Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under januari 2010

Av Carro - 20 januari 2010 15:54

Hejsan bloggen. Då var man äntligen hemma efter denna dag. Asså herregud vilken dag. Gick upp ca kvart i 6 imorse.

I skolan var Lisa och jag i cafét idag igen, Lisa tog det mesta i kassan medan jag tog hand om disken.

Det började på förmiddagen någon gång. En person försökte få min uppmärksamhet från disken, Sara. Samtidigt som det så sa en kund till mig att jag kunde ta en dricka till honom, en annan kund ville betala en kaffe och samtidigt står Lisa ocskå vid kassan och pratar med flera personer samtidigt. Då blir det bara för mycket så jag tappar en dricka (en sådan 33 cl burk) i golvet och givetvis ser den ut som... haha, ja ni vet hur såna burkar kan se ut när man tappat de med dricka i. Efter det gick jag in och gömde mig i disken. Då lyckades jag skära mig på brickorna som jag skulle sätta i backar. Efter det skulle jag sätta upp  tallrikar på bänken, tro f*n mig då att tallrikarna är på väg ur min hand. Jag hinner fånga de i sista stund.

Efter det ville jag bara gå och sätta mig xD haha ne men när det blir så då är det bara en tidsfråga innan man gör nåt ännuvärre...

Resten av dagen i cafét var tack och lov lugn =) Det började väl igen när jag skulle hem. Bussen var 10 min sen pga en olycka vid Varbergsgatan-Mölndalsvägen, spårvagn och bil som hade krockat. När bussen sedan ska köra från Frölunda torg ut mot Torslanda så är busschauffören lite snurrig, han kör in i rondellen vid Frölunda torg och då tänker jag direkt "detta är inte sant, ska han köra fel också" (vi var ju liksom redan då ca 5-10 min sena) och så kör han ut på leden MOT Mölndal IGEN.... Han inser att han kör fel så han svänger av på första bästa avfart för att vända. DÅ tvärnitar bussen och vi är på väg att krocka.....

Efter det var väl resten av resan ganska lugn till Torslanda. Det slutade med att bussen även var 10 min sen när den var framme i Torslanda....


Så ja, asså herregud vilken dag!....


Nu kommer väl snart mamma hem och då ska vi gå ner till centrum och kolla på jeans till mig bla.

Senare ikväll måste jag leta upp mina badkläder, vi ska ju simma på gympan imorgon.


Det som jag hoppas nu är att denna eftermiddag/kväll kan vara lugn... Känner att jag verkligen är helt slut nu efter denna dag...


Hoppas iaf att ni har haft en bra dag. Kram på er

Av Carro - 19 januari 2010 06:46

God morgon bloggen!

Sitter nu i sängen och väntar på att kaffevattnet ska koka upp. Idag blir det då köket, får väl se var jag hamnar, cafét, köket eller baket. Jag hade helst tagit baket idag, var längesen jag var där och nästa vecka går ju jag ut på praktik. Just det ja, det var ju denna veckan som de gör om i klasserna... Hmm. aja.


I eftermiddag hoppas jag på att jag bara ska få ta det lugnt, mamma kommer hem senare för hon ska träna.


Ne, idag blir det ingen frukost, får väl se om vi har några smörgåsar i cafét, får räcka med en kopp kaffe nu på morgonen...


Nu ska jag gå och ta kaffe. Ni får ha en bra dag! Kram på er

Av Carro - 18 januari 2010 21:33

Hejsan bloggen!


Hoppas att alla har haft en bra helg. Min helg har varit väldigt lugn vilket har varit helt underbart. Jesper och jag har nästintill inte gjort någonting, bakade en chokladpaj i lördags bara när jag kom dit, annars har vi tagit det väldigt lugnt. Igår satt vi vid Jespers dator ett antal timmar och spelade ett spel som Cissan och jag spelade mycket under höstlovet som var. Det var Bubble trouble :P hehe, ja det är faktiskt riktigt roligt när man spelar 2 pers :P hehe :P :D


Nu ikväll har Malin varit här en sväng, hon mellanlandade på Hotell Carro xD haha.

Vi tog oss en sväng ner till centrum (torget vill jag säga men då blir Nea förbannad) där vi var inne på Iems (presentbutik), Hemtex och kollade lite för jag kom på att jag behöver nya sängkläder. Efter det gick vi in på Cinco för jag behövde kolla på jeans. Jag fick provat några men fick inte köpt några, var väl ett par som jag inte riktigt vet, ska se om mamma vill hänga med och kolla på de någon dag i veckan. Efter Cinco så gick vi in till vår favoritavdelning på maxi, filmer, där vi gick runt en bra stund och kollade. Malin köpte de 3 gamla Johan Falk filmerna medan jag köpte två Beck filmer, I guds namn och Det tysta skriket.


Enda sedan Malin kom i eftermiddags så har jag pratat om att vi skulle gå och köpa fika för jag var så gottesugen, så ja, när vi hade nöjt oss med att dyka i filmer så gick vi och kollade vad vi ville ha att fika så det köpte vi på maxi :P Jag går aldrig runt och kollar i kakhyllorna på maxi, kollar bara på bullarna men idag tyckte jag att jag faktiskt kunde kolla bland kakhyllorna. Där hittade jag faktiskt något som jag inte hade ätit innan, Chokladmazariner. Så när vi kom hem så kokade vi upp vatten, Malin tog te medans jag tog kaffe, och så satte vi oss och fikade på det vi köpte och satte på en av Beckfilmerna =)

Tack gumman för en trevlig eftermiddag! :D


Innan Malin kom idag så satt jag och fixade ett par collage med bilder på mig från 2009. Herregud vad bilder jag hade på mig själv som jag tagit i datorn xD haha. Ja det var verkligen en del :P men efter ett tag lyckades jag välja ut några st som jag tänkte lägga upp. Vissa av bilderna tycker jag själv att jag ser enormt smal ut på men det är troligtvis för att de är tagna under april-maj, då när jag mådde som sämst. Men men.


 



Nu ska jag snart sova. God natt bloggen!   

Av Carro - 15 januari 2010 21:46

(konstigt inlägg)



God kväll bloggen!

Asså jag har verkligen bloggtorka.... har verkligen ingenting att skriva om... men imorgon mitt på dagen så åker jag iaf till Jesper och kommer hem på måndag för jag är ledig då, så denna vecka kan iaf få sluta bra om jag säger så... som jag skrev i förra inlägget så har jag inte mått så bra denna veckan...

Men som sagt, har inget spec att skriva här nu, vilket jag inte heller har haft på hela veckan. men men.. blir så ibland.


Hoppas iaf att ni har haft en bra vecka. Kram på er

Av Carro - 13 januari 2010 21:08

Hejsan bloggen!

Jag har inte direkt haft/har någon bloggork. Hittils har denna veckan bara varit konstig känns det som, jag har väl inte direkt mått sådär jättebra, har fått typ ångestattacker eller vad man kan kalla det för ett par gånger och bara inte orkat någonting. Men ja, flera av er från skolan som läser detta nu förstår väl inte så mkt om jag säger så, ne men jag har försökt hålla det inom mig, eller iaf inte visat det i skolan.. Men men. tänkte bara att jag behövde skriva något här, men så nu vet ni iaf hur det ligger till, och anledningen till varför jag inte har bloggat så mkt i veckan.


Kram på er!

Av Carro - 12 januari 2010 06:57

God morgon bloggen!

Sitter nu i sängen och äter lite frukost, en knäckemacka.....


Nu känner jag vilken träningsverk jag har i hela kroppen efter pulkaåkandet igår, har också fortf. ont i ryggen =( Får väl se hur länge man överlever köket idag.

Jag känner mig verkligen helt slut idag, kunde iofs inte somna igår kväll, och när jag väl hade somnat så vaknade jag av att jag fick ett sms, men jag trodde att det var klockan som ringde :P


Slutar ju senare idag, har engelska efter köket. Usch det orkar man verkligen inte, inte gå från köket där man har varit igång hela dagen till att sätta sig rakt ner och ha engelska. nejtack!


Ni får ha en bra dag! Kram på er

Av Carro - 11 januari 2010 15:44

Hejsan bloggen!

Ligger nu i sängen och vilar ryggen. På gympan idag så hade vår galna gympalärare bestämt att vi skulle åka pulka xD haha, ja... så vi gick till en backe i Mölndal där vi åkte ett tag :P Tro det eller ej, men det var faktiskt roligt xD haha.. Piff och Puff krockade givetvis också, men det gick väl bra =)


Annars har denna dag varit väldigt lugn. Jo, nu kom jag på vad jag kanske ska ta och göra nu, sätta mig och kolla folkhögskolor =)


Nästa måndag har inte vi någon arbetsmiljö, har bara gympa men ska höra med lärarna om vi 4or kan få slippa den lektionen... Vi får väl se.


Hoppas att ni har haft en bra dag =) Kram på er alla bloggläsare!

Av Carro - 11 januari 2010 06:45

God morgon bloggen!

Sitter nu i sängen med Jesper bredvid mig och skriver detta.

I helgen har vi grejat massor med gamla band som min mormor har filmat när Nea och jag var små, har lagt över de till datorn, så ska sätta mig och bränna över de på skiva senare =)


Ja, vi har haft en väldigt lugn och härlig helg, har inte gjort mycket alls, tagit det väldigt lugnt :D


Idag är det då skola igen och den sega dagen, gympa, 2 timmars håltimma och arbetsmiljö. Men men, får väl stå ut, ska ut och leka i snön på gympan xD haha...


Nu ska vi snart gå. Kram på er alla bloggläsare! =)

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards