Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2015

Helt slut

Av Carro - 26 augusti 2015 20:26

Godkväll bloggen!


Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt. Idag har jag verkligen varit helt slut, ögonen bara har gått igen på mig på jobbet, jättejobbigt. Så ja, när Jesper kom hem i eftermiddags så hade jag somnat, sov dock inte så länge, bara några få minuter.


Ja nu har jag jobbat i två veckor efter semestern, och ja, vad ska jag säga. Jag vill verkligen bara därifrån nu, det enda som håller mig uppe där är några av arbetskamraterna. Själva restaurangen är bara skiten just nu känns det som, saker blir inte gjorda som de ska, det är kaos nästan varje morgon eftersom att kvällspersonalen inte har gjort en bra stängning. Problemet är att ingen av oss som jobbade med den gamla chefen orkar bry oss om saker och ting lika mycket längre, vi blir bara irriterade, försöker så mycket vi orkar och pratar med varandra väldigt mycket om allt som händer, om den nya chefen, hur hon beter sig, hur restaurangen ser ut nu osv. sådana saker som aldrig var något problem förr. Sedan är det ju ganska många nya på jobbet nu också vilket gör att det blir svårt för oss att lära upp de när saker och ting inte längre är som vi är vana vid, vilket nu då leder till att saker och ting inte blir gjorda, och det oftast har blivit en dålig stängning.

Ne nog om det nu! måste bara tillägga att jag skickade in min jobbansökan till maxi i söndags, så nu hoppas jag verkligen bara att jag får ett svar av dem, även om det kanske inte blir något, så vi får se..


Igår kväll hade vi gäster här hemma, Jespers familj och utbytesstudenten som bor hos dem nu, det var trevligt. Det är nämligen så att både Jespers bror och hans pappa fyller/fyllde år i veckan, och det var lättare för dem att komma till oss mitt i veckan än för oss att komma ut till dem. Så igår hade Jesper bakat tårta här hemma på dagen, han jobbade hemifrån. Så vi åt tacos och tårta. Tårtan han gjorde var samma som vi gjorde till midsommar, hallonmoussetårta med browniebotten, jättegod men en aning för mäktig.

Deras utbytesstudent kommer från Italien så det blev till att prata engelska hela kvällen, eller jag som har svårt att prata engelska pratade bara lite, annars satt Jespers mamma och översatte vissa saker som jag sa.

Ja, jag har ju alltid haft problem med engelskan, kolla på engelsk film utan svensk text är skitsvårt, jag förstår inte så mycket då, men som igår när vi satt irl och pratade då var det mycket lättare att förstå vad som sades. Men ja, eftersom att jag inte förrän nu på senare år faktiskt har behövt använda min engelska så satsade jag ju aldrig på språket i skolan heller, jag tyckte det var skittråkigt med engelska verkligen, och pga det så valde jag att inte läsa upp den på gymnasiet som jag kunde gjort, vilket jag såklart ångrar idag. Men ja, det är lätt att vara efterklok. Visst, jag kan ju läsa upp engelskan nu, men nu är det så mycket svårarare och inte heller nu något jag direkt vill, trots att jag kanske borde. Det var ju liksom som igår när vi satt här hemma och jag lyssnade på när de andra pratade, jag förstod ju nästan allting, och ville jag säga något så svarade jag på svenska, men film går verkligen inte att förstå, möjligtvis ibland "Morden i Midsomer", där pratar de ändå lätt engelska tycker jag. Eftersom att jag aldrig är ute och reser heller så behöver jag ju inte prata engelska. Men men..


Ja detta var bara en liten update från mig just nu. Nu behöver jag lägga ifrån mig datorn och vila ögonen, de går bara igen på mig, men först kommer här en bild på tårta från igår.


 


//CarroEllen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards