Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2015

Varför just du kära vän?..

Av Carro - 9 augusti 2015 06:34

God morgon bloggen!

Ja detta blir ett riktigt tidigt inlägg nu, jag vaknade halv 6, har sovit sådär inatt.

Det var nämligen så här att igår skulle en gammal vän sedan 10 år ha fyllt 26 år.

När jag vaknade igår morse så kom det upp på telefonen "Christoffer fyller år idag" Då jag blev osäker på om det verkligen var igår som han fyllde (har för mig att det inte riktigt har stämt tidigare, utan bara att det varit denna veckan) så jag gick in på birthday för att ta reda på det där, men jag hittade honom inte, jag visste vad jag skulle söka då jag har gjort det tidigare, men jag hittade honom inte. Jag tänkte att jag kan ju smsa honom eftersom att jag visste att han var inne på facebook Väldigt sällan, men eftersom att jag inte hittade honom på birthday så valde jag att gå in och kolla på en av hans syskons facebooksida, så det gjorde jag. Där hittade jag en mening som jag vet att jag läste någon gång i våras, men som jag inte stannade upp vid då riktigt av någon anledning, meningen löd "Hoppas du har det bra i nangijala Christoffer" När jag bläddrade längre ner på sidan igår så hittade jag mer skrivet om just det. Och när jag läste det så förstod jag vad som verkligen hade hänt. Min underbara vän som jag pratade med väldigt mycket med år 2004-2006 gick bort den 5 februari i år. Sista gången jag pratade med honom var i november, och innan dess hade vi inte haft kontakt på några år, så redan då var jag beredd på att han kanske inte var med oss längre. Jag visste att han hade en hemsk sjukdom, så jag visste ju om att han skulle försvinna tidigt, men bara tanken på att jag snubblade över den meningen på hans systers facebook för ett bra tagsen utan att stanna upp och faktiskt förstå vad den betydde, det stör mig. Nu har du redan varit ifrån oss i ett halvår, och jag fick veta det först nu, men jag ville nog inte förstå första gången som jag läste den meningen, jag ville sitta och vänta tills han hörde av sig igen, men det gjorde han aldrig.

Men ja, vi hade väldigt trevligt när vi satt och pratade i flera timmar, ibland hela dagar förr över msn. Trots att du hade det svårt själv så stöttade du alltid alla andra, du var stark, du var envis, det vet jag!

Du kommer alltid att finnas med mig i mina tankar, jag kommer aldrig glömma dig Crippe!


//CarroEllen

 
 
Alvis

Alvis

9 augusti 2015 08:36

Hej! Vilken jättefin och läsvärd blogg du har, Verkligen! :)

Kika gärna in på min blogg och lämna en kommentar eller två.

Vem vet, min blogg kanske är något i din smak? KOLLA GÄRNA!!

Ha en bra dag, Kram! ^^

http://PeaceOfLove.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards