Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 11 juli 2011

Hemma igen

Av Carro - 11 juli 2011 00:31

Hejsan bloggen!

Då var man hemma i Göteborg igen då. Nu är det slut på lugnet utanför huset. På sommarstället så är det ju så himla lugnt, det ligger ju mitt ute i skogen typ, en liten by kan man nästan säga.

Det känns både härligt och tråkigt att vara hemma igen. Det är så härligt däruppe med lugnet, själva miljön är avslappnande. Vi har gjort lite allt möjligt i veckan faktiskt, och jag har haft framme kameran så gott som varje dag tror jag faktiskt, så det är en hel del bilder, tror dock inte att jag lägger upp alla här tyvärr, det hade blivit så himla mycket, får väl lägga upp de lite då och då. Vi var ju i Oslo en dag också, i onsdags och därifrån har jag hur mycket bilder som helst =) Men de lägger jag upp en annan dag, idag blir det några stycken bara.


Från söndagen


  

När mamma och Rico hade kommit hem från sin skogsmorgonpromenad så hade mamma plockat lite kantisar (kantareller) Årets första kantisar är så himla goda så det inte är sant, dessa stekte vi och lade på smörgås, supergott! :D



  På kvällen satt vi nere på bryggan och fiskade och eldade, grillade tror jag också vi gjorde. Jag fiskade och fick en abborre som vi grillade och sedan fick jag även den lilla som mamma håller i, vi skulle slänga i den men tyvärr så hade den svalt hela kroken så den hade inte överlevt.

 

Från måndagen

 

  

Mamma, Rico och jag tog oss en riktigt härlig skogspromenad, Rico fick hoppa över väldigt många stockar då, så efter den promenaden så fick han badat i sjön och så frös han så mycket under kvällen och då såg han ut som på bilden. En riktigt frusen vovve som ligger i sin korg med sin egna fleecefilt över sig.

 

 

Ja det var de bilderna jag hade att bjuda på just nu. Tror inte ens att jag har lagt in alla bilder från kameran till datorn än, får sitta och greja med det imorgon =)

Hur har er vecka varit? =)

Kram på er alla bloggläsare! =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards