Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2015

Semestern

Av Carro - 11 augusti 2015 09:00

God morgon bloggen!


Ja då börjar denna semestern tyvärr lida mot sitt slut, hade gärna varit ledig i alla fall veckan ut.

I söndags började vi med ett litet projekt här hemma, fixa ordning i förrådet, bättre förvaring och sådant. Det har varit lite stökigt där med mycket saker på golvet tidigare, men det ska bort nu. Så nu ikväll beställde vi lite saker på Ikeas hemsida, det kommer om lite med än en vecka. Så ja, nu hoppas vi att vi kan få lite bättre ordning både i förrådet och i några andra garderober på Jespers rum.


Ja, vad har vi då gjort denna sommaren?

Vi har varit på Donsö typ en vecka sammanlagt. Vädret har ju inte varit jättebra denna sommaren, men just dagen som det var hamnfestivalen på Donsö så var det faktiskt bra väder, och varmt. Det var några som sålde lite saker där, sedan var det också en loppis som det är varje år. På loppisen hittade vi lite småsaker mest, men som nästan varje år så köpte jag ett pussel, dock blev det kvar därute, vi hade lite för mycket saker att bära på när vi skulle hem.


Den 25 juli var vi på bröllop ute på Hälsö. Det var min pappa som gifte sig. Tanken var att det skulle vara ett trädgårdsbröllop, men då vädret inte ville tillåta det så blev det inne i lokalen på Hälsö, men det blev jättefint ändå, allt var ordnat väldigt fint. Jag tyckte det var trevligt att träffa allt folk igen. Flera av de som var där hade inte jag träffat på ca 7 år.


Sedan var vi på utflykt ett par dagar med Jespers föräldrar. Vi var i Trollhättan och kollade på slussarna där. Sedan var vi också i Åmål och kollade på en utställning som var i en gammal fabriksbyggnad. Jag var väl mer intresserad av den gamla byggnaden och de gamla sakerna som var kvar än själva utställningen. Sedan var vi också i Håverud och kollade på slussarna där också trots att vi har varit där några gånger, men det var trevligt. Sedan åkte vi till Brevika, sov där en natt. Vi kom dit på eftermiddagen, så under tidiga kvällen tog vi oss en skogspromenad då vi hittade en del kantareller. Dagen efter hängde regnet i luften, men vi tog oss ytterligare en svamppromenad då. När vi skulle hem så hade vi hittat ca 3 kg kantareller. Så ja, de dagarna var väldigt trevliga och mysiga, hade dock gärna stannat längre i Brevika, men vi ska åka dit i höst igen har jag bestämt för att plocka mer svamp, i år är det nämligen ett svampår.


I sommar har vi också köpt varsin ny mobil, det blev även denna gången likadana, Sony xperia Z1 compact. Jag är väldigt nöjd med den, dock är den lite för stor, men tyvärr finns det ju typ inga mindre telefoner att få tag i idag. Så nu har vi beställt lite skal till dem också som borde komma imorgon eller på onsdag. Vi har nämligen märkt att baksidan på den telefonen är ganska känslig, den blev snabbt repig, så skal på den är nog ingen dum idé.


 

Inför bröllopet


 



 

I Brevika.


 

Det var mycket folk på loppisen, Donsö.



//CarroEllen 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards