Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 13 december 2010

Måndag den 13 december

Av Carro - 13 december 2010 21:50

God kväll bloggen!

Sitter nu hemma i sängen och har just kollat på det sjätte avsnittet av "Ung och bortskämd" Och ja, jag vet inte riktigt vad jag ska säga, jag trodde aldrig att Ellinor skulle åka ut =(


Annars idag har jag bara varit hemma. Mamma är sjuk vilket hon har varit i knappt en vecka så det har varit hon och jag hemma idag. Det har väl varit trevligt, men det har känts väldigt konstigt. Asså det är flera årsedan som mamma och jag var själva hemma och umgicks, satt framför tvn tillsammans och så. Så ja, denna dagen har väl varit trevlig men den har känts konstig.....


Asså nu börjar jag bli en aning trött på att det aldrig kan planeras här hemma om vad vi ska göra på julafton.... Och nu börjar ju folk fråga om nyår också. Problemet är det att jag känner att jag inte kan börja planera nyår förrän jag har vet vad/var vi ska göra/vara på julafton.


Igår kväll var vi nere på Kulturhuset Vingen här i Torslanda och såg kröningen av Torslanda lucia. Nea (syrran) blev tyvärr inte lucia men hon var väldigt glad ändå för sin kompis som blev det =)

Det var också massa andra uppträdanden. Det var ljuva toner, Törs vi landa och sedan lite lokala artister, allt var sammanlagt 2 timmar, det var ca 15 min försenat och sedan var det krångel med ljud och så... Men bra var det trots att det var lite jobbigt att sitta still så länge där. Men ibland får man stå ut :P =)


Tyvärr fick jag inga jättebra bilder, de blev ganska mörka, men lägger ändå upp en bild första gången då luciakandidaterna var ute och sjöng och då utan lucialinnen.     



Ne, kanske att man ska gå och göra sig ordning för natten. Imorgon ska jag nog en sväng till stan på eftermiddagen och träffa älsklingen. Jag måste nämligen köpa en julklapp till Malin :P och Jesper pratade om att kolla på nya skor, men vi får väl se hur det blir med det xD haha, varken Jesper eller jag tycker om att gå och kolla på skor xD Hmm..



Lägger även upp två bilder från i helgen, det är en trött Carro :P (Vet inte varför jag var så trött) och sedan en bild när vi eldade i spisen. Det var nämligen så här att räddningstjänsten hade skickat ut lappar att sätta på ytterdörren om att "kom ihåg att släcka ljusen innan du går hemifrån" grejen var den att Jesper och de hade redan en sådan i vardera hus så då ville Jesper ha lite roligt med den som blev kvar och då gjorde han så här:

  



God natt och kram på er alla bloggläsare!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards