Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 7 juni 2016

Tisdag 7/6

Av Carro - 7 juni 2016 22:00

Godkväll bloggen!

Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt.


Helgen som var så var jag ju med Malin på spa i Varberg. Vi hade det jättebra, trevligt, mysigt, härligt och jättegod mat. Och så var vädret med oss också, så på kvällen blev det en promenad runt fästningen, jättemysigt. Det var faktiskt inte så mycket folk heller som jag trodde att det skulle vara, så det var väldigt härligt också, man slapp trängas i massagepoolen som Jesper och jag har fått göra några gånger.


I söndags när jag hade kommit hem så blev det bara en väldigt lugn kväll. Jag var helt slut, och Jesper var så allergisk så han var också helt slut. Sedan är det ju alltid så att när man kommer hem från spa så måste man vila upp sig från det, så det var väldigt härligt att vi var lediga igår. Igår var det Torslandafestivalen. Vi var där en sväng men tyckte inte direkt att det var något speciellt i år, så vi gick bort en sväng till Torslanda zoo som har fått nya och mycket större lokaler för att bara kolla läget, om de hade fått in något mer till fiskar, men det hade de inte. Jesper var även då väldigt allergisk och nös hela tiden, så vi bestämde oss för att bara gå och handla på maxi och sedan gå hem igen, älsklingen kunde knappt vara ute, han nös verkligen hela tiden, och hans ögon såg inte ut att må så bra heller, stackaren.

Tanken var att vi skulle gått ner på festivalen lite senare under eftermiddagen igen för att se lite uppträdanden, men Jesper somnade och jag fastnade vid datorn, så det blev inget med det. Så även den eftermiddagen och kvällen blev väldigt lugn och härlig. Och jag kände mig väldigt nöjd över att få vila upp mig en dag från allt spaande.


Idag har jag jobbat och vi har haft en del att göra faktiskt, dock har det varit så himla varmt i restaurangen så det har känts som att man har gjort allting i slowmotion och att man typ inte har kommit någon vart. Men ja, jag tog mig igenom denna arbetsdagen och slocknade på bussen påväg hem. Det var faktiskt ganska skönt med tanke på att jag hade bestämt mig för att städa när jag kom hem, så det gjorde jag. Och ja, det tog hela 1,5 timme, storstädade en del och även Jespers rum lite mer noggrannt än vanligt, det är ju inte direkt något som han gör själv. Men ja, han fick fixa middagen och röja i köket så städade jag. Och nu sitter jag i soffan och är helt slut och har ont i hälen. Att den jäkla hälsporren inte kan ge med sig. Vissa dagar märker jag den knappt medans andra gör den jätteont verkligen. Jag måste ju skaffa bättre skor till jobbet gissar jag på.. Någon gång..


Här kommer lite bilder från helgen


 



 



Detta gamla tåget stod inne på Göteborgs central när vi skulle åka därifrån, liten turistsak verkade det som, de sålde saker där ocskå.


Ne, nu är det dags att sova!

God natt!

//CarroEllen 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards