Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2016

Onsdag 12/10

Av Carro - 12 oktober 2016 21:03

Godkväll bloggen!

Ja då har redan halva veckan gått, och imorgon skall jag jobba kväll. Det händer något mer imorgon också, jag fyller 26 år. Men ja, som sagt var så skall jag jobba kväll så vi åt lite födelsedagsmiddag här hemma nu ikväll istället bara älsklingen och jag. Kan ni gissa vad det blev för mat? Jo, den maten som jag brukar äta nästan varje år när jag fyller år, potatis och rotfrukter i ugn, färsk lax i ugn och en kall egengjord ört- och vitlökssås till, hur gott som helst.


Ja, denna veckan har också gått väldigt fort, precis som förra. Det känns väldigt härligt ändå faktiskt.

Just det ja, jag glömde skriva om en grej i senaste inlägget som jag var med om på hemvägen i måndags.

Jag stod och väntade på bussen på Backaplan i typ 10 min. Som vanligt var det många bussar som kom innan den jag skulle med som stannade på hållplatsen. MEN när just den bussen jag skulle med körde in vid hållplatsen och jag gick fram mot bussen så hör jag snabbt hur något typ exploderar, och så känner jag att jag är helt blöt i ansiktet. Bussen hade alltså kört på en vattenflaska som exploderade, och jag stod bara väldigt dumt till just då. När jag gick på bussen frågade chauffören vad det var för något, och jag svarade att det var en vattenflaska, han skrattade en del och sa sedan förlåt. Men vad är oddsen liksom? Det hade kört flera bussar där innan, men just jag skulle få innehållet i flaskan rakt i ansiktet. Tur i oturen får jag väl säga då så var det bara vatten, värre om det hade varit cola eller något sådant...


Ne, jag ska nog snart gå och sova, är verkligen helt slut. Sedan kommer älsklingen in till mig imorgon bitti med egengjord Nutellacroissant och kaffe som jag har beställt, och han fixade med jobbet så han är hemma med mig på förmiddagen, så jag slipper bli väckt kl 6 imorgon när jag egentligen inte behöver gå upp förrän kl 9, så det är väldigt härligt, halv 9 har jag sagt att han får komma in till mig, inte tidigare, får väl se om han håller det eller inte.


//CarroEllen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards