Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under januari 2010

Av Carro - 8 januari 2010 13:17

Hejsan bloggen!

Sitter nu i sängen och känner mig enormt mätt.

Har varit hos tandläkaren idag där det gick bra :P Om en stund ska Nea och jag till morfar och hälsa på honom lite, och så ska jag hämta lite gamla band som vi har där =)


Asså när jag vaknade imorse och kollade på termometern så trodde jag den inte. Så kallt som den visade har inte vi haft i Göteborg på MINST 15 år. Tog ett kort så ska ni få se :P Ne usch det är skitkallt ute nu också, det kortet togs halv 9 imorse.


  



Ikväll kommer Jesper hit, vi ska iaf kolla på Morden i Midsomer som kommer ikväll :D


Jo, jag läste också det aftonbladet hade skrivit om att elen ev kommer att ta slut i Sverige idag.... Hmm, ska man tro på det eller inte? http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6394361.ab


Ni får ha en fortsatt bra dag Kram på er

Av Carro - 7 januari 2010 06:40

God morgon bloggen!

Då var det torsdag då och slut på lovet =( Usch, hade inte vi också kunnat börja på måndag....


Idag är det vanlig dag i skolan, teori och gyumpa. hmm.. aja, är bara i skolan idag, ska till tdl imon så hinner inte till skolan.


Asså usch vad kallt det är ute då. Men men.


Ne, nu ska vi gå om ca 20 min. Ni får ha en bra dag. Kram på er! =)

Av Carro - 6 januari 2010 16:13

Hejsan bloggen!

Sorry för dålig update igår, åkte ut till Malin på Björkö igår kväll nämligen och kom hem för 1 timmasen.


Inatt kom snön till Göteborg kan man verkligen säga. Herregud vad snö det ligger nu asså. Det är mååånga årsen vi hade så här mycket snö, och det är också 2000-talets kallaste vinter i Göteborg. Ganska härligt men ovant. Själv har jag inga bra skor, eller rättare sagt, inga riktigt varma skor som jag skulle behöva, får väl ta och kolla mina vinterskor sen om jag hittar de.


Som sagt, har varit ute hos Malin och ja, vi var bara tvugna att ta oss en riktigt härlig snöpromenad förut idag. Tog lite kort också =) Asså ärligt talat, man kände inte igen sig på Björkö när det var så mycket snö där, det är ju liksom första gången på hur länge som helst.


Jo, jag fick fixat mitt kära spel igår innan jag åkte ut till Malin :P hehe, ja så nu kan jag äntligen spela aoe1 på min vista dator :D kan bara säga att det var inte lite jobb att fixa det, men nu fungerar det :D bara ljudet som inte riktigt fungerar som det ska, men det kan man leva med :P


Imorgon kommer det att bli roligt, Dessie kommer och hälsar på i skolan :D Det var längesen man träffade henne, och sedan följer Malin med till skolan imorgon och hälsar på :P det var ju liksom längesen hon var där, hon har en bok som ska lämnas till en lärare också :P så imorgon slipper jag att ta orange själv :P :D haha, undra om det kommer bli som det gamla vanliga, Malin somnar på bussen och vaknar när vi är vid Astra Zeneca då hon kollar på mig och säger "Carro, ditt jobb väntar" och då ska jag trycka på stopp :p haha. Saknar de gamla tiderna.


Hoppas att ni har haft en bra dag i snön =)


Kram på er alla bloggläsare!


  

Av Carro - 5 januari 2010 14:37

Hejsan bloggen! Då har jag äntligen fått bakat :P det blev Viktorias dajmbollar, tyckte det räckte med de eftersom att det blev 20 st :P

Det var några som ville ha receptet så tänkte lägga upp det här nu =)


200 g sötmandel

3,25 dl florsocker

½ tsk bakpulver

2 st äggvitor


Smet:

150 g margarin

1 st dubbeldajm

½ msk vaniljsocker


Vispa äggvitorna till hårt skum

Blanda i florsocker, bakpulver och den malda mandeln

Gör teskedsstora bollar (40 st) Grädda i 15 min i 175 grader

Låt kakorna svalna


Blanda margarin, vaniljsocker och hackad dajm till en smet

Stryk på smeten på kakorna och lägg ihop två och två. Lycka till! =)


  

Av Carro - 5 januari 2010 10:41

God morgon bloggen!

Sitter nu i sängen och skriver detta. Varje morgon när jag vaknar på sätter jag alltid på datorn direkt och går in och läser tidningen. När jag kom in på göteborgs postens hemsida idag så var det första jag läste "Restaurang på Hönö totalförstörd i brand" Och ja, det var den största restaurangen tror jag faktiskt att det var på öarna, Trubaduren. Jag kommer ihåg förr när vi bodde ute på Hälsö så sa ofta Thomas (pappa) om kvällarna "jag sticker bort till Trubaduren en sväng" Det var ett sådant ställe där folk träffades, så tråkigt ändå, någon mer sådan restaurang finns det väl inte? tror inte det, eller inte som jag vet iaf efter att ha bott därute i 17 år :P


Läste också om att ett nytt snöoväder är påväg mot Göteborg. Asså tänk vad härligt egentligen, tänk vad längesedan det var som det snöade mycket i Göteborg och som det verkligen låg kvar. Det ska det ju göra den här gången, de har lovat under nollan 1 vecka framöver, vilket betyder att jag borde åka och köpa sådana riktigt tjocka skor. jag fryser ju alltid om mina fötter... Hmm. får väl kolla mina tjockaste vinterskor som jag har nu.


Idag blir det till att baka :D Det tråkiga är väl då att jag kommer att baka så mkt som troligtvis bara jag kommer att få äta upp vilket jag inte kommer att orka. Får väl se om någon dyker upp här någon dag. :P


Okej, nu vill Jesper att jag ska installera något på datorn för att få en början för att aoe1 troligtvis ska fungera.


Kram på er alla bloggläsare!

Av Carro - 5 januari 2010 01:27

Hejsan alla bloggläsare.

Har nu hela kvällen suttit och försökt få age of empires 1 att fungera på min vista dator, och ja, det har inte gått bra alls... Varför ska vista vara så förbannat jobbigt när det gäller många olika spel...tror jag blir tokig.....

Nu verkade iaf Jesper ev ha hittat ett sätt för att få aoe 1 att fungera men det tar sådan himla stor plats på datorn... men vi får väl se om det fungerar när han kommer hit någon dag. Jag har liksom saknat det spelet i måååånga år och nu fungerar det inte på vista... visst jag hade gärna installerat om min dator till XP men då är problemet OM det skulle krångla så har jag ingen skiva för att installera vista igen.. men ja, som sagt, vi får se hur detta går, annars funderar jag faktiskt på att slänga ut vista och skaffa XP ändå så får vi se hur det går.


Ne, nu ska jag lägga ner detta för inatt och gå och lägga mig.Kram på er alla bloggläsare

Av Carro - 4 januari 2010 13:36

Har nu suttit och kollat igenom lite bilder och filmer på datorn från Torslandafestivalen förra året. Och ja, hittade lite klipp som var längesen man såg.


Av Carro - 4 januari 2010 11:28

God morgon bloggen. Lyckades sova länge idag också vilket inte är sådär jättehärligt, eller det är härligt men ändå inte.


Nu finns det en sak som jag verkligen avskyr här hemma, det är att både syrran och jag har typ samma problem med maten fast vi går om varandra i olika perioder. Det är verkligen skitjobbigt. Syrran som räknar upp för mig vad hon har ätit under dagen, och jag kan ju inte sluta lyssna känner jag men jag försöker bara att inte låta henne styra mig också men ibland är inte det så lätt. Varför ska det finnas något som heter Ätstörning (UNS)..


Idag ska jag ner en sväng till maxi och handla lite, sedan funderar jag faktiskt på att baka lite. Har ju under en längre period sagt att jag ska baka bullar men det orkar jag inte :P så det blir nog chokladpaj och kanske också även brownie =)



Nu kom syrran och satte sig vid bordet med mig och skalar en clementin, får se om hon äter upp hela också..


Kram på er alla bloggläsare

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards