Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2017

Lördag 22/10

Av Carro - 22 oktober 2017 09:15

God morgon bloggen!


Sitter nu hemma i sängen och bara tar det lugnt, skall nog snart upp och äta frukost.


Vad mysigt det kändes när jag vaknade förut. Jag hörde hur regnet smattrade mot fönstret, och ute så är löven på träden helt röd/orangea, jättemysigt verkligen.


Gårdagen blev jättelyckad med middagen. Både Malin och syrran kom några timmar tidigare vilket var väldigt trevligt. Maten blev potatis med rotfrukter i ugn, färsk lax, kall ört- och vitlökssås och en typ bruschetta till fast utan vitlök, blev verkligen jättegott. Till efterrätt hade älsklingen bakat en jättegod och fin tårta med browniebotten, och hallonmousse ovanpå dekorerad med Noblesse, dock var den i vanlig ordning extremt mäktig, så en stor bit gick verkligen inte att äta, men den var god i alla fall, och väldigt fin, och huvudsaken är väl att den är god. Vi har gjort denna tårtan innan, fast då med chokladkant runt, så är ni intresserade av receptet så ligger det under kategorin "Godsaker"


Jag glömde av att ta en del kort igår, missade bla. på dukningen som jag typ alltid tar på annars, men tårtan och de flesta preseterna tog jag bild på. Utav min syster fick jag några trosor från Viktoria Secret, de kom inte med på bild. Men här kommer bilderna:


 

Den jättegoda tårtan



 

Orkidé som jag fick av Malin och Ida från jobbet, jättestor och fin



 

En stor chokladask med massa praliner från Flickorna Kanold, också från Ida och Malin. Ljuset och Ritualsgrejerna från Sofia.



 

Och sist, men absolut inte minst, en jättemysig och härlig tröja av Malin.

 


Tusen tack mina vänner för en trevlig och mysig kväll! =)


Idag är det dags för födelsedagsfika för älsklingen med hans familj, och ikväll skall jag baka tårta till honom då han fyller år imorgon. Så imorgon blir det middag nere på T&J igen, mums!

Ha en bra dag alla bloggläsare! =)

//CarroEllen





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards