Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 23 maj 2016

Måndag 23/5

Av Carro - 23 maj 2016 21:53

Godkväll bloggen!

Sitter nu hemma i soffan och ska snart sova.

Ja, då har en ny vecka börjat och vi har haft en härlig helg Jesper och jag. I lördags var vi bara hemma och grejade lite och tog det lugnt, vi hade ingen lust att åka in till stan för att kolla på Göteborgsvarvet, vädret var ju inte på topp heller. Igår hade vi från början tänkt att åka till Botaniska eller Trädgårdsföreningen men eftersom att vädret var lite ostabilt på förmiddagen så tyckte Jesper att vi istället skulle ta en tur till Ikea, så det blev det. I vanliga fall när par går på Ikea så är det väl kvinnan som brukar kolla på massa saker och mannen som typ bara vill därifrån, har jag rätt? När det gäller Jesper och mig så är det raka motsatsen, Jesper går och kollar på verkligen allting och jag står otåligt och undrar om vi inte kan gå vidare.. Men ja, egentligen skulle vi köpa plattor till balkongen men tyvärr var de slut som vi ville ha, så det blev lite småsaker istället. Vi kollade också på ett skåp till köket. Vi har länge pratat om att vi vill ha ett skåp med hyllor i köket där vi kan ha mikron och även alla kokböcker, men vi har inte hittat något som har passat på den lilla väggen förrän nu. Så vi får se om det blir ett sådant skåp eller inte. Vad det gäller plattorna så får vi bara hålla utkik ifall de får in de igen, det hoppas jag verkligen. Vår balkong är ju så tråkig och kall, bara betong, så vi är sällan där ute faktiskt. Sedan är det bara morgonsol där så det är ofta för kallt för att sitta där på kvällen, men gissningsvis hade vi varit mer därute om vi hade haft något trevligare att gå på.


På hemvägen idag så blev det ett litet bussäventyr. Först var bussen från Backaplan 14 min sen. När den körde iväg så märkte jag snabbt att chauffören var sur och körde som en idiot, bromsade hårt och körde snabbt. När vi kom till en korsning precis i början av Torslanda där man antingen kan köra via Volvo eller direkt till Torslanda så tvärnitade bussen mitt i vägen och beslutade snabbt att köra över Volvo, fel väg! När han hade kört en liten bit så förstod chauffören själv att han hade kört fel, och han visste inte alls hur han skulle köra, så flera andra på bussen guidade honom. Tillslut kom vi på rätt väg igen. När vi nästan var framme i Amhult så missade chauffören en hållplats där folk skulle gå av, däremot var det faktiskt ingen som sa till, så han stannade vid nästa hållplats. När vi kom till resecentret så stannade han vid rätt hållplats, och när han hade lämnat den hpl så bromsade han hårt direkt vid nästa men mitt i vägen, då letade han efter någonting runt sig någon minut innan han körde vidare. Väl framme vid hållplatsen där jag skulle gå av så slutade den resan med att bussen var 25 min sen, och då kände jag mig ganska nöjd med att den resan var över.


Ne, nu är det dags att sova!

Hoppas att ni också har haft en bra helg =)

//CarroEllen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards