Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under april 2014

Av Carro - 17 april 2014 09:06

God morgon bloggen!

Ja då var det torsdag igen och det betyder jobba eftermiddag/kväll.

Idag har vi rustat för mycket att göra på jobbet då vi antar att det är resardag idag, och eftersom att vi ligger vid en sådan stor väg så brukar folk stanna hos oss och äta.


Igår hade vi en ganska lugn dag på jobbet, eller ja, vi hade typ lika mycket att göra som de andra dagarna den här veckan och det har ändå varit en del, kanske bara att vi har vant oss vid att ha mycket att göra nu.


Igår kväll blev det bara väldigt enkel mat här hemma, Carromat, lax med pasta =) Sedan vid 20 tiden igår kväll så ville jag så gärna ut och ta en liten cykeltur. Efter ett tag lyckades jag övertala Jesper om att följa med trots att han verkade vara väldigt trött, och han pratade bara om att han var sugen på glass, så han ville cykla ner till maxi. Men så blev det inte, ist tog vi oss en liten cykeltur och så fick han glass när vi kom hem.

Det är så gött att cykla på kvällen, man blir så härligt trött då och sover så gott sedan.


Ja idag är det ju faktiskt typ fredag, är ju ledig imorgon. Vad konstigt det kommer att kännas ikväll och imorgonbitti. Jag brukar ju alltid vara så himla trött när jag kommer hem på torsdagkvällar så jag går ju typ bara och lägger mig direkt, sedan börjar jag ju alltid tidigt på fredagar, så när klockan ringer på fredagar brukar jag inte direkt vara särskilt pigg. Men ikväll behöver jag inte gå och lägga mig direkt, jag behöver inte skynda mig i säng för att orka morgondagen också, ganska gött faktiskt. Sedan återstår det att se när jag kommer hem ikväll, det beror ju på hur mycket vi har att göra och om vi hinner klart till halv 9, gör vi inte det så är jag hemma klockan 10. Segt att bussarna från Backaplan bara går en gång i halvtimmen på kvällen, och att jag bara har en buss som jag kan åka med därifrån, och åka till stan tjänar jag inget till, det blir typ samma tid ändå. Tänk vad gött det var när vi hade vår kära linje 21 som var Torslandas snabbuss till och från stan, det var skitbussar man åkte med men den gick väldigt fort, saknar den bussen.


Ne nu är det dags att gå och göra sig ordning.

Ha en bra dag! =)


//CarroEllen

Av Carro - 15 april 2014 21:07

Godkväll bloggen!

Nu sitter jag i vanlig ordning hemma i soffan och bara tar det lugnt. Jag har fortfarande ont i ryggen, fast inte lika ont som igår, idag har jag mer typ varit trött på ett konstigt sätt i ryggen, sedan gjorde det ont när jag gick uppför trappan här hemma idag, mysko, hoppas det släpper snart.


Idag har vi haft en helt okej dag på jobbet, jag har haft stora "sölardagen" jag har spillt en del saker idag. Ja detta med kortvecka just denna veckan kunde inte passa bättre verkligen, den här veckan känns verkligen som en riktig "trötthetsvecka".


Imorgon är det då onsdag och det innebär att vi får massor av varor och dricka på jobbet, skillnaden mot vanlig onsdag är att imorgon får vi dubbelt så mycket som i vanliga fall eftersom att det är ett par röda dagar nu och så, tur bara att jag inte tar varororna, ne jag fixar allt annat istället =)


Just det ja, tänkte tipsa om en väldigt god maträtt som älsklingen gjorde här nu ikväll, eller ny och ny, lite ny. Det var kasslerstroganoff, typ som korvstroganoff fast med kassler istället (jag äter ju inte korv) och det var jättegott verkligen, och med minimajs i, mums =)


Ne nu är det snart dags att sova. God natt!


//CarroEllen

Av Carro - 14 april 2014 21:34

Godkväll bloggen!

Nu sitter jag hemma i soffan och bara tar det lugnt. I förmiddags kände jag att jag började få ont i ryggen. Det har bara känts alltmer under dagen, grejen är bara den att jag har inte en aning om vad jag har gjort och jag har inte ont på ett sådant ställe i ryggen som jag brukar ha typ när man har burit eller lyft konstigt, jättemysko, hoppas bara det är bättre imorgon.


Ja i helgen har vi varit en sväng i stan och igår var vi hemma hos mamma och firade henne, hon fyllde år förra veckan. Så ja, vi har haft en del att göra i helgen.


Ja nu var då snart denna måndagen slut och jag har bara tre dagar kvar att jobba denna veckan, helt underbart att det är ett par kortveckor nu. I påsk har älsklingen och jag inte en aning om vad vi ska hitta på, han pratade om att cykla någonstans och tälta en natt, men var sjutton tältar man i Torslanda?.. Jag har faktiskt inte en blekaste aning.. Så ja, vi får se lite vad som händer. Det blir iaf inget Brevika då vi inte får plats i bilen tyvärr.


Ne nu är det snart sovdags, jag är verkligen jättetrött.

Hoppas att ni också har haft en bra helg =)


//CarroEllen

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards