Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 16 februari 2016

Inbrott, eller inte...

Av Carro - 16 februari 2016 16:07

Hejsan bloggen!

Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, febern har börjat gå upp igen så jag känner mig lite halvt borta. Det härliga är att jag har knappt haft någon feber alls tidigare idag, förrän nu under eftermiddagen. Dock har jag blivit mer förkyld nu. Så ja, det blir till att vara hemma för min del imorgon också, så segt.


Med tanke på rubriken så blir ni säkert väldigt nyfikna. Jag blev rejält rädd efter detta, men ska ta det från början.

Jag stod i köket och hade just startat diskmaskinen när Jesper ringde. Eftersom att det händer att han skojar om var han är någonstans när han ringer (han kan säga att han just åkt från jobbet, men i själva verket har han just gått av bussen i Torslanda) så har jag lärt mig att alltid lyssna vad som låter i bakgrunden i hans ända. Och ja, det gjorde jag även förut. Jag tänkte bara att han säkert var utanför jobbet och tog lite luft eller något (något han aldrig gör) För det lät lugnt, lite för lugnt för att vara i stan. Men jag tänkte inte mer på det (febern hade börjat gå upp och jag var trött). Han pratade om att det var så härligt ute och att jag borde ställa mig i dörren bara en liten stund för att få lite luft. Det var inget jag hade lust med just då, istället gick jag bara runt i lägenheten. När jag stod precis ovanför trappan så hörde jag ett ljud "vänta lite" sade jag i luren till Jesper, och så blev det tyst, "det var säkert bara diskmaskinen" sa jag. Men så hörde jag det igen, och förstod snabbt att det var någon på ytterdörren. Jag skriker till i luren "det är någon på dörren!" Jag sprang ner för trappan skrikandes för att skrämma bort "tjuven" Det blev tyst bara en pyttestund, sedan såg jag någon i fönstret. Personen kom in i hallen och först då såg jag vem det var, älsklingen som ville överaska mig med att komma hem tidigt. Klockan var bara runt halv 3, och han brukar inte komma hem förrän 17-18 tiden. Och ja, det blev verkligen en överraskning, men ingen trevlig sådan. Jag bröt ihop totalt och var verkligen livrädd. Han menade på att han försökte ju få mig att ställa mig i dörren innan... Usch! Ja det var verkligen riktigt hemskt. Jag sprang verkligen ner för trappan skrikandes. Det var väldigt skönt när jag förstod att det inte var någon inbrottstjuv utan bara Jesper. Så ja, det var ju verkligen inte meningen att han skulle skrämma livet ur mig, han ville bara överraska mig med att komma hem tidigare.


Ne, nu ska jag avsluta detta inlägg lite trevligare, så här kommer bilder på maten och efterrätten som vi åt på alla hjärtans dag här hemma älsklingen och jag.


   


//CarroEllen



 
 
Johan

Johan

16 februari 2016 20:59

Jag skojade till det med en kompis till mig på ett lite liknande sätt igår. Hon ringde och frågade om hon kunde komma förbi så jag visste att hon skulle komma. Först tänkte jag gå ut ur byggnaden och vänta på henne men när jag kom ut ur min lägenhet så hörde jag att det var nån som gick i trapphuset. Jag fattade att det var min kompis så jag ställde mig längst upp i trappen där hon skulle gå. Jag är helt tyst och hon kommer upp i den trapp delen och ser först inte mig. Som jag trodde att så skulle ske. När hon tagit ett par steg upp för trappan så ser hon mig och skriker till för hon blev lite skrämd. Jag skrattar till åt detta. :P

http://www.drangen.bloggplatsen.se

Carro

16 februari 2016 21:12

Usch! Det är ju skitäckligt att bli skrämd så.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards