Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under november 2014

Av Carro - 9 november 2014 21:15

Godkväll bloggen!

Sitter nu hemma i soffan med älsklingen och kollar ut på den fina månen.


Idag har Jesper och jag varit en sväng i Bäckebol. Först gick vi en sväng på XXL, där Jesper hittade bara ett par fleecevantar. Sedan gick vi också en sväng inne på Elgiganten, men där hittade vi ingenting. Sist gick vi och åt lunch på Ikea, Jesper åt fläsksnitzel och jag åt kyckling, mums. Vi hittade lite småsaker på Ikea, precis vad vi behövde. Det blev ett par nya tvålpumpar, en till badrummet och en till köket, lite julservetter och även en fin ljuslykta som vi har tänkt ha utanför dörren när julen närmar sig, mysigt! Sedan köpte Jesper några minilampor, prydnader, lite mysiga. Bild på dem hittar ni här


Sedan vi kom hem från Ikea vid 16 tiden så har vi tagit det lugnt, lagat lite mat bara, tortillasnittar, och så har vi spelat bingolotto, tyvärr ingen vinst för oss denna gång. Jag har fortfarande ont i ryggen, fast bara mitt på just ett ställe sedan jag slog i ett par ryggkotor i soffryggen igår, så jag kan inte sitta ordentligt, lite småjobbigt, men det går väl snart över, eller som en gammal dagmamma alltid sa när man hade slagit sig "det går över tills du gift dig"..


Veckan som kommer får vi se lite vad som händer, hoppas kunna träffa Malin någon dag mitt i veckan, saknar verkligen henne nu, saknar den tiden när det inte alltid bara var jag som ringde henne, utan när det var hon som ringde mig och frågade om vi skulle träffas eller bara fråga hur det var med mig. Saknar verkligen det...

Nästa helg åker jag på julmarknad några timmar på lördagen, hoppas att Malin följer med då. Så det ska nog bli trevligt, alltid mysigt med julmarknader.


Ja, då har ännu en helg gått väldigt fort. Fast just nu känns det som att det är ganska skönt ändå. Jag har så mycket tankar i huvudet som jag bara vill släppa, och då är det skönt att jobba istället och tänka på helt andra saker...


Hoppas att ni också har haft en bra helg =)

Kram på er!

//CarroEllen

Av Carro - 8 november 2014 21:45

Godkväll bloggen!

Sitter nu hemma i soffan med älsklingen och slökollar på en film på tv, Liar liar, en komedi.


Igår var ju Jesper iväg på AW med jobbet, och jag satt själv här hemma hela kvällen, men jag träffade lite folk på hemvägen vilket var väldigt trevligt. Först dök Lisa upp från ingenstans på Backaplan. Hon skulle ut till Hönö så vi åkte samma buss, dock var bussen 12 minuter sen. När jag gick in på maxi nere på torget så sprang jag på mamma. Jag hade inte en aning om att hon skulle till maxi så jag blev väldigt förvånad över att se henne där. Så ja, det var lite trevligt =)

Igår kväll hade jag då köpt mat till mig själv, revben med sådan god ostfralla som dem har på maxi och chips till det. Dock var jag inte lika sugen på chips när jag väl satte mig och åt det som jag var när jag satt på bussen på väg hem, så den chipspåsen ligger fortfarande kvar i köket. Hela kvällen satt jag vid mitt skrivbord framför datorn och typ bara inte gjorde någonting. Där satt jag med myskläder på mig, fleecetröja och min varma goa filt, och drack chokladte och åt kladdkaka, ni missade väl inte kladdkakans dag igår? Det var en aning småtråkigt, men jag lade mig tidigt, så jag vaknade ju också då tidigt imorse. Jesper var hemma vid 22 igår kväll, och då hade jag nästintill somnat.


Idag har vi städat lite här hemma, sedan har Linnea varit här ett antal timmar. Jag hjälpte henne att tona hennes hår, och så åt hon frukost här. När hon ville ha frukost så åt Jesper och jag lunch, vem äter frukost halv 2 på dagen Hehe. Men ja, Jesper och jag hade ju ätit sådana minibaguetter som man bara gräddar några minuter i ugnen tidigare på morgonen, och så var det två kvar som Linnea fick, hon tyckte det var jättegott. Det är alltid lika trevligt när hon kommer hit <3

Efter några timmar kom även mamma förbi. Hon visade upp vad hon hade shoppat och så drack vi lite kaffe och fikade lite. Det var trevligt <3

När mamma och Nea skulle åka hemåt så åkte vi med dem ner till maxi. Vi hade en del papper att slänga, och så skulle vi storhandla.

Så ja, denna dagen har varit väldigt trevlig =)


Annars nu ikväll har Jesper och jag ätit tacos och kollat på film på tv, Fullt hus.


Usch, nu har jag en aning ont i ryggen. Jag skulle sätta mig i soffan förut ganska snabbt, jag typ tappade balansen eller något, och missade den detaljen att det inte var någon kudde i soffan just där jag satte mig, så jag slog ryggen rakt i ryggen på soffan, aj!


Just det ja, Sjövall om ni läser detta, skulle ni kunna maila mig om vilken mat ni vill ha på julbordet så jag kan sätta mig och börja planera lite =)


Hoppas att ni också har haft en bra dag =)

//CarroEllen

Av Carro - 5 november 2014 21:12

Godkväll bloggen!

Jag vet inte, men det känns som att det borde vara typ torsdag idag av någon anledning. Detta har liksom varit en vecka hittils som jag inte alls har känt för att jobba. Jag är trött i hela kroppen och i huvudet, och jag vill inget hellre än att lägga mig och läsa. Tyvärr läste jag ju ut boken i förrgår "Så gör jag, konsten att skriva" Jag har ju i och för sig den vanliga boken och läsa också, en av Mons Kallentoft, men jag känner inte för det. Längtar till första Skriva-tidningen kommer bara.


På fredag ska tydligen Jesper iväg på AW med sitt jobb. Jag orkar ju inte direkt göra något på fredagar då jag brukar vara Väldigt trött. Malin kunde inte träffas och Linnea kunde inte heller. Så jag är lite inne på att då ha en hemmakväll för mig själv (vilket jag troligtvis lär tröttna på efter ett par timmar), eller så kanske jag istället lyckas sätta mig med något att skriva. Det är mycket lättare att skriva när jag är själv (tyvärr, jag gillar ju inte att vara själv). Så ja, det lär bli en hemmakväll för mig själv på fredag.  


Till helgen har vi inte direkt något planerat, men jag hade gärna velat åka en sväng till Bäckebol. Äta på Ikea och kolla lite där, gå en sväng och kolla lite på XXL och kanske också på Mio. Så ja, vi får se om det blir något med det. Annars ska vi nog bara ta det lugnt i helgen, skönt det också.


Ja då är det torsdag imorgon vilket innebär jobba kväll. Om jag hade jobbat morgon imorgon så hade jag utan tvekan kunnat gå och lägga mig nu, men det har jag inte någon lust med nu när jag kan sova länge imorgon.


Hoppas att ni också har haft en bra dag =)

//CarroEllen

Av Carro - 4 november 2014 21:34

Godkväll bloggen!

Sitter nu hemma i soffan med älsklingen och bara tar det lugnt, funderar på att snart lägga mig och sova, är jättetrött verkligen, likaså Jesper tydligen, han brukar ju inte vara trött vid den här tiden på dygnet. Hmm..


Idag har vi haft en del att göra på jobbet, i alla fall under lunchen som varade ett par timmar idag.


Väl här hemma i eftermiddags så möttes jag av en lapp på trappan om att kvartetsvärden hade varit här och åtgärdat två av tre fel som jag hade anmält. Nu är det dörren kvar, hoppas att dem gör något med den innan det blir vinter och riktigt kallt.

Men ja, här hemma har jag hängt tvätt, startat ytterligare en maskin tvätt. Sedan har jag även börjat rengöra ugnen, skurat gallerna med svinto, så imorgonbitti har jag tänkt försöka komma ihåg att spraya ugnen så det bara är att torka ur den imorgon eftermiddag när jag kommer hem.


Just det ja, det har jag glömt att berätta. I söndags var ju Thomas (pappa) och Gabriella här, och gissa vad jag fick av dem.. JO, en prenumeration på Skriva, på ett helt år. Tyvärr har jag precis missat senaste numret som kom ut förra veckan, så tyvärr får jag vänta ända till mitten av december innan nästa tidning kommer ut, lite segt, men då har jag något att läsa över jul, så det är ju bra.


Ne nu ligger Jesper bredvid mig och snarkar, vi kanske borde gå och lägga oss båda två.

God natt!

//CarroEllen

Av Carro - 2 november 2014 16:00

Hejsan bloggen!

Sitter nu hemma i soffan och väntar på att Thomas (pappa) och Gabriella ska komma hit. Vi ska fika lite och jag ska få min födelsedagspresent som jag inte har fått av dem än. Hoppas verkligen att jag får det som jag har önskat mig av typ alla, men inte fått av någon, en prenumeration på tidningen Skriva, hoppas!


Idag har jag bakat här hemma, Viktorias dajmbollar. Receptet på dem hittar ni här. Jag gjorde hälften med dajmsmöret, och andra halvan med nutella emellan, jättegott =)


Ikväll blir det till att spela bingolotto, det ska bli kul. Loket är ju med idag också, kul =) och så håller det på två timmar och med fyra bingospel.



Ja, imorgon är det då ny vecka, får se vad den har att bjuda på. Jag tror i alla fall inte att vi har något planerat för veckan som kommer, så det känns härligt. Eller det är ju kladdkakans dag på fredag, så då måste man ju baka kladdkaka, missa inte det! =)


Ha en fortsatt bra kväll alla bloggläsare! =)

//CarroEllen


Av Carro - 1 november 2014 20:15

Godkväll bloggen!

Ja då var det redan november. Har det ens varit någon höst i år? Det känns inte som det, det har ju inte varit riktigt så kallt som det brukar vara.


Idag har Jesper och jag grejat en hel del här hemma. Vi har storstädat hela lägenheten, Jesper har storhandlat, vi har felanmält saker om lägenheten till Bostadsbolaget, plastat in fram- och baksida till ett gammalt skolarbete som jag gjort för många årsen, Tonårsboken. Sedan har jag hjälpt Jesper att skriva ut och börjat sätta ihop en bok som han har gjort, eller håller på med. Så ja, vi har haft ganska fullt upp idag, men gött att fått fixat en del saker. Nu hoppas jag bara att Bostadsbolaget snart kommer och åtgärdar de sakerna som behövs göras. 


Imorse läste jag en artikel på gp:s hemsida om halshuggna katter i Torslanda. Artikeln hittar ni här

För ett par veckorsedan skrev Torslandas närpolis en spalt i Torslandatidningen om just detta. Där stod det att de hade fått in två anmälningar om katter utan huvuden, och att de jobbade med dem, men att de inte alls ville säga än att det är en ny kattmördare som härjar.

Just artikeln på gp kändes Väldigt överdriven (vilket journalister brukar lyckas göra). Visst det har försvunnit många katter i Torslanda de senaste två åren, och varje gång en katt eller kanin försvinner så lägger folk ut det på facebook-gruppen "Grannar i Torslanda" Men samtidigt stod det att det var 37 katter som har försvunnit på två år, visst det är många, men bara två har hittats utan huvuden, hur många är det egentligen av dessa som faktiskt har kommit tillbaka? Det känns samtidigt som att ett antal personer har skrivit på fb-gruppen att deras katter har kommit tillbaka, men långt ifrån alla. Många har ju också sett rävar i området, så de är säkert bovar i dramat också i en del fall, och därför katterna inte har hittats heller. Men ja, vi får väl inte hoppas att det är som det står i gp-artikeln, att en ny kattmördare härjar i Göteborgsområdet.


Resten av kvällen blir det till att ta det lugnt. Jesper ska kolla på tv, på Jesper-filmer, så jag sätter väl mig och läser om en stund tror jag.


Hoppas att ni också har haft en bra dag =)

//CarroEllen

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards