Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 16 april 2015

En äventyrsnatt

Av Carro - 16 april 2015 11:00

Hejsan bloggen!

Sitter nu hemma i köket och bara tar det lugnt, har grejat lite här hemma nu på morgonen.

För ovanlighetens skull sov jag ända till klockan ringde 9:00. Det kanske egentligen inte var så konstigt då jag låg vaken en timma inatt efter oljud utanför fönstret, ska ta det från början.


Kvart över tre vaknade jag inatt av ett oljud utanför fönstret. Först trodde jag bara att det var folk som gick förbi utanför och pratade väldigt högt, men när jag hade vaknat lite mer och konstaterat att oljudet inte försvann så lät det som två hundar som skällde, men det var ett ganska konstigt skall för att vara hundar. Jag gick upp och kollade ut. Först fick jag syn på något jag tyckte såg ut som två hundar som bråkade, men fick snabbt tanken "vad gör två hundar ute mitt i natten, och varför skulle de bråka så vårdslöst" Nästa tanke jag fick var att det var en hund och en katt, men tänkte snabbt samma tanke då "vad skulle en hund göra ute så här sent, och varför skulle den bråka så med en katt" Sedan var det två katter, men då gick det ganska snabbt, då såg jag att den ena "katten" var mycket större än den andra, då slog det mig, det var ju en räv, en räv som försökte ta en katt. Jag öppnade snabbt fönstret litegrann och lyckades få lite uppmärksamhet från räven som släppte greppet om katten, och katten försvann snabbt iväg åt ena hållet. Räven stod kvar några sekunder, kollade runtom sig och trippade sedan lugnt åt andra hållet, in på våran gård. Jag lyckades få på mig glasögonen för att kolla om jag kunde se katten, men den var borta.

Jag låg en stund i sängen och funderade på om jag skulle ta på mig och gå ut och leta efter katten för att se hur illa skadad den var, men valde att gå och lägga mig igen. Om jag nu hade gått ut och hittat katten, vad hade liksom jag kunnat göra då, djurambulansen jobbar väl inte på natten?

När det var lugnt utanför fönstret satte jag på datorn, gick in på facebook och skrev i gruppen "Grannar i Torslanda" om vad jag just hade sett mitt på huvudgatan genom området.

Jag är bara förvånad över att räven vågade sig hit, mitt i bostadsområdet där det faktiskt är lite trafik på natten.

Anledningen till att jag valde att skriva det på facebook också var för att det senaste året har Många katter försvunnit i Torslanda, och de flesta har inte kommit tillbaka. Jag har tidigare läst på fb om att folk har sett räv runtom i Torslanda, så man har ju antagit att räven har varit framme, men att någon har sett när räven har tagit en katt är inget jag har läst om.

Usch, ja det var riktigt hemskt att se. Att det tog så lång tid för mig att förstå att det var en räv också, det stör mig, visst det gick väl ganska fort, men inte tillräckligt fort, men ja, jag var ju helt nyvaken och hade inga glasögon på mig så jag såg ju inte ordentligt förrän en liten stund senare heller.

Ne usch, nu hoppas jag att räven håller sig borta från katterna i området, men det kan man väl bara hoppas på...


Nu måste jag gå och göra mig ordning, ska åka till jobbet om en liten stund.

//CarroEllen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards