Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 31 maj 2016

Tisdag 31/5

Av Carro - 31 maj 2016 22:00

Godkväll bloggen!

Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, ska snart sova.


Ja, då var denna tisdag också avklarad och jag känner mig verkligen helt slut.

På jobbet idag har vi haft en del att göra. Sedan har det ju varit så himla varmt så man orkar inte så mycket, och man blir så mycket långsamare än vad man brukar vara. Ändå var det kunder som sa att det var svalare inne hos oss än ute vilket en av kunderna visste att det sällan var så. Vanligtvis brukar det vara varmare ute än inne när det är så varmt hos oss, men faktiskt inte idag. Men det var ändå för varmt för att jobba i.


Både igår och idag har jag bara tagit det lugnt när jag har kommit hem, jag har bara helt enkelt inte orkat greja med något eftersom att det har varit så varmt. Och på hemvägen igår så var bussen som jag brukar ta 15 min sen, så jag fick ta en annan buss som tar 40 min. Problemet igår var bara att det var typ 40 grader på den bussen och utan ac. Det var inte alls roligt, och man hörde hur folk satt och klagade på värmen. Avskyr sådana varma bussar.

På hemvägen idag åkte jag faktiskt med en buss med ac, och på den var det betydligt svalare än ute, riktigt härligt.

Men ja, annars ikväll har det ju åskat och regnat en del här. När solen gick i moln förut så satte jag mig på balkongen och åt en glass och såg hur åskmolnen närmade sig. När jag hade suttit där en stund så kom det från ingenstans en stor temperaturskillnad, det var nästan så att jag frös där jag satt. En liten stund senare så kände jag verkligen att regnet var på väg, och rätt vad det var så bara hörde jag hur regnet började falla, jag lyckades komma undan med endast en riktigt stor droppe på axlen. Bara 5 sekunder senare så verkligen spöregnade det, och knappt en minut senare så haglade det massor. Det var inte förrän senare som åskan hade närmat sig och den typ var ovanför oss, det blixtrade och mullrade samtidigt.

Jag tycker ju att det är väldigt mäktigt och fräckt med åska, men när den är så nära som den var idag så tycker jag bara att det är läskigt. Tankarna går liksom till när syrrans dåvarande pojkvän träffades av blixten för ett par år sedan. bara att veta att det faktiskt är möjligt att träffas av blixten och sedan se folk som är ute när det åskar känns inte alls bra. Men men.


På torsdag är det jobba kväll som gäller, och vi har en Stor beställning till kvällen också, 20 platters, dvs 80 hela smörgåsar. Så det blir en del att göra då, tur att de är väldigt lätta i alla fall, det skulle inte vara så mycket saker på de.

Ja tänk, nu är det bara några dagar kvar till Malin och jag åker iväg på spa en natt, precis vad vi behöver båda två, och att det bara är vi två, det ska bli riktigt roligt och trevligt.


Ne nu är det dags att sova!

God natt!

//CarroEllen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards