Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under februari 2011

Av Carro - 18 februari 2011 08:16

God morgon bloggen!

Hoppas att ni har sovit bra alla läsare =) Det jag jag gjort i alla fall, vaknat någon gång bara =)


Idag känner jag mig väldigt seg.... Men ja, idag blir det praktiken och sedan åker jag ut till älsklingen ikväll =)


Jo, ang praktiken, jag fick förlängt 2 månader. Känns väl sådär egentligen. Det är ju så lungt där och så är det bara Morgan, Susanne och jag, det blir lite långtråkigt i längden, och eftersom att det är så lugnt så blir jag bara rastlös...... Hm. Men ja, nu blir det iaf 2 månader till, så jag går till sista april, men troligtvis kommer de inte kunna anställa mig då eftersom att det inte går såpas bra än för dem.. Ne, detta är en aning jobbigt. Jag är så trött på att hoppa från ställe till ställe... Men men, det löser väl sig någon gång det också som allt annat... Tänk bara om jag hade hittat något så jag hade kunnat jobba hemifrån, vad underbart det hade varit :D :P


Nu när jag skulle sätta mig och äta frukost, för ett tagsen köpte jag några flingor till mig som jag bara har ätit 2 gånger nu tror jag, och nu när jag skulle ta det så var de så gott som slut, hm, är det Mikael som är den skydliga? :P haha Jag vet nämligen att det var han som öppnade paketet haha :P Ne, får väl hitta några andra flingor som jag kan äta på morgonen, Detta var ju crunchy med choklad, nötter och tranbär, jag gillar ju inte tranbär så direkt... Men men...


Ne, fredag är det ju idag, det innebär att jag ska lyssna på fredagslåten nu innan jag går :P :D haha.


I helgen vill jag bara ta det lugnt känner jag. Har ju den förbannade förhårdnaden på foten också som just nu gör väldigt ont :( Avskyr den.... Men nej, jag vill inte operera bort den som mamma frågade mig igår kväll igen... Men jag borde väl egentligen gå till läkaren iaf och se om de har något annat som jag kan göra för att bli av med den, känns som att jag har testat allt möjligt. Jag hade ju den förra året då vi åkte skidor också och det var inte roligt, Det var skitjobbigt att ha pjäxor på sig när man hade så ont i foten, nej usch, måste försöka få ordning lite mer på den nu innan vi åker till Sälen.


Ojdå, nu måste jag snart gå. Ni får ha en bra dag och en bra helg. kram på er alla bloggläsare! =)

Av Carro - 17 februari 2011 08:16

God morgon bloggen!

Herregud vad denna veckan har gått fort, det är redan torsdag idag :D


Gårdagen var väldigt trevlig med Malin och Sanna =) Tack för en trevlig eftermiddag/kväll <3


Idag kommer troligtvis hon från af till praktiken så bestämmer vi förhoppningsvis hur det ska bli framöver. Jag har ingen aning så vi får se =)


Asså fy sjutton, detta är en sådan dag då jag bara hade velat ligga hemma och inte göra någonting.........


Ikväll ska jag packa och greja lite här hemma för imorgon ska jag till Jesper igen =) Vi ska fixa en lite mysig och trevlig middag och så =) Sedan kommer ju resten av hans familj hem imorgon kväll också efter att ha åkt skidor en vecka.

ÅÅåååå vad jag längtar till vi ska åka skidor i mars/april, lääääängtar...


Ne, nu måste jag sluta. Ni får ha en bra dag alla bloggläsare! Kram på er =)

Av Carro - 15 februari 2011 21:47

God kväll bloggen!

Sitter nu hemma i sängen och gör typ ingenting.

Denna dagen har varit väldigt lugn, jag slutade strax innan halv 3 idag =) Ganska härligt faktiskt.


Asså jag har verkligen kommit in i en sådan period nu då jag vill ha ett jobb som jag kan sköta hemifrån helt och hållet, något som man verkligen vet fungerar och som jag inte behöver lägga ner supermycket tid på redan från början. Och sedan att jag kan skaffa en hund, och att få tid till annat, umgås mer med vänner och familjen. En riktig dröm jag har, önskar bara den hade gått i uppfyllelse.....


Nu ikväll har vi suttit här hemma en del och pratat om hur det är här hemma nu osv, detta med syrran och så... Men men..


Tänk vad underbart det hade varit om man hade hittat något sådant som jag skrev om igår och nu med jobb, tänk vad härligt det hade varit. Få mer tid till att träffa vännerna och umgås med familjen, och som jag alltid har velat ha, en hund <3 :P =)


Ne, man kanske ska lägga sig lite tidigare ikväll. Hoppas iaf att ni har haft en bra dag =)


Kram på er alla bloggläsare! =)

Av Carro - 15 februari 2011 08:11

God morgon bloggen!

Då var det tisdag igen då och jag känner mig helt slut, hade mer än gärna bara varit hemma idag.. Inatt har jag väl sovit sådär också, hade väldigt svårt att somna igår kväll/inatt och så har jag vaknat flera gånger, dels för att det har varit för kallt på rummet och sedan vaknade jag som vanligt av mamma och Mikael imorse..


Jag längtar till på torsdag då jag troligtvis får veta hur det kommer att bli framöver med praktiken..


Ne, nu ska jag gå om en stund. Ni får ha en bra dag alla bloggläsare. kram på er

Av Carro - 14 februari 2011 22:15

God kväll bloggen!

Sitter nu hemma i sängen och gör typ ingenting, chattar lite bara, bla med Thomas (pappa) :O


Denna kvällen har känts lite småkonstig, lite samtal som har känts sådär, varav 1 till mig.... men men..


Asså just nu känns det bara som att jag vill få ordning ordentligt på mitt liv, jag vill att saker och ting ska lösa sig här hemma, att jag får ett fast jobb eller börjar plugga till något som jag tycker är roligt. Jag vet inte riktigt, men det känns som att jag har tappat gnistan för det här med kök och kallskänka, jag tycker inte alls det är lika roligt längre som det var när jag pluggade. Sedan saknar jag allt folk, saknar alla vänner så mycket som man hade runtom sig i skolan. Nu är det liksom bara Susanne och Morgan, det är inte så jätteroligt egentligen... Men på torsdag kommer hon från af dit och då bestämmer vi troligtvis hur det blir framöver. jag känner bara det att jag orkar inte hoppa från ställe till ställe längre, jag är så förbannat trött på det, det räcker nu! och samtidigt som jag inte tycker det är så roligt med detta längre, kallskänka. Tänk om jag hade kunnat hitta något så jag hade kunnat jobba hemifrån och styra själv, det är en dröm allvarligt talat. Tänk vad underbart att jobba hemifrån och kunna styra arbetstiderna själv. Då har man också tid till att träffa vänner oftare, ja tänk om denna dröm hade gått i uppfyllelse, vad underbart det hade varit!


Ja, jag önskar att jag hade haft mer tid till att träffa vänner, och att Jesper och jag inte hade haft så långt ifrån varandra. Tänk om jag hade kunnat åka till honom mitt i veckan och varit där några nätter och samtidigt pendlat till praktiken, men det går ju inte som det ser ut idag.......


Hur kan man egentligen gå tillväga för att uppfylla dessa drömmar?....


Kramar CarroEllen

Av Carro - 14 februari 2011 08:16

God morgon bloggen!

Då var det måndag igen.


Denna helgen har varit väldigt rolig och trevlig =) Vi har spelat monopol :P lagat mat, gått en underbart härlig promenad i kylan och solen. Sedan igår spelade vi ju badminton vilket var superroligt, men Jesper kunde ha sprungit lite mer så hade det blivit roligare :P Så ja, idag har jag sådan träningsverk, ont i baken och högerarmen framförallt, men varken Malin eller jag har ju spelat på 2 år, sedan vi slutade och jag har sedan förra våren inte tränat på något vis :P hehe så kanske inte så konstigt att jag har denna träningsverken nu :P


Idag är det ju alla hjärtans dag men Jesper och jag ska inte hitta på något, det fungerar inte riktigt med planeringen när vi har så långt mellan varandra, så ist pratade vi lite om att göra en god och mysig middag på fredag ist om hans föräldrar kommer hem senare på kvällen från skidsemestern. Men ja vi får se =)


Nu ska jag dricka upp resten av mitt kaffe sedan gå. Hur har er helg varit? :) Kram på er alla bloggläsare! =)

Av Carro - 11 februari 2011 08:17

God morgon bloggen!

Sitter nu hemma och äter lite frukost. Nu får det bara bli ett snabbt inlägg för jag har ganska bråttom.


Ikväll kör mamma ut Malin och mig till Saltholmen så åker vi ut till Jesper redan ikväll =) Det ska bli trevligt :D Och på söndag ska vi spela badminton :D


Får se om jag hinner skriva här mer senare strax innan vi åker ikväll.


Kram på er alla bloggläsare! =)

Av Carro - 10 februari 2011 08:12

God morgon bloggen!

Idag känns det som måndag för min del bara för att jag har varit sjuk.


Idag får vi se hur mycket det är att göra på praktiken, men det är ju torsdag och då brukar det vara mer =)


Maten igår kväll blev verkligen supergod, pannbiffar med fetaost och soltorkade tomater :D Och ja, det tog närmare 3 timmar allt som allt, förstår inte hur det kunde ta så lång tid.... Men men.


Nu har jag sovit väldigt bra under två nätter vilket är väldigt härligt, dock har jag vaknat på natten och drömt något, ja de senaste två dagarna så har jag drömt väldigt mycket, men inget jag kommer ihåg så nu...


Jahaja, får väl se hur mycket mer snö det kommer på dagen idag, det har inte kommit så mycket, bara litegrann... Ne usch vad jag längtar till att åka skidor....


Nu ska jag gå om en stund. Ni får ha en bra dag alla bloggläsare! Kram på er =)

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards