Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 24 september 2014

Onsdag 24/9

Av Carro - 24 september 2014 21:48

Godkväll bloggen!

Sitter nu vid mitt skrivbord med min goa turkosa tröja på mig som jag köpte för någon vecka sedan.


Även idag har vi haft det ganska lugnt på jobbet, och här hemma har jag inte gjort så mycket nu ikväll, plockade undan lite i köket när jag kom hem bara, har också lagat väldigt enkel Carromat ikväll, lax med pasta, majs och ketchup. Jesper har haft väldigt mycket att göra på jobbet denna veckan så han har inte orkat laga mat när han har kommit hem, så då har jag fått göra det dessa kvällarna, fast det har ju bara blivit något enkelt, jag orkar inte direkt heller stå i köket på kvällen efter att ha jobbat en hel dag, är ganska trött i kroppen då..


Idag fick jag faktiskt en liten idé på vad jag skulle kunna skriva om, en liten berättelse, men vågar inte säga något mer förrän den är klar, det återstår att se om det blir något av det också, det vet man aldrig med mig. grejen är väl den att jag vill gärna sätta mig och skriva, men för att kunna göra det ordentligt som jag vill så måste jag ha gjort Allt "måste göra" saker innan jag sätter mig och skriver, och som det ser ut just nu här hemma så har jag inte gjort alla de sakerna än, så får se när jag sätter mig med berättelsen. Har bara kommit på lite vad den ska handla om, behöver sätta mig och komma på lite mer saker innan jag sätter mig och skriver, längtar tills jag börjar! =)


Ja, till helgen är det ju bokmässan, det ska bli väldigt roligt, längtar verkligen till det =)

Sedan ska vi på inflyttningsfest nästa helg hos Jespers arbetskamrat som flyttade till Torslanda för någon månad sedan, så det ska också bli trevligt =)


Ja, har inte så mycket mer att skriva här just nu känner jag, inget jag kan komma på just nu i alla fall. Men visst är det mysigt nu när hösten är på ingång? En del löv har börjat bli röda och gula, det är kallare ute och man tycker det är så mysigt att sitta inne framför datorn med en tjock tröja på sig och kolla ut på skitvädret, mysigt! =)


Hoppas att ni har haft en bra dag =)

//CarroEllen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards