Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 1 december 2015

Måndag 1/12

Av Carro - 1 december 2015 21:30

Godkväll bloggen!


1 december redan, tänk vad tiden går fort. Från och med idag så spelas det julmusik på mix megapol hela dagarna. Det är både mysigt och segt på samma gång. Det blir snabbt väldigt enformigt, samtidigt som julmusik gör att man känner sig lugn på något konstigt sätt, så är det i alla fall för mig. Det kanske är så att julmusik alltid spelas på julafton och i mellandagarna, och de dagarna är det vila som gäller, det känns väl inte helt feltänkt?

I söndags julpyntades det på jobbet också, så där är det lite julkänsla nu också.


Ja nu har jag i alla fall börjat inhandla lite julklappar, så det känns väldigt härligt. Nu ska jag bara till stan med syrran någon dag och köpa några till, och sedan köpa en sak till till älsklingen. Jag hoppas att jag snart blir klar med de köpen. Jag tycker egentligen om att ge presenter, men när jag inte alls vet vad jag ska köpa, då avskyr jag det. Sedan avskyr jag ju också att gå i stan själv, jag vet inte, men det är något där som gör att jag verkligen bara hatar det, eller ja, gå i affärer överhuvudtaget själv avskyr jag, maxi är okej liksom, men inte något annat ställe..


Idag tror jag att vi har haft strömavbrott här hemma, det märkte jag på jobbet när jag upptäckte att min väderstation inte skickade någon data till appen. Enligt GBG energi så var det åtgärdat efter en timme, men av någon anledning så ville inte vårat nätverk gå upp igen efter det. Så när jag kom hem så fick jag fixat det, och jag var då väldigt sur över att väderstationen inte hade fungerat på nästan hela dagen, och att jag inte hade fått någon data. Men gissa vad... när jag startade om den också och den gick igång ordentligt så visade det sig att trots att den inte hade haft någon ström eller nät så hade den sparat hem all data för hela dagen, så det var väldigt roligt att det fungerade så bra, lite annorlunda mot den andra som jag hade som knappt fungerade alls. Jag är verkligen supernöjd med min nya väderstation, den fungerar precis som jag ville att den skulle göra, perfekt!


Idag ringde jag frisören som jag brukar gå till för att boka en klipptid. Jag hade tänkt en lördag, men det visade sig att hon var fullbokad varje lördag fram till nyår, det kan man verkligen kalla fullbokad! Istället hade jag sådan tur att hon hade fått en avbokning på fredag eftermiddag, så då ska jag dit istället, superbra!


Vi har pratat lite om att eventuellt ha en liten adventsfika här hemma någon vecka, antingen tredje eller fjärde advent, men inget bestämt än, får se lite när det blir. Jag tror i alla fall att jag vet vad jag ska baka till det i så fall. Sedan har jag ju beställt ett nytt julkaffe från Nespresso också, med smak av vanilj och kardemumma, jättegott verkligen. Så ja, en liten adventsfika hoppas vi kunna få till någon vecka.


Ne nu är det nog snart dags att sova. Precis som förra veckan så blandar jag ihop dagarna, idag har det varit onsdag liksom, men nej, det är bara tisdag idag! Så jag känner mig ganska trött redan faktiskt.

Ja nu längtar jag verkligen till julledigheten, bara få vara ledig, inte ha något speciellt planerat.


God natt!

//CarroEllen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards