Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under februari 2011

Av Carro - 9 februari 2011 14:42

Hejsan bloggen!

Sitter nu hemma och gör typ ingenting. Det känns så jobbigt, av någon anledning känner jag mig superstressad, jag vet inte varför, usch gillar inte det....


Idag har jag grejat en del här hemma med lite olika saker, och i eftermiddag är det jag som står för maten. Det blir pannbiffar med fetaost och soltorkade tomater, till blir det potatis och rotfrukter i ugn, sedan två kalla såser, en tzatziki som mamma ville ha, och en vanlig med vitlök =) Så det blir säkert bra :)


Imorgon ska jag gå till praktiken igen, härligt, jag orkar inte gå hemma längre känner jag, iaf inte och vara sjuk.


Här kommer lite bilder på det jag köpte i stan i helgen =) haha, ja det syns nog att jag gillar blått xD :P :D




Hm, vad ska man hitta på nu då?


Ni får ha en fortsatt bra dag alla bloggläsare! Kram på er =)  

Av Carro - 8 februari 2011 23:43

God kväll bloggen, eller ja, klockan är snart 12 :P


Jag vet, jag är dålig på att skriva här men det är för att jag har inget att skriva om, jag har för dålig fantasi numera, tar gärna emot tips på vad man kan skriva om här =)


Idag har jag inte gjort så jättemycket, var med mamma på maxi och handlade förut bara, men herregud, efter det var jag verkligen helt slut, så nej, frisk är jag inte än.


Även imorgon ska jag vara hemma sedan ska jag gå på torsdag hade jag tänkt =) Ska ju spela badminton på söndag, då måste jag vara helt frisk :P :D


Fy sjutton, det är bra kallt på mitt rum nu, likaså elementet, det är också kallt, asså det är något fel på det, ofta när det är kallt på rummet så är även elementet det, inte alltid men ibland. Jobbigt....


Ja nu säger de ju att det ska bli kallare igen och typ vintern kommer tillbaka, det ska ju snöa på torsdag säger dem iaf. Men nu längtar jag bara som tusan till vi ska åka skidor i slutet av mars :D


Asså jag känner det att nu dessa dagarna som jag har varit hemma så har jag inte kunnat varva ner riktigt, jag har känt mig stressad av någon anledning, ingen aning om varför....


En bild från förra året då Malin, Nea, Thomas (pappa) och jag var och åkte skidor en dag i Isaberg =)



Ne, man kanske borde sova snart.


Kram på er alla bloggläsare! =)   

Av Carro - 7 februari 2011 18:48

God kväll bloggen!
Då var jag tillbaka här också :P =) I helgen har jag varken orkat eller haft tid till att skriva här.


I lördags var mamma, Malin och jag i stan vilket var jättetrevligt. Vi fick shoppat lite alla tre =) Jag fick köpt mig ett nytt skidställ till när jag ska med Malin och hennes familj till Sälen i år igen :D och även en ny fleecetröja som jag också ska ha då, sedan fick jag även köpt en skjorta, inte direkt en sådan som jag hade tänkt mig, men det blev bra =) Men jag ska köpa en till :P =) Jag orkar faktiskt inte ta kort på sakerna, inte just idag iaf.


Det började ju redan i torsdags eftermiddag, eller jag har ju känt mig lite småhängig ett bra tag, men i torsdags bröt det ut, sedan var jag hemma i fredags då jag verkligen inte hade någon ork alls. Sedan på lördagen var det sämre men vi åkte till stan ändå. På kvällen där var jag verkligen helt slut, då kom ju Jesper också och Malin stannade en natt till så hon fick ta Neas rum =) Sedan igår var jag verkligen helt väck, jag var totalt genomförkyld och hade verkligen absolut ingen ork alls, så natten som var sov jag verkligen gott trots förkylningen.


Så även idag har jag varit hemma. Men jag förstår inte var denna dag har tagit vägen, den bara har rullat på och jag har nästan inte gjort någonting :O

Men ja, jag blir hemma även imorgon och sedan får vi se. Hoppas iaf att jag är helt frisk till helgen då det troligtvis blir badminton :D

Men ja, jag får väl tänka så här, det är nästan hela ett årsedan jag var förkyld och sjuk sist :O Ganska härligt ändå.


Ne, nu måste jag komma på något att göra, jag borde väl egentligen lägga mig i sängen och kolla på någon film, men jag har tröttnat på alla filmer som jag har, och jag vet inte riktigt heller vad jag vill se. Grejen är väl den också att om jag sätter mig och kollar på film så kommer jag bara att somna :P


Hoppas ni har haft en bra helg =) Kram på er

Av Carro - 4 februari 2011 10:06

God förmiddag bloggen!

Nu sitter jag hemma i sängen och gör inte så mycket. Idag är jag hemma från praktiken för att jag har blivit förkyld :( Gå runt i ett kök och vara förkyld är ju inte så smart, så idag fick det bli till att vara hemma, lagom roligt egentligen eftersom att fredagar är de roligaste dagarna på "Lilla saluhallen" Det är liksom så mycket att göra och så då =) Men men sånt är livet....


Idag ska jag väl bara ta det lugnt här hemma då. I eftermiddag/kväll kommer Malin hit, hon ville komma även om jag är förkyld :) Men det var ju så längesen som vi träffades så under helgen bara vi två. Så ja, ikväll får vi se vad som händer.

Imorgon hoppas jag att jag inte är alltför förkyld, för då ska mamma, Malin och jag ner till torget och kolla på lite kläder, jag vill nämligen bla. ha en skjorta och även några "vardagsbyxor" men inte jeans. Och med mamma så brukar jag iaf hitta något :P =) Så har jag ju presentkortet på Cinco också som jag fick av Bosse (min morbror) i julklapp =)


Sedan imorgon kväll någon gång så kommer Jesper hit och stannar till måndag =)

Så nu hoppas jag verkligen att jag inte blir så mycket mer förkyld än vad jag redan är så orkar jag denna helgen också.


Ni får iaf ha en bra dag alla bloggläsare =) Kram på er

Av Carro - 2 februari 2011 08:12

God morgon bloggen!

Hoppas att ni har sovit gott, själv har jag ävl sovit sådär. Vaknade av mamma och Mikael imorse och låg och lyssnade på de typ hela morgonen, så nu känner jag väl mig inte direkt så superpigg. Jag hade gärna legat kvar i sängen och sovit ett tag till.


Idag får vi se vad som händer på praktiken, har lite smörgåstårtor som blir hämtade idag.

I eftermiddag kommer Malin hit och sover här till imorgon =) Ska bli trevligt =)


Är det någon som har något bra tips på en snabb frukost som jag kan äta? Jag har nämligen tröttnat på det jag har ätit nu några månader, smörgås och yoghurt. Hmm.


Ni får ha en bra dag alla bloggläsare! Kram på er



Av Carro - 1 februari 2011 16:17

God eftermiddag bloggen!

Sitter nu hemma vid köksbordet och har just druckit en god och varm kopp cappuchino, det behövdes med tanke på detta skitväder som är idag, regnet står som spön i backen, och glashalt ute är det också.


Denna dagen har varit lugn på praktiken, folk går väl inte så jättegärna ut i detta väder. Så det blev en tidig dag idag, slutade kvart i 3 =)


Igår kväll satt ju älsklingen och jag och installerade om min dator vilket bara tog 1 timma. Eller ja, det tog 1 timma att installera om den (men sådant brukar ta minst 3 timmar annars) Så ja, lite tur får man tydligen ha ibland =) Men sedan satt vi resten av kvällen och installerade en del program. Vi lyckades t.o.m med msn :D Så nu har jag återigen windows live messenger 2009 :D Tycker den är bäst =)  Så nu känns det betydligt roligare igen att sitta vid datorn, nytt batteri som håller några timmar och även det gamla vanliga msn :D Tack så jättemycket älskling för hjälpen! :D <3


Ne, nu tror jag att jag ska ta och diska och sedan greja med lite annat också. Just det ja, det började ju någon ny serie i söndags tror jag det var, någon kriminalare, får väl sätta mig och kolla på den ikväll också =) Hoppas också att mamma och Mikael inte kommer hem alltför sent så man hinner umgås lite med dem också =)


Kram på er alla bloggläsare <3

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards