Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 17 juli 2017

Semester!

Av Carro - 17 juli 2017 12:15

Hejsan bloggen!


Ja då var äntligen semestern här. I helgen har vi haft fullt upp. I fredagskväll var vi nere på torget och åt på den restaurangen som vi är på ibland, deras goda hamburgare och även deras väldigt goda chokladfondant till efterrätt.

I lördags var vi i Bäckebol med mamma. Vi var på Ikea en sväng, åt lunch och köpte en del saker, bla en ny matta till vårt vardagsrum. Den mattan som vi hade innan köpte mamma typ 2005 tror jag, så den var inte så rolig det sista. Vi köpte också lite småsaker som alltid när man är där. Sedan var vi också runt i lite andra butiker. För ett tagsen köpte mamma och syrran crocs till mig i stl 39, men de var för små, så i lördags var jag och köpte de i stl 40 ist, aldrig att jag har haft skor i stl 40, så dessa var Väldigt små i storleken. Sedan var vi hemma hos mamma och fikade lite, hade köpt nybakade kanelbullar på Ikea, mums! Sedan körde mamma hem oss eftersom att vi hade köpt en del del saker som inte gick att ta på bussen. Den kvällen började Jesper och jag kolla på en film på tv kl 21, men bara 15 min efter att den hade börjat så däckade jag i soffan, så himla trött. Men vi hade en trevlig och härlig dag.

Igår var jag iväg en sväng med mamma på Frölunda torg, vi hann inte med allt som vi skulle kollat på i lördags. Jag var på jakt efter ett par nya skor. Ni som känner mig vet att jag har väldigt svårt att hitta skor som passar, och nu med hälsporre så är det minst lika svårt. Men ja, jag vet ju alltid vilken butik jag vill gå till, Ecco, där hittar jag nästan alltid några som passar. Så ja, efter att ha varit inne i två Eccobutiker så hade jag köpt inte ett par, utan två par skor. Ett par vanliga sneakers, och ett par promenadsandaler.

I fredags beställde älsklingen och jag lite saker från Adlibris också, bla ett par böcker till mig, och lite andra saker till Jesper. Så efter denna helgen har Jesper och jag tillsammans handlat för 5500 kr (inte mat inräknat) Just det ja, vi köpte ett parasoll på Maxi i lördags också. Så nu är vi redo för semester!

Under eftermiddagen igår så städade vi här hemma och tog det lugnt. Igår kväll kollade jag på en Morden i Midsomer som gick på tv. Jag hade sett den tidigare, men kom inte riktigt ihåg den. Det jobbiga var att mitt i upplösningen så hade jag kämpat ganska länge med att hålla uppe ögenen, inte somna, men bara några minuter innan man fick veta vem som var mördaren så somnade jag, så tröttsamt, och Jesper kollade inte på den, så han kunde inte säga vem det var heller, tröttsamt. Det är ändå ganska skönt att somna lite tidigare och vakna lite tidigare. Imorse vaknade jag halv 8, och hela helgen har jag vaknat vid 8 tiden.


Idag får vi se lite vad som händer. Jesper grejar med något på sitt rum, han har lite för många legofigurer som han inte har någonstans att ha, så det behöver han fixa, och jag grejar med lite allt möjligt. Jag hade gärna velat ta en cykeltur, men det blåser så himla mycket ute, typ 20 m/s och då är det bara väldigt jobbigt att cykla. Så ja, vi får se vad som händer mer idag.


Här kommer lite bilder på saker vi har köpt i helgen.


 

Skorna och den nya mattan

 



 

När vi kom hem i lördags så var det fullt liv i ett av träden på gården, massor av björktrastar (tror jag det är) som åt bären i trädet.

 




 

Vi älskar det nya parasollet, behöver dock köpa en annan fot till det då denna inte alls passade.

 

 


Ne nu är det dags att gå upp och fixa lite lunch, lax och stekta grönsaker.


//CarroEllen



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards