Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 21 juni 2015

Midsommar

Av Carro - 21 juni 2015 21:30

Godkväll bloggen!

Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt.


Ja då var denna midsommaren över, och det har varit helt underbart att vara långledig, jag var även ledig i torsdags, men jag hade helt klart kunnat vara ledig ett par dagar till.


I torsdags var Jesper och jag hemma på dagen, vi bakade och packade. På kvällen åkte vi ut till hans föräldrar och sov där en natt, sedan åkte vi hem på midsommaraftons kväll. Vi hade det väldigt trevligt därute trots att vädret inte var kanon, men det är väl ingen riktig svensk midsommar om det inte regnar något?..


I fredagskväll kom syrran hit och sov här till lördag. Så igår rensade vi lite ogräs här utanför och bara pratade, det var trevligt. Sedan åt vi även frukost ute på balkongen för första gången i år, jättehärligt, det var nästan för varmt faktiskt.


Idag har vi tagit det ganska lugnt här hemma. Jesper var nere och handlade, jag har städat lite bara, och nu ikväll har jag suttit och uppdaterat mitt CV, ska kolla mer på det någon annan dag. Sedan kanske jag kan maila af i veckan igen och se om jag får några vettiga svar från dem den här gången, man kan ju alltid hoppas. Så nu ska jag bara skriva ett personligt brev också, har faktiskt aldrig gjort det tidigare.


Just det ja, vi har även bokat semester i sommar, eller ja, än så länge bara en sak spikad, men ska boka andra saken imorgon. Vi ska iväg med Jespers föräldrar till Skagen en natt, det ska bli väldigt trevligt. Sedan ska vi boka Varbergs stadshotell också, det spa:et som vi har varit på ett par gånger. Det är nämligen så här att i sommar har Jesper och jag varit tillsammans i 6 år så då vill vi göra något trevligt, och vad passar då inte bättre än att åka iväg på spa. Så vi har tänkt ta några dagar därnere så kan vi se lite av Varberg också, det ska bli trevligt.


Hoppas att ni också har haft en bra midsommar =)


Här kommer lite bilder från midsommarafton


     


//CarroEllenA

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards