Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 1 november 2014

Lördag 1/11 och halshuggna katter i Torslanda

Av Carro - 1 november 2014 20:15

Godkväll bloggen!

Ja då var det redan november. Har det ens varit någon höst i år? Det känns inte som det, det har ju inte varit riktigt så kallt som det brukar vara.


Idag har Jesper och jag grejat en hel del här hemma. Vi har storstädat hela lägenheten, Jesper har storhandlat, vi har felanmält saker om lägenheten till Bostadsbolaget, plastat in fram- och baksida till ett gammalt skolarbete som jag gjort för många årsen, Tonårsboken. Sedan har jag hjälpt Jesper att skriva ut och börjat sätta ihop en bok som han har gjort, eller håller på med. Så ja, vi har haft ganska fullt upp idag, men gött att fått fixat en del saker. Nu hoppas jag bara att Bostadsbolaget snart kommer och åtgärdar de sakerna som behövs göras. 


Imorse läste jag en artikel på gp:s hemsida om halshuggna katter i Torslanda. Artikeln hittar ni här

För ett par veckorsedan skrev Torslandas närpolis en spalt i Torslandatidningen om just detta. Där stod det att de hade fått in två anmälningar om katter utan huvuden, och att de jobbade med dem, men att de inte alls ville säga än att det är en ny kattmördare som härjar.

Just artikeln på gp kändes Väldigt överdriven (vilket journalister brukar lyckas göra). Visst det har försvunnit många katter i Torslanda de senaste två åren, och varje gång en katt eller kanin försvinner så lägger folk ut det på facebook-gruppen "Grannar i Torslanda" Men samtidigt stod det att det var 37 katter som har försvunnit på två år, visst det är många, men bara två har hittats utan huvuden, hur många är det egentligen av dessa som faktiskt har kommit tillbaka? Det känns samtidigt som att ett antal personer har skrivit på fb-gruppen att deras katter har kommit tillbaka, men långt ifrån alla. Många har ju också sett rävar i området, så de är säkert bovar i dramat också i en del fall, och därför katterna inte har hittats heller. Men ja, vi får väl inte hoppas att det är som det står i gp-artikeln, att en ny kattmördare härjar i Göteborgsområdet.


Resten av kvällen blir det till att ta det lugnt. Jesper ska kolla på tv, på Jesper-filmer, så jag sätter väl mig och läser om en stund tror jag.


Hoppas att ni också har haft en bra dag =)

//CarroEllen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards