Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 23 november 2014

Köpt julklappar och en händelserik fredag

Av Carro - 23 november 2014 12:45

Hejsan bloggen!

Sitter nu hemma i soffan med Jesper och bara tar det lugnt. Jesper sitter och testar någon skotork som han köpte i stan igår.


Igår skulle vi ju egentligen åkt ut till Jespers föräldrar, men tydligen hade Jespers pappa lyckats dubbelboka dem, så de skulle iväg. Istället åkte Jesper och jag till stan. Där köpte vi lite julklappar och lite annat till julen. Det var trevligt, och härligt att fått köpt en del julklappar redan, så nu har vi bara några klappar kvar att köpa. Dock var det Väldigt mycket folk i stan igår. Det trodde jag verkligen inte, veckan innan löning och julhandeln har ju knappt börjat tänkte jag, men där hade jag fel. Så ja, det blev ett antal timmar i stan igår, vi gick hemifrån vid 12 tiden och var hemma kl 18, då gick vi väl runt på maxi i knappt en timme också.


När vi åkte hem igår så gick vi vägen förbi maxi också och köpte en del julgranssaker, så det enda vi behöver till granen nu är en julstjärna.

Så igår kväll när vi kom hem så var vi väldigt trötta båda två. Vi satte oss i soffan nästan direkt och bara tog det lugnt. Jesper fastnade med någon byggsak som han köpte i stan, och jag fastnade framför en gammal serie som finns på öppet arkiv (SVT), en gammal barnserie som jag kollade mycket på när jag var mindre, lite trevligt.

Så ja, vi lagade lite mat här hemma igår kväll bara, något vegetariskt som Jesper kom på. Jag var väl sådär i den maten, men Jesper gillade det. Det var färska tortellini med en tomatsås med paprika, zuccini, fänkål och lök.

Efter maten så lämnade Jesper all disk till mig, han hade ju lagat maten. Grejen var väl bara den att jag var sååå trött och orkade verkligen inte röja. Istället somnade jag sittandes på stolen med huvudet på bordet. Där låg jag i typ 20 min tror jag innan Jesper ropade på mig och frågade om jag hade somnat. Hehe, ja jag var ju trött. Efter den lilla tuppluren så tog jag tag i disken, jag städade även lite extra i köket innan jag gick och satte mig i soffan igen och kollade vidare på serien. Trots att jag var så trött så ville jag så gärna kolla klart på den, vilket jag gjorde också, men ögonen gick igen lite då och då. Vid halv 1 inatt hade jag kollat klart på serien och lagt mig gott i soffan och storslocknade. Jag vaknade igen vid 2 tiden av att Jesper väckte mig och ville att jag skulle gå in och lägga mig i min säng istället. Sedan vaknade jag vid 10 imorse, så gött att sova länge ibland, det behövdes verkligen.


Idag känner jag mig orkeslös, känner verkligen att en förkylning är på G, men som inte vill bryta ut, jobbigt. Men idag har jag tänkt tvätta här hemma, tvätta fönster och greja lite, kolla igenom allt vi köpte igår och lite sådant.


Just det ja, i fredags var det en lite småkonstig dag. På morgonen var jag jättetrött, jag storslocknade på bussen påväg till jobbet, sedan var jag väldigt trött hela dagen, fram till strax före lunch.

Vi stod och bara väntade på att lunchen skulle dra igång. Då såg jag en person komma in i entrén. Som vanligt tog jag på mig handskar och var redo att gå ut i linen för att hjälpa kunden, men jag fastnade mitt i en rörelse, jag stod och kollade på personen som kom in. Jag hann snabbt tänka att den här personen känner jag igen. Snabbt gick jag igenom huvudet om vem det skulle kunna vara. Ganska snabbt kom jag på en person men tänkte samtidigt "nej det kan inte vara han, vad skulle han göra här, men det är väldigt likt" samtidigt går jag mot linen och hör personen säga "känner du igen mig?" Den rösten kände jag igen direkt och förstod att det var den personen som jag trodde att det var. Det var en person som bodde hos oss ett tag en sommar, jag tror det var 2005, en person som mamma var tillsammans med då. Sedan dess har vi inte vi hört något från honom, förrän Linnea och jag pratade om honom i våras och bestämde oss för att skriva ett handskrivet brev till honom. Anledningen till att vi gjorde det var för att för ett antal år sedan så skickade han ett spel till oss på posten, och vi hade inte hittat hans adress innan, men det hade vi gjort då, så vi ville skriva och tacka för spelet. Ett par dagar senare började han och jag maila varandra. Sedan pratade vi typ hela sommaren via mail. Både han och jag har alltid tyckt om spel och film, så det var ju det vi pratade om. Och så dök han upp på mitt jobb bara sådär utan förvarning i fredags. Jag blev jätteförvånad, men också VÄLDIGT glad.

Han köpte sig en smörgås som jag rekomenderade och satte sig sedan och åt hos oss. Tyvärr lyckades han komma precis innan lunchen så jag hann knappt prata något alls med honom, men vi bestämde att vi ska träffas någon dag och ta en fika eller något och prata mer =)

Ja det var verkligen en speciell känsla att träffa honom igen. Även när han bodde hos oss så pratade vi mycket spel och så, sedan hjälpte ju han mig en del också när det var en person som hotade mig, så vi pratade väldigt mycket då som jag minns det.


Ojdå detta blev visst ett väldigt långt inlägg, men så blir det ibland, och härligt det, så härligt att skriva av sig =)


Hoppas att ni också har haft en bra helg hittils =)

//CarroEllen


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards