Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 12 november 2015

Torsdag 12/11 blandat inlägg

Av Carro - 12 november 2015 10:15

Hejsan bloggen!

Sitter nu hemma vid köksbordet och har just ätit frukost, kaffe och kanelbulle.


Ja äntligen är hösten här på riktigt med hård vind, regn och det känns riktigt ruggigt ute. Det har varit så mysigt några dagar denna veckan, när jag på kvällen har krupit ner i soffan med datorn i knäet och täcket över mig, och lyssnat till vinden som viner och regnet som smattrar mot fönsterrutan, det är så himla mysigt! Nu väntar jag på nästa storm, det är såå mysigt.


Ja då var det torsdag igen och idag ska jag jobba kväll. Det känns typ som att det blir varannan vecka nu nästan som jag jobbar kväll/morgon. Det har jag inget alls emot, jag jobbar gärna morgon varje vardag.

Ja under tre veckor nu så slutar en person varje vecka på jobbet, det är lite tråkigt, men samtidigt härligt för dem. Eller en av de tre ska på utbildning utomlands fram till jul, så förhoppningsvis kommer hon tillbaka till oss i januari.

Sedan kommer chefen hem idag efter 10 dagars semester, det har gått så sjukt fort dessa dagarna, men det har varit väldigt härligt att slippa jobba med henne, jag har hunnit med så mycket mer saker än vad jag gör när jag jobbar med henne. Så nu kommer hon hem till en i alla fall lite renare restaurang, om hon nu bryr sig vill säga....


Ni minns säkert att jag fick en väderstation av älsklingen i födelsedagspresent. Ända från början så har den krånglat, det är inte själva mätsakerna, utan deras server som har legat nere mer än vad den har varit uppe. Deras app som de tycker man ska använda i första taget är helt usel på flera sätt. Först och främst fungerar den väldigt sällan, sedan är det omöjligt att skriva av exakt data från diagrammet i appen, de har en hel del att arbeta med för att få den bättre. Så för att få exakta data som jag kan skriva i min väderbok så måste jag gå in på deras hemsida, även den går det sällan att logga in på, hemsidan fungerar, men det går inte att logga in. Men när den väl fungerar så måste jag gå in och exportera all data för att se exakt, och det känns lite sådär halvjobbigt, framför allt eftersom att den fungerar så sällan. I helgen tex. så låg deras server nere helt och hållet, på hela helgen hade den hämtat endast två mätningar (den mäter i vanliga fall en gång i timmen). Så ja, nu känner jag att det får vara nog med den, den har bara krånglat från första början. Så imorgon efter jobbet ska Jesper och jag in till stan för att byta den. Jag såg att samma butik har en annan väderstation som verkar mycket bättre, och som har fått mycket bättre recensioner, dock är den lite dyrare, men mellanskillnaden får jag stå för själv nu då känner jag, sådana saker är liksom inte helt billiga, i alla fall inte sådan som jag vill ha.

Den som har varit usel är en från "Oregon scientific" länk till den hittar ni här köp inte den!

Den andra som jag har tänkt köpa nu är av märket "Netatmo" och verkar mycket bättre, länk till den hittar ni här


Just det ja, jag lovade ju lite bilder på de flesta sakerna som jag köpte i lördags när jag var i stan med mamma och syrran, så de kommer här:


 

Jeans från G-star och klänning från Esprit.



 

Vanliga baströjor från Åhlens och fodrade Ten pointsskor



Ja detta var en liten update från mig. Nu måste jag gå och göra mig ordning.

Ha en bra dag alla bloggläsare! =)

//CarroEllen



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards