Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under november 2010

Av Carro - 17 november 2010 22:35

God kväll bloggen!

Äntligen får jag sova i min egna säng igen, har inte gjort det sedan en vecka tillbaka.


De två senaste dagarna, måndagkväll- nu ikväll har Malin och jag varit hund- och kattvakt, Rico och de två katterna Såsa och Chiquita, Dianas djur. Så vi har ju sovit där nu i två nätter vilket har varit jobbigt. Första natten sov jag nästan ingenting, några få timmar för då höll katterna mig vaken, och natten som var sov jag bättre men jag vaknade iaf en gång tidigt imorse av att Såsa hoppade upp i sängen precis ovanför mitt huvud, då flög jag upp ur sängen xD haha. Sedan har Malin pratat en hel del i sömnen inatt :P hehe.

Annars har det gått bra, det är nätterna som har varit det jobbiga. Men nu är det över för den här gången, inatt får jag sova i min egna säng och utan katter som väcker en på natten.


Idag har Malin och jag bla. varit ute på en långpromenad med Rico, vi gick slingan. Det var väldigt härligt trots att i slutet var det Rico som fick dra med Malin och mig istället :P

Annars idag har vi faktsikt varit borta på "Lilla saluhallen" Det som har öppnat där DeliX låg förut. Jag har ju pratat med han innan som skulle ta över lokalen, så idag pratade jag med honom om jobb. Han sa det att hon från af inte hade ringt honom som hon skulle göra, men han frågade mig vad jag gör nu osv, så frågade han mig om jag är intresserad av att hjälpa de på "Lilla saluhallen" och självklart är jag det, så han sa det att han ska ringa hon på af imorgon och prata med henne så får vi se vad som händer, men troligtvis lär det då bli ½ år praktik först och kanske då sedan jobb =) Så nu hoppas jag bara :D


Nej nu är jag hur trött som helst.

Jag har fått lite bilder av Malin från när vi var ute på Hälsö förra måndagen, lägger upp en bild på mig från Stuvö badvik =)


  


Kram på er alla bloggläsare! =)

Av Carro - 14 november 2010 10:00

God morgon bloggen!

Sitter nu hemma hos Jesper och väntar på att brunchen ska bli klar, jag är enormt hungrig.


Gårdagen gjorde vi typ ingenting, tog det lugnt och i vanlig ordning satt vid datorerna :/ Är väl sådär roligt i längden när man inte har något direkt att göra på datorn och inte heller har någon lust att spela något....


Idag får vi se vad som händer, Jespers pappa pratade igår om att vi för tredje helgen i rad ta oss en bowlingrunda, så det hoppas jag vi gör idag :D :P


Nu börjar det ju pratas en hel del om jul och så. Visst jag tycker om julen men sedan, jag tror det är nästan 3 år tillbaka så tycker jag bara att julen är en jobbig tid. Det var liksom julafton som vi alltid firade med mormor och morfar (mormor gick ju bort för snart 3 årsen) så julafton numera är så grymt tråkig så det inte är sant, så det väcks bara massa gamla minnen. Sedan är det också det att för 2 årsen under jullovet, det var typ då som jag insåg problemet jag hade/har med maten...... Ja det är ju mycket bättre nu men det finns alltid lite där i tankarna.


Så ja, julen tycker jag är väldigt härlig på ett sätt men det väcks så himla många gamla minnen som bara är jobbiga nu för tiden.... så under jul är jag inte riktigt mig själv......


Och under jul i år så vet jag inte alls hur den kommer att se ut. Nea ska vara hos Thomas hela julen, mamma vill ju gärna vara med Mikael men hon vet inte, vi har nämligen pratat om att ev fira jul med släktingarna uppe i Bengtsfors vilket jag hade tyckt varit väldigt roligt, men Nea vägrar det (det är därför hon ska vara hos Thomas för att hon trodde att vi ska fira med de) och mamma vet inte hur hon ska göra, och jag då. vad tusan ska jag göra på julafton???? Julafton ska man ju fira med familjen.. Ne vi får väl se vad som händer, hur det blir. Det är ju som sagt var så himla tråkigt att fira jul bara mamma, morfar och jag....


Kram på er alla bloggläsare! =)


Av Carro - 13 november 2010 12:00

Hejsan bloggen!

Nu sitter jag hemma hos Jesper och gör inte så mycket, han själv är iväg på scouter.


Nu har jag äntligen fått fixat lite med bilderna från i måndags då Malin och jag var ute på Hälsö. Vi gick slingan och sedan var vi och åt middag hos Thomas (pappa) Det var väldigt trevligt, trots att det väckte en del gamla minnen, men det gick bra ändå =)


Denna hittade jag i ett av mina gamla skåp hos Thomas. Det är en gammal fingervirkning som jag gjorde, jag kommer inte exakt ihåg hur lång den är men 100-150 m tror jag.


När vi gick slingan så var vi också inne i "NallePhu skogen" Om den skogen gick det en och annan gammal spökhistoria, dock kommer jag inte ihåg dem.


Det första kortet (trädet) är väldigt fint på sommaren när det är massor av löv på det. Det sista kortet (dammen), där åkte vi ofta skridskor förr innan den började växa igen.


Från Burö färjeläge. Långt bort ser ni Carlstens fästning på Marstand =)


Stuvö badvik. Där var vi ofta tlsm med massor av barnfamiljer under de varma och härliga sommardagarna när Nea och jag var små.


Det var de bilderna =) Kram på er alla bloggläsare! =)               

Av Carro - 11 november 2010 23:30

Hejsan bloggen!

Nu ligger jag här hemma i sängen med täcke och fleecefilt över mig och så har jag tagit fram min enormt härliga flanellpyjamas :P =) Ja det är av någon anledning väldigt kallt på mitt rum nämligen.


Förlåt för att jag inte har lagt upp bilderna från Hälsö än (de från i måndags) men jag har inte haft tid med det. Jag ska bara fixa de lite först så lägger jag nog upp de i helgen =)


Under två dagar så har Malin varit här =) Och idag var vi och hälsade på i skolan. Det var väldigt roligt och trevligt att träffa alla gamla klasskamrater igen och även några av lärarna =)

Efter att vi hade varit i skolan så åkte vi in till stan för att Malin skulle klippa sig, men innan det så var vi inne en sväng i en av mina gamla favoritaffärer, Panduro hobby =) Kanske att man ska börja göra lite roliga kort och sådant. Jag grejade ju en hel del med papper av olika slag förr, gjorde kort och lite sådant, men sedan tappade jag det, kanske börja igen =) Nu finns det ju så himla många roliga saker =)


Imorgon eftermiddag/kväll åker jag till älsklingen och kommer hem på måndag igen =) <3 Sedan på måndag eftermiddag så ska jag ner till Diana och vara där två nätter. Hon ska nämligen iväg så jag och ev Malin ska passa Rico och katterna under 2 dagar =)


Asså herregud vad det blåser ute, hör riktigt hur det tar i och att det regnar, usch då.


Ne, man borde väl snart gå och lägga sig, dock vet jag inte om jag är trött eller inte.


Kram på er alla bloggläsare! =)

Av Carro - 8 november 2010 23:01

God kväll bloggen!


Nu ligger jag i sängen och ska alldeles strax sova, jag är verkligen helt slut efter allt cyklande idag, men trevligt har det varit iaf =) Jag tog en del kort men jag ska försöka hinna lägga upp de imorgon och berätta lite mer =)


God natt! Kram på er alla bloggläsare! =)

Av Carro - 8 november 2010 11:34

Hejsan bloggen!

Sitter nu hemma vid köksbordet och har just ätit lite lunch. Vid halv 9 tiden imorse så kom jag hem från älsklingen efter att ha varit där sedan i torsdags =)


Förut pratade jag med Malin och hon jobbar tydligen inte denna veckan så idag ska vi ta oss en cykeltur ut till Hälsö och gå en härlig promenad där =) och efter det så ska vi hem till Thomas (pappa) och äta lite innan vi cyklar hem igen. Så ja, vi får väl se hur detta blir, om det kommer att dyka upp massa gamla jobbiga minnen eller vad som kommer att hända. Jag vet faktiskt inte.....

Jag ska iaf ha med mig kameran så jag ska ta en del kort har jag tänkt mig =) kommer väl lägga upp några här sedan =)


Ikväll kommer mamma hem så ska vi tre ha lite myskväll pratade mamma om, sedan flyttar ju mammas kille ut från sitt hus på fredag, de har redan tagit hit en hel del saker. så då kommer ju Mikael att bo här en del. Det kommer att kännas väldigt härligt, men samtidigt konstigt eftersom att... ja jag vet inte riktigt hur jag kan säga, men det kommer typ kännas som att vi är en riktig familj igen eller hur jag kan säga, svårt att förklara..... Men men =)


Nej, nu ska jag snart upp till min morbror så ska han hjälpa mig att fixa cykeln lite innan jag cyklar ut och möter Malin på Björkö för att sedan ta den lilla färjan till Öckerö (då slipper vi cykla så långt :P )


Kram på er alla bloggläsare! =)

Av Carro - 6 november 2010 13:40

Hejsan bloggen!

Sitter nu hemma hos Jesper och har just ätit lunch, fetaostpaj =)



Förut idag var vi ute och gick en sväng i det härliga vädret, dock var det väldigt kallt. Under den promenaden så kände jag faktiskt att jag delvis saknar Hälsö.... Jag vet det är konstigt, eller.....

Jag pratade med Malin förut och om inte hon jobbar hela nästa vecka så ska vi ta oss en sväng ut till Hälsö och gå runt där och sedan kanske äta hos Thomas (pappa) eller något, men vi får se hur det blir med det, jag har ju liksom pratat om det ett antal gånger det senaste året att åka dit ut.. men men.


Denna helgen så har vi en vegetarisk helg, så vi ska bara äta vegetariskt, eller ja, inte helveg. vi ska äta fisk ist. Så ikväll blir det en soppa med pasta och lax och imorgon blir det linsbiffar med fetaost =) det blir säkerligen gott =)


Hittade en fin bild för en stundsen från Hälsö, en väldigt fin soluppgång tror jag, eller nedgång.



Ne, nu kanske jag ska ta och kolla på det senaste avsnittet av "The event" som jag har glömt att kolla på.


Kram på er alla bloggläsare!

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards