Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 27 december 2015

Julen 2015

Av Carro - 27 december 2015 10:00

God morgon bloggen!


Då det bara inte har blivit något skrivet här runt jul nu så blir det ett lite längre inlägg idag om alla dagar.


I onsdags hade vi ju räknat med kaos på jobbet, massor att göra. Men eftersom att vi var såpas förberedda så blev det varken kaos eller så extremt mycket att göra, så jag fick sluta 30 min tidigare den dagen, vilket var väldigt härligt. När jag kom hem så började jag duka och greja direkt. Lite senare kom min syster och morbror hit för att spela Bingolotto med Jesper och mig. Syrran kom lite tidigare så vi hade lilljulafton med henne då, hon var nämligen inte med oss på julafton.
På Bingolotto vann både Linnea och jag varsinn ny lott, och Jesper vann 100:- så ja, det är ju alltid något. Och vi hade en trevlig och mysig kväll, dock var jag väldigt trött så jag hade svårt att sitta still. Jag kunde ju inte direkt somna när vi var så många här, så jag gick runt och grejade lite istället.  Linnea och jag fixade våra naglar också, målade de julröda. Jag tror det var första gången som jag hade röda naglar på jul faktiskt. Förra året tror jag att de var för korta, och alla andra år har de varit väldigt korta också.


På julaftons morgon vaknade jag av klockan halv 9, jag hade gärna sovit längre då, jag var jättetrött. Men eftersom att pappa och hans fru skulle komma förbi vid 10 tiden och lämna lite julklappar, och vi hade en del att göra innan alla andra kom, så var det ju bara att kliva upp. Vid halv 1 tiden kom mamma för att hjälpa oss med lite saker, och strax efter kl 13 kom alla andra, morfar, morbror, Jespers föräldrar och tre syrier som ville testa på att fira svensk jul (kompisar till Jespers föräldrar).
Vi hade en trevlig dag. När alla andra satt och kollade på Kalle Anka så grejade mamma och jag i köket som det alltid är när vi firar jul ihop, men ingen av oss så så noggranna med att kolla på Kalle varje år, så det gjorde inte oss något. Så ja, vi tog hand om disken och fixade kaffet och fikat.
Efter fikat var det dags för julklappsutdelning, och precis som förra året så var jag utdelare. Alla var nöjda och glada, och syrierna tog mycket kort på granen och alla paket, de tyckte tydligen också mycket om att kolla på Kalle Anka. Ja, sådana saker som är självklara för oss på jul, men de hade ju aldrig varit med om det tidigare.

Vid halv 7 tiden åkte Jespers föräldrar och syrierna medan mamma, morfar och Bosse stannade ett tag till.


Ja, vad fick jag då i julklapp?
Av syrran fick jag ett jättefint halsband och armband i rosé, ett handkit, sådant för att slippa ha så torra händer, precis vad jag hade önskat mig. Sedan fick jag också ett par helt underbara duntofflor som jag har letat efter ett tag men inte hittat någonstans. De fårskinnstofflorna som jag fick av Jespers föräldrar förra året har börjat bli en aning slitna. Av mamma fick jag ett par matchande örhängen till halsbandet och armbandet, en badrumsmatta, två st gräddvita längder till köksbordet, en lättviktsgjutjärn-stekpanna och en mysklänning som jag hade önskat mig.
Av älsklingen fick jag i morgonpresent tre st olika Noblessepaket. Under flera år så sålde maxi ut just Noblesse på julafton, men jag var aldrig hemma de åren så jag fick aldrig köpt det. Och de sensate åren när jag har haft möjlighet att köpa det så har de inte varit mycket billigare. Och ja, detta har jag pratat en del om, så nu fick jag det ändå, tack älskling. Av honom fick jag också en massagegrej som jag också hade önskat mig.
Av pappa och hans fru fick jag en rostimepalskål som jag hade önskat mig, och en kavel med silicon runt. Och av Jespers föräldrar fick jag en liten kokbok med chokladpraliner och lite andra godsaker i och två stycken goa mysstrumpor.  Av farmor och farfar fick jag ett par sådana mjuka strumpor också och 300:- att köpa något själv för.


I fredags tog vi det bara väldigt lugnt här hemma. Vi hade så himla mycket mat över så vi behövde inte laga någon mat alls. Bosse kom förbi på lunch bara, vi behövde hjälp med att äta upp all mat. Annars låg vi typ bara i soffan hela dagen och bara tog det lugnt, jättehärligt.


Här kommer lite bilder från dagarna


 

Jag på julafton och årets julgran med massa paket runt.



 

Julmaten och fikat



 

Julklappar



 

Julklappar


 

Julklappar, och jag i mysklänningen som jag fick av mamma



 

Lunchen juldagen



 

Härlig bild över Torslanda gamla flygtorn.
 

Hoppas att ni också har haft en bra jul =)


//CarroEllen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards