Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 30 juli 2009

Första kvällen för i år på sommarstället

Av Carro - 30 juli 2009 21:18

Hejsan på er!


I söndags kväll satt jag och skrev lite datadagbok. För att göra det lätt för mig själv så tänkte jag bara kopiera in det jag skrev då här och sedan också skriva om de andra dagarna. Så det ni kommer att läsa nu skrev jag i söndags kväll.



Sitter nu i min säng i soffan i Brevika och skriver detta. Malin och Linnea ligger och kollar på tv.

Kvart över 6 nu ikväll lämnade vi Göteborg, så vi var här uppe strax före 9. När vi väl kom hit så packade vi in allt och började med maten. Rico som kände igen sig direkt började med att springa runt överallt och ut på den härliga stora åkern. När vi höll på och packade in allt i stugan så kom de som har stugan nedanför oss och gick förbi så vi pratade lite med de =) De skulle på lite fest hos en annan här i Brevika. Det var ingen speciell fest utan bara för att det var så fint väder och sjön låg så fint. Maten blev färdiga hamburgare som vi bara stekte upp för vi var så hungriga allihop.

Efter maten gick mamma, Malin, Rico och jag till den festen där vi fastnade en liten stund. Där fick vi kaffe, chips, sockerkaka och cola :P Det var trevligt faktiskt för det var ett bra tagsen sen man träffade allt det folket =)

 

I bilen på väg hit  var det ganska härlig stämning. Vi pratade och skojade lite med varandra samtidigt som förkylda Nea snöt sig och nös lite då och då. Det var första gången på ett bra tag som det faktiskt var så bra och härlig stämning =)

 

Nu försvann Nea från tvn så nu sitter Malin på knä nedanför mig och äter mentos som jag fick av Diana som tack för att jag passat Rico och så har Malin nu också kontroll över fjärrkontrollen :P haha.. Själv känner jag mig faktiskt lite småtrött men ändå inte… Hmm..

 

Det känns faktiskt ganska härligt att vara här uppe nu. Det är nästan 1 årsen jag var här sist. Visst det är tankar i huvudet hela tiden om mormor, men man vänjer sig.

 

Imorgon ska det ju regna har de sagt, men det kommer oavsett väder bli en promenad. Vi måste ju gå och kolla hur stranden jag gjort i ordning ser ut i år =) och sedan får vi någon dag ta och gå till ett torp som finns här i närheten. Det torpet brukar jag gå till varje år för att se hur det ser ut. Det rasar mer och mer för var år.

 

Ne, nu ska jag nog gå och öppna den 1,5 kilo påsen med choklad som jag fick av Diana också =) :P Chokladmonstret Carro, det e jag det xD haha :P =)

 Nu e klockan 23:37 God natt med er!  
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards