Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under december 2010

Av Carro - 21 december 2010 17:58

Hejsan bloggen!

 Sitter nu hemma vid köksbordet och har just varit ute på en härlig men kall promenad, dock blev den bara 10 minuter eftersom att jag började frysa så.


Idag har jag inte gjort så mycket, suttit här, lagat mat till Nea och mig.. Ja det är väl det jag har gjort. Jag borde väl egentligen slå in de sista julklapparna men det får jag göra imorgon. Imorgon ska jag även baka tryffel =) Jag skulle ju ha gjort det idag egentligen men hade jag gjort det så hade de varit slut till julafton :P =)


Sedan på torsdag ska jag göra potatisgratäng (jag tycker inte om Janssons frestelse så vi gör alltid potatisgratäng till Nea och mig) och så åker tydligen Nea till Hälsö redan imorgon och hon vill vara med att klä granen här hemma. Vi får väl se hur det blir med det. Det brukar nämligen vara Nea som gör det, jag tycker inte om det xD och mamma brukar greja med maten. Så ja, vi får väl se när vi tar in den. Just nu ligger granen ute på balkongen under massor av snö xD haha.


Ikväll blir det till att kolla på finalen av "Ung och Bortskämd" Hoppas att Daniel vinner =)... Sedan efter det så är det ju andra avsnittet av "Morden i Sandhamn" Det får man inte heller missa :D


Ni får ha en bra kväll alla bloggläsare! =)

Av Carro - 19 december 2010 15:59

Hejsan bloggen!

Sitter nu hemma vid köksbordet och gör inte så mycket, skriver här och kollar när mamma och Mikael gör middag. Idag blir det fisksoppa :D


I helgen har Jesper varit här, han hade tenta igår på dagen bara och igår kväll var vi ensamna här hemma. Nea var hos sin kille och mamma och Mikael var på glöggkväll... Så ja, Jesper och jag kollade på några filmer på tv, det var "Narnia" och sedan "En ljus jul" Igår kväll var jag dock så trött, eller jag var trött och frusen hela dagen igår, så när vi satt och kollade på "En ljus jul" så somnade jag i soffan xD Det gör jag aldrig annars, eller väldigt sällan iaf, brukar somna när jag ligger i sängen och kollar på film :P Tack Jesper för en trevlig helg! =) <3


Nu verkar det som att vi äntligen har bestämt hur vår julafton ser ut. Nea ska vara på Hälsö HELA julen, Mikael ska vara hos sina föräldrar på dagen på julafton och då ska mamma, morfar och jag vara här hemma, sedan under eftermiddagen så åker mamma till Mikaels släkt och då släpper hon av mig så åker jag ut till Jesper.

Hm ja det känns väl sådär, hela den dagen kommer att bli enormt seg, bara mamma, morfar och jag här hemma, ne usch..... Seeeeegt.... Men men....


Hm. har inget mer att skriva här just nu.


Kram på er alla bloggläsare! =)


När första ljuset brinner står julens dörr på glänt

och alla är så glada att fira få advent

 

När andra ljuset brinner är snart lucia här

Hon bjuder oss på kaffe

och bud om julen bär

 

När tredje ljuset brinner
står julens dörr på glänt
och alla männskor glädjas
att fira få advent

 

När fjärde ljuset brinner,

vi hämtar julegran

och alla barnen räknar

dan före dan före dopparedan

Av Carro - 17 december 2010 12:11

Hejsan bloggen!

Sitter nu hemma vid köksbordet och gör inte så mycket, har just diskat och ska snart sätta mig och spela ett spel som jag fick igår.


Igår så kom Malin hit en sväng innan mamma, Mikael och jag skulle åka ut till banken på Öckerö.

När mamma hade hämtat posten så var det ett brev/paket till mig. När vi kom in så öppnade jag det. Det första jag såg var ett pc spel. Jag tog upp och kollade vad det var för något, det hette "King´s Bounty The legend" Sedan hittade jag ett kort i också. Det visade sig att det var från en man som bodde hemma hos oss under några veckor en sommar då vi bodde i lägenheten på Hälsö. Han skrev att detta spelet kunde han inte sluta spela och så hade han för sig att Nea och jag spelade "Heores" en del när vi bodde på Hälsö, och ja det gjorde vi också, men inte så jättemycket. Det konstiga var att ingen av oss tre här hemma (mamma, Nea eller jag) har pratat med honom på flera år och rätt vad det var så skickar han ett spel till oss på posten. Jag blev väldigt överraskad men glad. Tyvärr har jag ju inte kvar hans nummer och det finns inte heller på internet någonstans så ja, det blir tyvärr lite svårt att tacka honom =( Jag hittar honom inte heller på facebook.

Men ja, igår kväll satte jag mig och testade det nya spelet. Det är väldigt roligt men jag har inte förstått det till 100% än men det gör man väl så småningom. Det är ju lite som "Diablo" och det är ju väldigt roligt =) :P


Sedan igår eftermiddag strax innan Mikael kom och hämtade oss här hemma så hade Malin och jag "Lilljulafton" tillsammans. Vi kommer nämligen inte att träffas något mer innan julafton så vi öppnade varandras klappar igår. Utav Malin fick jag en väska som jag har velat ha väldigt länge, tack så jättemycket gumman :D <3 och av mig fick Malin en handgjord kopp med en svart katt på och en usb-lampa som hon har velat ha ett tag =)


Nu kommer Jesper hit om en stund, han ska nämligen sova här inatt för han har tenta tidigt imorgon bitti =) Så nu får jag väl ta och sätta mig att spela lite :D


Kram på er alla bloggläsare! :D

Av Carro - 14 december 2010 22:49

Hejsan bloggen!

Sitter nu hemma i sängen och är väl lite småtrött.

Idag har jag träffat Jesper i stan. Vi var och köpte de sista julklapparna och så fick Jesper köpt lite saker till sig själv också =) Så imorgon får jag väl börja slå in alla julklappar =) Korten som jag har gjort är ju i alla fall klara =)


Imorgon ska jag en sväng bort till "Lilla saluhallen" och skriva på lite praktikpapper :D

Sedan ska ju mamma byta typ jobb under våren och sedan fick jag idag veta att Mikael var på en intervju idag om ett annat jobb. Hehe, lite komiskt om både mamma, Mikael och jag börjar på nya jobb under loppet av några månader. Om Mikael får det jobbet så börjar han samma dag som mig, den 3 januari =) Så nu håller jag tummarna för Mikael =)


Nea kom hem idag också och hon var helt slut efter allt lussande under 2 dagar runtom på olika företag och ålderdomshem, hon har aldrig sjungt så mycket hade hon sagt till mamma, hehe :P =) Hon tycker ju det är roligt i alla fall, det är ju huvudsaken =)


Hm, undra vad jag ska hitta på nu då, jag är inte så jättetrött egentligen men är det ändå... Hm... Jag vill inte sätta på någon film heller för då blir det så sent. Ne, jag får väl ta och försöka hitta något på internet att göra.


Dagens ordspråk:

Jag tänker inte på allt elände som har varit
utan på allt det underbara som skall komma

 

Kram på er alla bloggläsare! =)


 

Av Carro - 13 december 2010 21:50

God kväll bloggen!

Sitter nu hemma i sängen och har just kollat på det sjätte avsnittet av "Ung och bortskämd" Och ja, jag vet inte riktigt vad jag ska säga, jag trodde aldrig att Ellinor skulle åka ut =(


Annars idag har jag bara varit hemma. Mamma är sjuk vilket hon har varit i knappt en vecka så det har varit hon och jag hemma idag. Det har väl varit trevligt, men det har känts väldigt konstigt. Asså det är flera årsedan som mamma och jag var själva hemma och umgicks, satt framför tvn tillsammans och så. Så ja, denna dagen har väl varit trevlig men den har känts konstig.....


Asså nu börjar jag bli en aning trött på att det aldrig kan planeras här hemma om vad vi ska göra på julafton.... Och nu börjar ju folk fråga om nyår också. Problemet är det att jag känner att jag inte kan börja planera nyår förrän jag har vet vad/var vi ska göra/vara på julafton.


Igår kväll var vi nere på Kulturhuset Vingen här i Torslanda och såg kröningen av Torslanda lucia. Nea (syrran) blev tyvärr inte lucia men hon var väldigt glad ändå för sin kompis som blev det =)

Det var också massa andra uppträdanden. Det var ljuva toner, Törs vi landa och sedan lite lokala artister, allt var sammanlagt 2 timmar, det var ca 15 min försenat och sedan var det krångel med ljud och så... Men bra var det trots att det var lite jobbigt att sitta still så länge där. Men ibland får man stå ut :P =)


Tyvärr fick jag inga jättebra bilder, de blev ganska mörka, men lägger ändå upp en bild första gången då luciakandidaterna var ute och sjöng och då utan lucialinnen.     



Ne, kanske att man ska gå och göra sig ordning för natten. Imorgon ska jag nog en sväng till stan på eftermiddagen och träffa älsklingen. Jag måste nämligen köpa en julklapp till Malin :P och Jesper pratade om att kolla på nya skor, men vi får väl se hur det blir med det xD haha, varken Jesper eller jag tycker om att gå och kolla på skor xD Hmm..



Lägger även upp två bilder från i helgen, det är en trött Carro :P (Vet inte varför jag var så trött) och sedan en bild när vi eldade i spisen. Det var nämligen så här att räddningstjänsten hade skickat ut lappar att sätta på ytterdörren om att "kom ihåg att släcka ljusen innan du går hemifrån" grejen var den att Jesper och de hade redan en sådan i vardera hus så då ville Jesper ha lite roligt med den som blev kvar och då gjorde han så här:

  



God natt och kram på er alla bloggläsare!


Av Carro - 12 december 2010 10:56

Hejsan bloggen!

Sitter nu hemma hos Jesper och gör inte så mycket, har just druckit kaffe och de andra har ätit lussekatter, jag tycker ju inte om saffran nämligen så jag nöjde mig med kaffe =)


Idag ska Jesper och jag städa av i det andra huset där vi har varit dessa dagarna, sedan ska jag åka hem vid 3 tiden idag för ikväll ska vi ner till Vingen och kolla på Torslanda lucia, undra om Nea blir lucia....

Sedan ska ju Malin med ikväll också så hon ska sova hemma inatt =)


När första ljuset brinner står julens dörr på glänt

och alla är så glada att fira få advent

 

När andra ljuset brinner är snart lucia här

Hon bjuder oss på kaffe

och bud om julen bär

 

När tredje ljuset brinner
står julens dörr på glänt
och alla männskor glädjas
att fira få advent

 

 

Kram på er alla bloggläsare! =)

Av Carro - 11 december 2010 15:18

Hejsan bloggen!

Sitter nu hemma hos Jesper och gör inte så mycket.

Igår lagade vi väldigt god mat, potatis- och broccoligratäng med fläskfileé. Till efterrätt hade jag gjort chokladtryffel, några med smak av kaffe och några med kanel/kardemumma, enormt gott var det :D


25 st  


Ingredienser
1 dl vispgrädde eller mellangrädde
250 g mörk blockchoklad
1 msk vaniljsocker eller vanillinsocker eller 1/2 msk Vanila eller 1 tsk snabbkaffe eller 1 msk konjak


Garnering
ca 1 msk kakao


Koka upp grädden i en kastrull. Bryt chokladen i bitar.
Lägg i dem och låt dem mjukna. Rör om och tag kastrullen från värmen. Smaksätt med vanilj, kaffe eller konjak.
Låt smeten kallna och stelna.
Forma kulor av ca 1 msk smet. Rulla dem i kakao.
Förvaras svalt i burk med lock.
TIPS: Den varma smeten kan fyllas i ischokladformar.



  


Dagens ordspråk:

Det bästa sättet att hålla en hemlighet,

är att hemlighålla att det är en hemlighet.

 

 

 

Ne, nu är det dags att hitta på något annnat att göra. Kram på er alla bloggläsare! =)

 

 



Av Carro - 8 december 2010 11:20

Hejsan bloggen!

Sitter nu hemma vid köksbordet och har just diskat, borde väl egentligen gå ner till maxi och handla lite innan jag åker ut till Jesper vid 1 tiden.


Jag fick en fråga förut här på bloggen som löd:

Hej. David heter jag... Jag är lite nyfiken på ett ämne Du skrev om 14 juni 2009. "Hotade gravid granne..." Vad hände sedan? Var det en väldigt kort kille som var hotfull? Ha en bra dag!


David, gå in på "besvarade frågor" så hittar du svaret =)


Asså fy sjutton, jag mår inte riktigt bra idag faktiskt.. Jag har inte sovit så bra inatt, vaknat flera gånger och haft svårt att somna om. Sedan har jag inte heller någon matlust trots att jag är enormt hungrig. Usch jag verkligen hatar när det blir så....


Ne, jag borde väl göra klart allt som ska göras innan jag åker.


Just nu blir det tyvärr inget ordspråk men nästa inlägg lvoar jag.


Ni får ha en bra dag alla bloggläsare! =)



Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards