Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2011

Hemma igen

Av Carro - 30 oktober 2011 21:21

Godkväll bloggen!

Ja då var jag hemma i Torslanda igen. Denna helgen har i vanlig ordning varit väldigt lugn, har inte gjort så mycket. Igår kväll hade vi lite myskväll med film och godiset vi bakade som jag skrev om i förra inlägget.


I veckan får vi se vad som händer. Jag känner mig lite småförkyld faktiskt, tung i huvudet och ingen ork alls, kommer jag inte att klara mig från förkylning den här gången?... Hoppas jag klarar mig...


Helgen som kommer får vi se vad som händer. Egentligen har jag ingen större lust att åka ut till älsklingen för typ 5 helgen i rad. Det blir alltid så himla stressigt på fredagkvällar när jag ska dit ut och sedan så segt och tråkigt att åka hem själv varje söndag. Men vi får se vad som händer, än så länge är det bara söndag :P


När jag satt på bussen förut så satt jag och funderade lite. Det är nämligen så att på något vänster så påminner ön där Jesper bor om Hälsö, det är härligt på ett sätt, men jobbigt på flera. Det blir att man saknar Hälsö, men ändå inte... Jag har ju många gånger tänkt åka ut över en natt eller något och sova hos Thomas (pappa) men jag vågar inte det, jag är rädd för hur jag ska reagera när jag är där utan Malin om jag säger så. Malin har ju varit med där varje gång de senaste åren när jag har åkt dit. Anledningen till detta är ju för att det hände så himla mycket jobbiga saker där, och det är sådant som sitter i länge, det glömmer man inte... Tyvärr är det så... Jag är liksom rädd för att rätt vad det är så dyker det upp massa gamla jobbiga minnen som gör att man inte kan hålla tillbaka tårarna. Jag önskar att det inte hade varit så egentligen, men tyvärr var det så mitt liv såg ut därute...

När jag är ute på Hälsö idag (de få gångerna Malin och jag åker dit) så är jag inte mig själv, tycker inte jag i alla fall. Jag känner mig konstig. Jag känner mig som en gäst men samtidigt som hemma, det är en väldigt konstig känsla som inte går att beskriva på något bättre sätt.....

Ne nu måste jag sluta skriva om detta känner jag, det blir bara jobbigt....


Imorgon är det jobbet som gäller, får se vad som händer där, eller om det bara är det vanliga...


Kram på er //CarroEllen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards