Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under september 2014

Av Carro - 17 september 2014 21:17

Godkväll bloggen!

Sitter nu hemma i soffan och har just druckit en kopp hallonte.

Imorse när jag vaknade hade jag lite småont i halsen, och det har bara blivit värre under dagen, usch, inte bli förkyld nu, det har jag ingen lust med, ska ju iväg över dagen på lördag och så är ju chefen på jobbet på semester i tre hela veckor nu så det är inte helt lätt att få in någon som kan jobba för en heller, suck. Hoppas det bara inte blir värre..


Ja idag har vi haft lite att göra på jobbet, i alla fall under lunchen. Det var redan en del kö så kom det en man som sa att dem på företaget han jobbade på hade beställt mackor, men vi hade inte fått någon beställning, och just när jag skulle börja göra de 9 smörgåsarna som han skulle ha så ringde de från företaget och skulle beställa. Sådant är så tröttsamt när folk ska ha fler än fem mackor samtidigt, då är det mycket bättre att ringa in i alla fall en timme innan, det blir så mycket lättare för alla då. Så ja, den lunchen jobbade vi bara på, och kön bara växte, men men, så är det ibland, och som tur är väldigt sällan också, det är okej när vi är tre stycken, men inte när vi bara är två stycken som jobbar, då är det bara jobbigt.. Men ja, vi fick bort kön och bara jobbade på, men gissa om jag var seg efter det, det är just det som är det jobbiga, alla toppar och dalar. Men men.


Imorgon är det då jobba kväll som gäller,segt..


Hoppas att ni har haft en bra dag =)

//CarroEllen

Av Carro - 15 september 2014 19:32

Godkväll bloggen!

Sitter nu hemma i soffan och väntar på att 112 på liv och död ska börja kl 20.


Imorse när jag kom till jobbet så var jag verkligen jättetrött, jag ville inget hellre än hem till min goa säng och sova vidare. Och ja, ju längre förmiddagen gick desto mer längtade jag hem till min goa säng för saker och ting bara flög ur händerna på mig, tappade det mesta, lyckades också få en del vatten över mig i disken. Sådana dagar är bara jobbiga. Men ja, efter att jag hade ätit lunch kl 11 så blev det lite bättre, men jag var fortfarande bra trött och hade också väldigt ont i ryggen som jag har haft typ hela helgen av någon anledning.


Här hemma ikväll har vi typ bara tagit det lugnt, lagade väldigt enkel men god mat idag här hemma, lax i ugn med pasta till, Carromat =)


Just det ja, jag kom på att jag glömde skriva här igår att vi satt och spelade Bingolotto här hemma igår kväll. Det var faktiskt lite småtrevligt att göra det, och Oldsberg är sååå mycket bättre än vad hon som hade det innan var. Sedan var ju Maria Lundqvist med igår också som gäst. Det var också lite roligt, hon är ju väldigt rolig, och så har jag ju träffat henne några gånger när jag var mindre. Maria Lundqvist är ju uppväxt på samma ö som mig, Hälsö, och jag hade hennes mamma som lärare i många år, och det hände ett par gånger att vi hade Maria som vikarie och att hon var med någon gång också.

Jag vann tyvärr ingenting igår men det gjorde däremot Jesper, två sverigelotter =) det är ju alltid något =)


Ååå, nu längtar jag faktiskt tills det blir kallare ute och jag kan börja använda min nya gosiga tröja (den som jag lade ut bild på i förra inlägget), älskar att ha på mig gosiga tröjor.


Hoppas att ni har haft en bra dag =)


//CarroEllen

Av Carro - 14 september 2014 21:09

Godkväll bloggen!

Sitter nu hemma i soffan och känner mig väldigt trött, har ont i hela kroppen, av någon anledning framför allt i ryggen, skitjobbigt =( Sitter också och slökollar på valvakan, men det är nog Jesper som är mest intresserad..


Igår hade vi en hemmadag, Jesper var och handlade och jag storstädade här hemma. Under kvällen lagade vi tacos till middag och så bakade vi en minitårta/bakelse också som jag har pratat om att jag har velat göra under några veckor, och det blev en korgtårta. Vi gjorde ett par fel, men man lär sig av sina misstag. Bla. skulle vi inte ha spritsat med nutella, det var alldeles för löst, och vi hade inget bra att lägga tårtorna på så det blev en tallrik med kant på, det visste jag skulle bli ett problem, och det blev det, får se till att köpa tårtunderlägg till nästa gång.

Det blev i alla fall med sockerkaksbotten med hallon och vaniljkräm emellan och spacklad och spritsad med nutella, och hackade M&M ovanpå.


 


 



Idag har jag varit i stan och träffat Malin. Vi hade det trevligt, gick runt och kollade i lite affärer, och så var vi och fikade på Fröken Olsson. Tack för en trevlig dag Malin <3

Jag fick faktiskt köpt en sak idag, en helt underbart gosig och mysig tröja, en tröja som jag har kollat på väldigt många gånger men aldrig har köpt, men det gjorde jag idag, jag tänkte köpa en mörkblå men tyvärr fanns den inte i min storlek, så istället blev det en turkos, förvånad? hihi.


 


Ja det är väl typ det som har hänt i helgen för min del. Nu kanske jag snart ska lägga mig och läsa lite innan jag ska sova, är jättetrött, sitter bara här och gäspar.


Hoppas att ni också har haft en bra helg =)


//CarroEllen

Av Carro - 11 september 2014 09:10

God morgon bloggen!

Ja då var det torsdag igen då vilket innebär jobba kväll. Hoppas att vi har lite mer att göra än förra torsdagen, då var det verkligen stendött, jag hann ju med 20:20 bussen så jag var hemma redan kl 21, återstår att se om jag gör det idag också, hoppas det, men ändå inte roligt när det är så lite att göra på jobbet. Men men.


Till helgen får vi se lite vad som händer, pratade något om Liseberg, känns som att om det inte blir av denna helgen så blir det försent sedan, det får ju i alla fall vara lite varmt när man går runt där, i alla fall om man ska åka saker. Annars hade jag gärna tagit mig en cykeltur till helgen om jag får med mig Jesper på det. Sedan hade det nog inte skadat att bara tagit det lugnt i helgen. Kanske baka som jag pratade om förra helgen. Ne vi får se vad som händer.


Det kanske är dags att gå upp och äta lite frukost.

Ha en bra dag alla bloggläsare! =)

//CarroEllen

Av Carro - 8 september 2014 20:13

Godkväll bloggen!

Sitter hemma i soffan nu och kollar på tv, fast det är paus just nu. Ja idag är det tv-kväll, först 112 på liv och död och sedan Det okända.


Idag har vi haft lite att göra på jobbet faktiskt, gött det, fast av någon anledning har jag varit väldigt trött idag.

Annars nu ikväll har vi lagat mat här hemma, thaiwook med kyckling, och i vanlig ordning lyssnade inte Jesper på mig och gjorde den för stark, typiskt han.


Nu börjar det snart på tv igen så avslutar med en bild på min alldeles egna nutellaburk som jag fixade nu ikväll =)


 


//CarroEllen

Av Carro - 7 september 2014 21:49

Godkväll bloggen!

Ja då var det söndag redan, eller ja, jag vet inte om jag tycker att denna helg har gått fort eller inte. Vi har ju varit iväg på något båda dagarna, fast vi har åkt iväg ganska tidigt på förmiddagen också så vi har ju haft hela eftermiddagarna och kvällarna här hemma, ganska härligt faktiskt, för ovanlighetens skull har jag haft energi när jag har vaknat på morgonen denna helgen, jag som brukar vilja ligga kvar i sängen i flera timmar, härligt både och ibland också.


Ja idag har vi då varit på Ikea en sväng, var där och åt lunch och handlade lite småsaker (som slutade på ca 1000:- ) Så ja, denna helgen har vi köpt en hel del grejer faktiskt, men det är ju väldigt sällan vi gör det.


Här hemma ikväll har vi mest bara tagit det lugnt, eller i alla fall jag. Jag har varit jättetrött hela kvällen, men Jesper däremot fick lite energi i eftermiddags och satte ihop sin bokhylla som han köpte på Ikea när han flyttade hit (den som jag inte tyckte att han skulle ha för det skulle bli för mycket saker på hans rum)..

Men jag har suttit och kollat på ett par filmer och bara tagit det väldigt lugnt =)


Imorgon är det då jobb som gäller igen, och jag vet inte, jag känner mig lite smårastlös faktiskt trots att vi har varit igång hela helgen. Hade verkligen velat ha något att skriva, kan bara inte komma på vad det ska handla om..


Ne nu är det nog snart sovdags.


Hoppas att ni också har haft en bra dag =)

//CarroEllen

Av Carro - 6 september 2014 20:30

Godkväll bloggen!

Sitter nu hemma i soffan med älsklingen och slökollar på fångarna på fortet.

Idag har vi varit några timmar i stan. Vi fick köpt lite saker som vi behövde, och så var vi på Gustav Adolfs torg när Steinbrenner och Nybergs tårtparad kom dit. Jag hade läst om det på gp:s hemsida igår så vi visste att de skulle komma dit. Mer om det kan ni läsa här. Jag smakade på en liten tårtbit med choklad och körsbär som faktsikt var väldigt god, och Jesper smakade på någon med apelsinfromage och nougatmousse, och den tyckte han också om.

Lite rolig grej egentligen, tydligen har de gjort det i flera år, men detta var första gången jag såg det, hur kan jag ha missat det?..


Jag fick idag köpt en brödkniv från Global, så nu har jag alla knivar som jag behöver. Jag hade ju en rabattkupong på Cervera så jag hade ju tänkt köpa kniven där, men just när vi skulle dit så kom jag på att jag hade glömt rabattkupongen hemma. Men ja, vi skulle också kolla på stekpanna, och Cervera har ju stängt i Nordstan så vi orkade inte gå till den andra som ligger lite längre upp. Istället gick vi till Verner och Verner i Nordstan. Där hittade vi faktiskt både en brödkniv och en stekpanna. Kniven som jag köpte fick jag tom billigare än vad jag hade fått den om jag hade köpt den på Cervera med kupongen, fick 200:- rabatt där, superbra, så den kostade "bara" strax över tusenlappen. Stekpannan som vi köpte är en riktigt bra stekpanna som kostade nästan 900:- Så ja, nu har vi bra saker i köket igen =)


Jesper fick köpt sig nytt fodral till både kamera och platta, ett Stort glas på 1 liter (fattar inte varför han ska ha sådant stort, bara jobbigt att diska) och lite andra småsaker.

Själv fick jag då köpt kniven, några pennor som jag ska ha att skriva med på tejp som jag sätter på saker som jag lägger i kylen och frysen, och en typ knästrumpa. Jag har ju haft problem med i alla fall ett knä sedan flera år tillbaka när jag står så mycket på dagarna. Jag har ju haft andra stödstrumpor i ett par år, typ bandage, men nu köpte jag en riktig sådan strumpa, hoppas den är bättre, de andra har gått sönder en del.


När vi kom hem tog vi det bara lugnt en stund innan vi tog oss en liten cykeltur på ca 30 min, det var härligt.

Sedan har vi lagat god mat här hemma ikväll, Jesper ville ju inviga stekpannan så det blev stekt kyckling med stekta morötter och purjolök med potatiskroketter och svampsås med trattkantareller.


Här kommer lite bilder från dagen =)


       



Imorgon pratade vi om att eventuellt ta en sväng till Ikea, har lite småsaker vi skulle behöva köpa där också, och äta söndagsmiddag där, men vi får se om vi orkar det imorgon.

Resten av kvällen nu blir det bara till att ta det lugnt.


Hoppas att ni också har haft en bra dag =)


//CarroEllen

Av Carro - 5 september 2014 21:03

Godkväll bloggen!

Sitter nu hemma i soffan med älsklingen och har just kollat på Doobidoo på tv.


Igår hade vi en Väldigt seg eftermiddag och kväll på jobbet, det hände typ ingenting, jättelugnt. Så ja, vi var så snabba igår också och så hade jag lite tur så jag var hemma redan kl 21, det var väldigt härligt =)


Idag har vi också haft en väldigt seg dag på jobbet, inte alls så mycket att göra.. Och när jag kom hem i eftermiddags så började jag städa här hemma direkt, och när Jesper kom hem så satte vi oss i soffan och åt middag och bara tog det lugnt. Jesper hade köpt med sallad till oss från Mums =)


Ja, nu känns det som att jag går på någon överskottsenergi, jag känner mig trött men ändå inte, jag har mycket väl kunnat börja greja med något nu, men jag orkar inte.. Jobbigt, kanske borde sova redan egentligen, skadar väl inte att vakna tidigt imorgon, en lördag?... Eller så sätter jag mig och läser, det kanske jag ska göra =)


Hoppas att ni har haft en bra dag alla bloggläsare! =)


//CarroEllen

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards