. Just nu snöar det väldigt smått, men ändå ganska mycket, och snön har lagt sig på taken och på gräset, men det är bara litegrann. Jag hoppas verkligen att det blir sådan vinter som de säger som det var 2010, då hade Göteborg mycket snö typ hela vintern, precis som det skall vara tycker jag. Sedan var det ju väldigt mysigt också i vintras när man vaknade på morgonen och det hade kommit väldigt mycket snö under natten, och trafiken var lamslagen. Det är jag gärna med om igen trots att det var väldigt svårt att komma till jobbet, men man kunde ju inte annat än att ta det lite med ro när man såg alla personer som klampade fram i snö upp till knäna, så mysigt!


Förra helgen hade älsklingen och jag födelsedagsmiddag här hemma med vänner. Vi hade en väldigt trevlig och mysig kväll, och sedan sov Malin över, så det var väldigt trevligt, tack till alla som var med. Och ett stort tack till Malin som hjälpte till både före och efter.


Veckan som varit har vi haft en del att göra på jobbet. Det har ju varit höstlov och då brukar vi ha en del att göra. Men det har varit roligt ändå trots att det har varit lite kaos, dagarna går så fort när man har mycket att göra vilket är väldigt härligt.

I tisdags var jag och klippte mig, och i torsdags jobbade jag faktiskt morgon, så efter jobbet åkte mamma, syrran och jag till Ikea. Där handlade vi lite småsaker och åt middag. Det var väldigt trevligt och jag fick köpt en del saker också. Bla. nya gardiner till mitt rum, det har jag inte haft på några år faktiskt. Sedan fick jag också köpt en pall som jag har pratat om väldigt länge, det är ju så jobbigt att bära runt på en stol varje gång man inte når det man vill komma åt, mycket lättare med en pall. Och sedan bara lite andra småsaker.


Eftersom att älsklingen och jag har haft fullt upp de senaste helgerna så hade vi bestämt att vi denna helgen bara skulle ha en hemmahelg. Så igår var det ju skitväder ute, regnade hela dagen, så då grejade vi en del här hemma, och tog det också ganska lugnt. Vi frostade av frysen och tvättade massor. Så vi hade en väldigt härlig dag igår vilket verkligen behövdes. Under kvällen när vi satt i soffan, Jesper satt och kollade på tv, och jag satt och skrev på datorn så hörde vi plötsligt att någon var och ryckte i vår ytterdörr, tur att den var låst. Personen knackade inte eller någonting, bara kände på dörren och försvann. Det var lite läskigt ändå faktiskt. Jag har läst i Torslandagrupperna på facebook att folk är med om det här ibland, men vi har aldrig varit med om det faktiskt eftersom att vår dörr ligger lite avskilt så brukar folk missa den. Men ja, det kan ju ha varit vad som helst egentligen, ett barn som gått fel, eller kanske som det har varit innan, uteliggare som vill in. Resten av kvällen var i alla fall lugn och jag somnade i soffan.


Idag blir det till att städa lite tror jag, och storhandla.

Just det ja, vi har äntligen bokat Varberg igen, det hotellet och spat som vi brukar åka till, så en helg i december skall vi dit, längtar redan, skall bli så mysigt och härligt.


Avslutar med en bild på dukningen från förra helgen.


 


Ne nu kanske det är dags att gå upp och äta frukost.

Ha en bra dag alla bloggläsare! =)

//CarroEllen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards