Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 6 januari 2017

Trettondagen

Av Carro - 6 januari 2017 22:15

Godkväll bloggen!


Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt. Idag har Jesper och jag städat och tvättat en del här hemma, har även plockat bort tomtar och sådant. Däremot är granen kvar och även ljussaker, granen åker ut någon dag tror jag, vi har inte vattnat den på en vecka för att det skall vara lättare att slänga ut den sedan, slippa få vatten överallt. Nu ikväll var vi nere på restaurangen "Tilda och Josper" på torget och åt middag. Idag var det fullsatt men vi fick de två sista platserna och åt sedan god mat, deras hamburgare är verkligen supergod!


Igår jobbade jag ju kväll, och det var ju väldigt kallt ute redan på dagen så jag tog ju på mig ordentligt med kläder när jag skulle gå till bussen, inte bara för att det är kallt att vänta på bussen, utan även för att jag aldrig litar på västtrafik, utan att man kan mycket väl få stå längre och vänta än vad de säger från början. Eller som i förra veckan när bussen fick stopp mitt på vägen här i Torslanda och kunde inte komma därifrån, då fick alla gå av bussen och ta sig därifrån med annan buss som man fick vänta in, eller gå som jag gjorde. Men ja, igår kväll när jag gick från jobbet så var det 13,5 minus ute. Men jag hade ju på mig tre par tröjor, varav en riktigt tjock ulltröja, termobyxor och mina tjocka sheperdskor, så frös gjorde jag verkligen inte, jag tyckte mest att det var väldigt härligt ute och eftersom att det var så kallt så kändes det som att det var väldigt frisk luft vilket var väldigt härligt. Jag var hemma vid halv 10 den kvällen, och sedan fastnade älsklingen och jag framför en serie på svtplay, en dansk julkalender, så den satt vi och kollade på till kl 1 inatt. Jag brukar ju ha väldigt svårt att hålla mig vaken så länge, men serien var så himla spännande så jag kunde inte somna, eller de två sista avsnitten slumrade jag fakiskt till en liten stund. Det är verkligen farligt att fastna framför en serie på kvällen, det är ofta så svårt att bara stänga av och gå och lägga sig när den är spännande.


Som jag berättat tidigare så var jag med mamma i stan i tisdags. Vi var och fixade nytt pass och leg till mig, och sedan gick vi en sväng till Benneton då mamma ville visa ett par ullklänningar som hon sett där tidigare som hon trodde att jag skulle gilla. Jag fick nämligen en ullkofta av mamma i julklapp som hon köpt där som jag verkligen älskar. Så ja, jag hittade lite kläder där, bilder kommer här:


 

Mörkblå klänning i ull, mörkblå ullkofta (fick av mamma i julklapp) och lite tunnare mössa och halsduk, även de mörkblå.




Mörkblå skjorta och rosa ullkofta




Nu försöker jag ju vänja mig vid den nya datorn, och det går faktiskt bättre och bättre, men det är vissa saker som är suddiga på den, men jag tror att jag fåt till det ganska bra nu, bara att texten är lite för liten, men får bara vänja mig. 


 

  Hejdå min älskade Samsungdator, efter 6 år är det dags att byta ut dig. Och välkommen nya Lenovon.


Visst är min gamla röda Samsung finare än den nya? Fast hur många datorer finns det egentligen som är snygga? inte så många tycker inte jag i alla fall. När jag köpte Samsungen så tyckte jag inte alls att den var fin, men den var ju lite annorlunda, så idag tycker jag faktiskt att den är ganska fin till skillnad mot flera andra. Ne, en ny dator har jag ju behövt ett tag då den röda har blivit väldigt trött efter att ha använt den flitigt i 6 år, och redigera videos på den datorn, det gick ju knappt, men det hoppas jag att det går bättre på denna nya.


Igår, trettondagsafton så var det ju "Stjärnan" ute på Hälsö, men eftersom att jag jobbade kunde jag tyvärr inte åka ut och se det, men älsklingen och jag var ju ute förra året och kollade på det, och då hade jag inte sett det på ca 8 år, så det var ju lite trevligt då. Hoppas kunna åka ut nästa år istället igen. Om ni är intresserade att veta vad "Stjärnan" är för något så kan ni gå in här och läsa om det, och även se bilder från just Hälsös "Stjärnan"


Vad härligt det känns nu att det faktiskt bara är fredag idag, och att vi är lediga två dagar till, att helgen egentligen precis har börjat, och vi har redan fått städat och grejat här hemma, underbart!


Hoppas att ni också har haft en bra dag, och att ni får en fortsatt bra helg! =)


//CarroEllen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards