Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 28 september 2016

Onsdag 28/9

Av Carro - 28 september 2016 22:35

Godkväll bloggen!

Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, känner mig verkligen helt slut. Denna veckan har jag sovit konstigt också, jag har vaknat varje natt och varit typ klarvaken, legat vaken en stund innan jag har somnat om igen, inte roligt. Sedan är det en aning rörigt på jobbet nu också. En person slutar hos oss imorgon, och nästa vecka kommer två nya personer, och en av de skall jag jobba en del med. Men ja, vi får väl se hur det blir... Jag försöker få ihop ytterligare ett personligt brev för att skicka iväg till ett ställe till, men det är så himla svårt att skriva personliga brev, avskyr det. Jag måste verkligen bort från Subway, vill inte vara kvar.. Hur länge har jag inte sagt det nu? Typ 2 år, men ja, det är lättare sagt än gjort. Sista november går mitt anställningsavtal ut också, så måste prata med af igen också, suck. Just nu känner jag bara att jag hade velat komma bort lite. Jag hade så himla gärna velat åka tillbaka till Italien, saknar framför allt maten där. Jag hade också bara kunnat tänka mig att vara ledig ett tag och bara vara hemma, göra det jag känner för... Ne nog pratat om det nu.


I helgen var älsklingen och jag på bokmässan. Det var verkligen hur mycket folk som helst där. Men ja, vi var där i 6 timmar, och var en gång och lyssnade på Ernst Kirchsteiger som pratade om sin nya receptbok, annars gick vi bara runt och kollade på saker och ting. Jag hade väldigt ont i fötterna i lördags ocskå, så vi fick sätta oss ner lite då och då. Jag Hatar hälsporre! Jag fick inte direkt köpt något alls faktiskt, men Jesper fick köpt lite böcker, eller serier. Vi köpte förresten två typ kortlekar fast som har med skrivning och göra, lite som "Författarkortleken" om ni har hört talats om den. Så får se om vi får suttit oss och kollat igenom de också, och få skriva lite.


Ja, vad säger ni om det mysiga höstvädret som har kommit till oss tillslut? Jag tycker att det är jättemysigt. Hösten är ju min favoritårstid, dels för att det blir så fina färger på träden, men också höststormar. Som flera av er redan vet så är jag ju en väderfantast, jag älskar väder, stormar, spöregn, snö, jag tycker det är så himla mysigt. Så som varje år vid den här tiden så väntar jag med spänning på första höststormen. SMHI säger ju att det skall blåsa en del imorgon kväll, nästan storm i byarna, det gillar jag. Jag jobbar kväll imorgon också, så jag kommer ju troligtvis att vara ute i det också, mysigt! Imorse var det ju sådant riktigt mysigt höstväder här i Torslanda, regnet stod som spön i backen och det blåste en del. Det enda jag saknade var mina regnbyxor som har råkat komma med älsklingens föräldrar till dem. Ne, jag älskar väder! =)


Ja då var det ju snart helg igen, bara torsdagkväll och fredag kvar. Till helgen skall älsklingen och jag en sväng till stan. Vi skall bla. kolla på ett objektiv till kameran. Både Jesper och jag, mest jag, tycker ju att det är väldigt roligt att ta kort på månen och moln, och då behöver vi ett bättre objektiv, så hoppas att vi hittar något. Sedan har jag lite småsaker som jag behöver köpa. Annars blir det nog bara en lugn helg.


Ne, nu är det dags att gå och lägga sig. God natt!

//CarroEllen




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards