Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 17 april 2014

Torsdag 17 april

Av Carro - 17 april 2014 09:06

God morgon bloggen!

Ja då var det torsdag igen och det betyder jobba eftermiddag/kväll.

Idag har vi rustat för mycket att göra på jobbet då vi antar att det är resardag idag, och eftersom att vi ligger vid en sådan stor väg så brukar folk stanna hos oss och äta.


Igår hade vi en ganska lugn dag på jobbet, eller ja, vi hade typ lika mycket att göra som de andra dagarna den här veckan och det har ändå varit en del, kanske bara att vi har vant oss vid att ha mycket att göra nu.


Igår kväll blev det bara väldigt enkel mat här hemma, Carromat, lax med pasta =) Sedan vid 20 tiden igår kväll så ville jag så gärna ut och ta en liten cykeltur. Efter ett tag lyckades jag övertala Jesper om att följa med trots att han verkade vara väldigt trött, och han pratade bara om att han var sugen på glass, så han ville cykla ner till maxi. Men så blev det inte, ist tog vi oss en liten cykeltur och så fick han glass när vi kom hem.

Det är så gött att cykla på kvällen, man blir så härligt trött då och sover så gott sedan.


Ja idag är det ju faktiskt typ fredag, är ju ledig imorgon. Vad konstigt det kommer att kännas ikväll och imorgonbitti. Jag brukar ju alltid vara så himla trött när jag kommer hem på torsdagkvällar så jag går ju typ bara och lägger mig direkt, sedan börjar jag ju alltid tidigt på fredagar, så när klockan ringer på fredagar brukar jag inte direkt vara särskilt pigg. Men ikväll behöver jag inte gå och lägga mig direkt, jag behöver inte skynda mig i säng för att orka morgondagen också, ganska gött faktiskt. Sedan återstår det att se när jag kommer hem ikväll, det beror ju på hur mycket vi har att göra och om vi hinner klart till halv 9, gör vi inte det så är jag hemma klockan 10. Segt att bussarna från Backaplan bara går en gång i halvtimmen på kvällen, och att jag bara har en buss som jag kan åka med därifrån, och åka till stan tjänar jag inget till, det blir typ samma tid ändå. Tänk vad gött det var när vi hade vår kära linje 21 som var Torslandas snabbuss till och från stan, det var skitbussar man åkte med men den gick väldigt fort, saknar den bussen.


Ne nu är det dags att gå och göra sig ordning.

Ha en bra dag! =)


//CarroEllen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards