Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2017

Fredag 20/10

Av Carro - 20 oktober 2017 20:45

Godkväll bloggen!


Sitter nu hemma och tar det lite lugnt, eller Jesper bakar tårta till min middag som jag skall ha imorgon, och jag hjälper till lite då och då. Som sagt var, tårtor är hans grej, jag håller mig till bakverk och kakor.

Men ja, jag skall ha en liten födelsedagsmiddag här hemma imorgon, och på söndag skall vi ha lite fika här hemma med Jespers familj för att fira honom, så denna helgen blir det verkligen fullt upp.


Den här veckan har gått väldigt fort, men ganska skönt det också, jag har nämligen sovit sådär, så jag har varit ganska trött.


Igår kväll vid 20 tiden så satt jag vid datorn och hörde hur en helikopter flög så lågt så det skångrade i hela huset, två gånger flög den över. Strax därefter hörde vi ett högt tjutande, och då sa jag till Jesper att det lät som den gamla varningstutan, men tänkte snabbt att det inte kunde vara den. Efter en stund hörde vi den åter igen, och då förstod jag att det faktiskt var vma-tutan (viktigt meddelande till allmänheten) som ljöd över hela Torslanda. Så självklart gick jag in och kollade på diverse hemsidor i hopp om att få läsa någonstans om varför tutan lät. Enda gången man hör den är när den testas varje måndag kl 15, och då hör vi den oftast bara på semestern, eftersom att det bara är då vi är hemma vid den tidpunkten. Men nej, jag hittade ingenting om varför den hade gått igång.

Vid 3 tiden inatt vaknade jag av ett ojlud ute. Först lät det som en motor, som sedan gick över till typ åskmuller som lät hela tiden. Även då gick jag in och kollade på diverse hemsidor, det är ju liksom inte så ofta som saker och ting låter så högt på nätterna. Men ja, det enda jag hittade var att många hade skrivit i fb-gruppen "Grannar i Torslanda" där fler undrade vad det var som lät. Vissa sa att det kom från hamnen, men mitt i natten? andra sa att det kom från raffinaderiet, att det var evighetsfacklan som lät. Men jag låg vaken ca 30 min inatt innan jag bestämde mig för att jag verkligen måste somna om, och det gjorde jag. Konstigt nog har jag inte läst något om detta någonstans idag.


Annars idag har jag haft en trevlig dag på jobbet. Vi har varit ganska många (4 st) som har jobbat samtidigt, och då brukar det bli lite roligare också. Denna veckan har vi haft en praktikant också, som är jätteduktig, så det är roligt också.


Nu ikväll har älsklingen och jag varit och handlat till helgen, och så har vi bakat, så nu blir det bara till att ta det lugnt, kanske tom. sova snart, är verkligen helt slut eftersom att jag låg vaken inatt.


Ha en bra helg alla bloggläsare! =)

//CarroEllen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards