Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 27 januari 2016

Inbrott i området

Av Carro - 27 januari 2016 20:30

Godkväll bloggen!

Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt. 


Idag har vi faktiskt haft en del att göra på jobbet. Vi hade en beställning på 7 platters (28 smörgåsar) som tog sin tid att göra, och att dessutom jobba med chefen då gjorde inte direkt det hela bättre. Hon är verkligen rörig, det är svårt att jobba med henne för man vet aldrig var man har henne, och hon har flera saker igång samtidigt.... Men ja, det gick bra trots allt och plattersen var klara i tid.


Igår eftermiddag var det ett inbrott i en lägenhet i området där vi bor. Tjuven hade gjort ett litet hål (gissningsviss typ borrat) i glaset till balkongdörren (till uteplatsen på bottenvåningen)  och sedan puttat upp handtaget. Under tiden var en person hemma i lägenheten, dock låg denne och sov med öronproppar. Antagligen hade tjuven öppnat dörren till sovrummet och fått syn på personen och hoppat ut genom ett fönster på andra våningen. Vad jag har läst fick tjuven inte med sig något. Men usch, tänk att vara hemma när man har inbrott, usch!

Tydligen var detta det andra inbrottet på ca 1 månad med samma tillvägagångssätt och i samma område, och nästan samma tid på dagen. Varför  just på dagen, den tiden det är som mest folk ute i rörelse?

Så ja, nu börjar man tänka lite på hur man kan undvika inbrott efter dessa två när man inte är hemma. Jag har ju länge pratat om att sätta upp en kamera ovanför dörren, och som då bara visar typ dörren, inte själva gången utanför. Men tyvärr vet jag ju att man inte får det, men det hade varit härligt ändå, inte bara för att minska risken för inbrott, utan också för att se vem som knackar på dörren. Det är ju i perioder som det är skummisar som går runt här och rycker i dörrar, eller bara försäljare som man inte vill öppna för. Annars är det ju lätt att koppla in timer till ett par lampor. Och sedan grannsamverkan som vi har på facebook, den är verkligen superbra. Så fort det händer något speciellt i området, i princip vad som helst, så läggs det upp där. Det är väldigt härligt, och helt klart en trygghet.


Nu kommer nog snart Jesper hem efter att ha varit och spelat ikväll.

Ha en fortsatt bra kväll alla bloggläsare! =) 

//CarroEllen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards