Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 24 juli 2015

Fredag 24/7

Av Carro - 24 juli 2015 20:01

Godkväll bloggen!


Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt.

Igår kom vi hem från Donsö, tyvärr var det ju inget roligt väder direkt så det var lite halvsegt att vara därute, men ändå trevligt. Vi fick planerat lite inför nästa vecka. Tanken var att vi skulle åka till Skagen en natt nästa vecka, vi hade bokat hotellet, men när vi kollade vad färjan skulle kosta och hur sällan den gick så valde vi faktiskt att avboka hotellet. Så någon Skagen blir det inte, istället blir det Brevika, vårat sommarställe, det ska bli väldigt trevligt och mysigt. Så ja, det blir Jesper, Jespers föräldrar och jag som åker dit en eller två nätter, det beror på vädret. Och beroende på vädret så kanske vi går ut och paddlar kanot en dag, hoppas verkligen vi gör det, det hade varit så mysigt!


Idag har Jesper och jag varit i stan, eller jag var först och klippte mig i förmiddags. Vi var på jakt efter nya mobiler båda två, och vi har hittat en som vi vill ha båda två. Det är nämligen så här att Jesper och jag har nästan samma krav på en telefon, och det viktigaste för oss är att den är "liten". Nej, det finns inga små smartphones längre tyvärr, men vi har bestämt oss för en av de minsta som finns idag, och en som håller på att utgå och som många butiker redan har sålt ut, nämligen Sony xperia z1 compact. Tur som vi hade så fanns den kvar på webhallen, men bara för att beställa genom internet, så det gjorde vi när vi kom hem i eftermiddags. Så ja, i början av nästa vecka så kommer de troligtvis. Så det enda vi köpte i stan var skärmskydd till telefonerna.


Imorgon ska vi iväg på bröllop, tråkigt bara att det ska bli skitväder hela dagen, tanken var ju först att det skulle vara ett utomhusbröllop, men de hade en backup som tur var, så det blir inne.

Så ja, ikväll ska jag måla naglarna. Igår kväll fick jag lite hjälp av en kompis till mamma som bor i samma område som oss, med att bestämma kläder till bröllopet, så det blir säkert jättebra, får komma ihåg att ta kort på det imorgon också.


Resten av denna kväll blir det till att ta det lugnt, ska nog lägga oss tidigt. Vi har varit väldigt trötta båda två hela dagen, och morgondagen blir väldigt lång, det börjar inte förrän på sena eftermiddagen så vi lär komma hem ganska sent.  


Ha en bra kväll alla bloggläsare! =)

//CarroEllen



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards