Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 24 september 2015

Vilken dag!

Av Carro - 24 september 2015 21:15

Godkväll bloggen!

Ja nu undrar ni säkert vad jag gör hemma en torsdagkväll, jag borde ju egentligen vara på jobbet. Men igår frågade chefen mig om jag inte kunde jobba morgon idag istället, och det var ju inte direkt något som jag sa nej till, så idag jobbade jag 7:30-15, ganska härligt faktiskt, för nu sitter jag hemma i soffan med täcke över mig och hör hur regnet smattrar mot fönstret. Det känns mycket härligare att ligga här nu än att egentligen vara påväg hem från jobbet i spöregn.


Men ja, som rubriken lyder, idag har det varit en riktigt konstig dag på jobbet, det började redan igår.

Först var det ju bara då att jag skulle jobba morgon istället. Under kvällen ringde chefen mig och berättade att det hade hänt en liten olycka på jobbet, touchskärmen till ugnen och jäsen hade spruckit. Men de som jobbade hade lyckats få igång den ett par gånger, men det där var bara tur. När jag kom till jobbet imorse så svarade inte skärmen alls. Jag stod i 10 minuter och tryckte på hela skärmen, stängde av den helt och startade den igen, men den svarade inte alls.

Tur som vi hade så fanns det en del bröd kvar från igår, så vi fick ju sälja det.

Vid kvart över 9 tiden kom reparatörerna för att kolla på skärmen, och deras första ord var bara "OJ!" det var liksom ingen dålig spricka. De hade med sig en ny skärm som de testade, eller den var egentligen inte helt ny. Tyvärr svarade den skärmen dåligt också, det gick att trycka på på och av men inte så mycket mer, och det hjälpte inte oss. Lite senare kom de tillbaka igen med ytterligare en skärm, men inte heller den fungerade. Så de berättade att de måste beställa hem delar från Tjeckien och att det kommer ta ca 4 arbetsdagar. Så ja, det betyder att vi inte kommer att kunna baka något bröd eller några kakor hos oss förrän tidigast tisdag-onsdag, kanske till och med torsdag. Så jag ringde chefen och berättade hur det låg till, så hon pratade med Subway Nordstan, så vi får baka bröd där istället. Men det betyder att chefen kommer baka bröd där på kvällen till dagen efter, vi kommer inte att ha något dagsfärskt bröd alls de kommande dagarna, tur att de flesta toastar sina smörgsåsar. Så vi får helt enkelt sälja det brödet som vi har bakat och stänga sedan, något annat kan vi ju inte göra. Kakor däremot blir vi utan, de behöver ju vara dagsfärska.

Som om inte detta var nog för idag, vid halv 11 tiden så gick en säkring i restaurangen, jag bara märkte att linen slocknade. Så jag gick och kollade i proppskåpet, och det var som tur var bara en som hade slagit ifrån. I samma veva kom varorna också, och 4 st kunder samtidigt. När jag skulle slänga in de två första smörgåsarna i turbon (toasten) så märkte jag att den hade stängt av sig när strömmen hade gått, så den fick jag ju sätta på igen, så den tog några minuter innan den var helt varm igen. Just när jag började hjälpa den fjärde kunden så kom jag på att kassan brukar stendö varje gång det har gått en säkring. Så ja, jag ropade på Shaei som jag jobbade med och bad henne kolla kassan. Och mycket riktigt, den var stendöd. Så hon fick ringt först chefen, men hon visste inte var påslagningsknappen satt, så istället ringde vi en annan på jobbet som visste, så den fick vi igång tillslut, men samtidigt stod också chauffören som hade kommit med varorna otålig i köket och ville att vi skulle skriva på. Så ja, även kassan tog ett antal minuter att starta upp igen, så vi fick skriva upp allt för hand och sedan slå det på miniräknare, tur att alla skulle betala med kort.

Vid kvart i 1 tiden kom chefen med dagsfärskt bröd från Nordstan, så när de stängde nu ikväll så hade de bara några få fullkornsbröd kvar, men de hade åkt och hämtat en del bröd där nu ikväll också, chefen hade beställt det av dem, och snälla som de faktiskt var (det var de aldrig när det var vår gamla chef) så ställde de sig och bakade bröd till oss så vi har till imorgon.


Varför skulle detta hända just denna veckan, just löneveckan? Men men, det är inte så mycket att göra åt, det var en olycka, och sådana händer, det är bara att skratta åt situtationen även om den är ganska jobbig. Vad är en Subway-restaurang utan bröd? ingenting! Tack till Nordstan i alla fall som kommer att rädda oss de kommande dagarna.


//CarroEllen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards