Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 22 december 2016

Snart julledighet

Av Carro - 22 december 2016 10:00

Hejsan bloggen!


Torsdagförmiddag, jobba kväll idag, men för min del är det bara idag kvar att jobba sedan går jag på 4 dagars julledighet, underbart, det behövs verkligen nu. Jesper den gottegrisen skall troligtvis vara ledig hela nästa vecka, men han har mycket övertid att ta ut så det behöver han. Men ja, idag blir det jobb och 20:30 ikväll går jag på julledighet, såvida vi inte har jättemycket att göra och vi inte är klara tills den tiden. Jag skulle kunna tänka mig att det är en liten resdag idag, men de flesta åker imorgon. Resdagar brukar ju vi ha massor att göra på jobbet eftersom att vi ligger längs med motorvägen. Men ja, imorgon blir det till att sova ut, sedan skall jag baka två saker, Snickerskakor och mjuk pepparkaka. Sedan måste jag gå och köpa julklapp till morfar, tänker att jag köper lite ost och korv. Sedan skall vi klä granen imorgon ocskå, och spela bingolotto hoppas jag. Sedan skall jag fixa det sista med julklapparna, skriva på de bara. Det känns faktiskt väldigt skönt att vi inte skall ha julen här i år som vi haft de två senaste åren. Det har varit väldigt roligt och trevligt men det är ju så himla mycket jobb som ligger bakom. jag känner liksom att jag inte hade orkat det i år, även om jag tycker det är roligt att ordna sådant.


I mellandagarna har älsklingen och jag lite saker vi behöver göra. Först behöver vi bäggetvå fixa nya pass, kanske helt fel tid att ordna det då troligtvis alla andra är där ocskå. Men är det någon som vet hur långt innan man måste fixa nytt pass innan det andra går ut?

Sedan skall jag försöka köpa ny dator, den jag har nu har jag haft sedan 2010, och den är väldigt trött, och sedan jag halkade i trappan ute på Donsö för några år sedan och tappade datorn i trappan så har den inte fungerat ordentligt sedan dess heller, den dör bara rätt vad det är utan anledning och säger att den är urladdad. Sedan pratade vi om att gå på bio och se 101 åringen, men får se hur det blir med det, vi behöver ju bara vara hemma också och ta det lite lugnt med. Men en ny dator och fixat pass hoppas jag att vi ordnar då jag är i stort behov av bäggedelarna så snart som möjligt.


Ne nu måste jag gå och göra mig ordning. Ha en bra dag alla bloggläsare! =)

//CarroEllen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards