Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 27 maj 2015

Mycket tankar

Av Carro - 27 maj 2015 22:15

(Långt inlägg)


Godkväll bloggen!

Sitter nu hemma i soffan med älsklingen och bara tar det lugnt, jag är jättetrött idag.


I måndags när jag kom hem och skulle städa akvariet så upptäckte jag att bordet som akvariet stod på, och golvet runtom var vått, akvariet läckte. Jag lyckades torka upp det mesta, tur som jag hade så hade det bara läckt ungefär ½ liter. Det gick ganska fort innan jag hittade först ett ställe där det läckte ifrån, och efter ytterligare en stund ett ställe till. Så när Jesper kom hem så hjälptes vi åt att tömma akvariet såpas så att vi kunde bära in det i badrummet, bättre att det stod där och läckte än på parkettgolvet i vardagsrummet. Där fyllde vi det igen, och då hade det av någon konstig anledning slutat att läcka, men efter en stund började det igen. Vi lade en del handdukar runtom som fick suga upp vattnet, men de var ju väldigt blöta på morgonen.

Då vi inte hade någon backup till fiskarna så fick ju de vara kvar i akvariet, det läckte ju inte så himla mycket, det hade väl typ läckt 1,5 liter på hela natten.

Igår när jag kom hem så hittade vi ytterligare ett ställe där det läckte ifrån, tre hål i akvariet på 1 dygn, hur gick det till? Jag började känna mig lite stressad för fiskarna, kände att de behövde flyttas någon annanstans, men vi hade inget förslag. Tillslut kom vi på att vi faktiskt kunde lägga ut en fråga på facebook, facebookgruppen "Grannar i Torslanda" Så det gjorde jag. Efter en liten stund fick vi faktiskt ett svar, en kvinna som hade ett akvarium hemma som bara stod och skräpade, så vi kunde få det. Snabbt och lätt var det fixat. Så igår kväll var vi och hämtade det. Det var lite mindre än det som gick sönder, men det fungerar tillfälligt till de fiskarna vi har. Dessvärre har vi inget ställe att ställa det nya akvariet på då det är avlångt, det vi hade innan var 6-kantigt, så just nu står det nya akvariet i badrummet, det andra, det trasiga fick vi tömt ordentligt nu ikväll, så nu står det på tork, Jesper tänkte göra ett försök att laga det, han var och köpte silicon igår. Så ja, vi får väl hoppas på det bästa, att det går att laga, annars pratade vi faktiskt lite om att köpa ett nytt, men då ett lite större än det vi har, men ändå med en annorlunda form av något slag, det ska liksom få plats i ett hörne i lägenheten.


Igår när jag var påväg hem så kom jag med en tidigare buss från jobbet, så jag bestämde mig för att ta en annan buss från Backaplan, en som går runt hela Torslanda, och tar ca 15 min längre tid än 24:an, 24:an är ju nästan alltid ganska sen ändå. Men ja, när vi precis hade passerat Torslanda torg så var det totalt stopp. Bara några minuter innan vi kom dit så hade det skett en trafikolycka där, en tvåbilskrock. Kongahällavägen som idag är Väldigt tungt belastad, och typ enda stora vägen som går genom Torslanda blev hela igår eftermiddag helt igenkorkad under ett par timmar. Efter ett par timmar var fortfarande kön enormt lång, nästan 4 km. Så ja, när det gäller vägar så är Torslanda enormt sårbart.



I måndags när jag kom till jobbet så var det en ny person med på jobbet, Malins efterträdare, men igår kväll hade hon bestämt sig för att hoppa av, hon tyckte att det var för mycket ansvar att vara restaurangchef, vilket jag kan förstå. Så idag var det en annan person med på jobbet, en från Nordstan. Hon är tre år yngre än mig, men väldigt trevlig, så ja vi får väl se hur det blir.

Men ja, som ni säkert redan vet så har jag ju under typ ½ år eller mer funderat på att göra något annat. Jag har ju liksom jobbat på Subway i 3,5 år nu, och till hösten går min anställning ut igen. Men nu när chefen slutar så känns det mer aktuellt att verkligen börja kolla efter något annat på riktigt, det ryktas också om på jobbet att fler kommer att sluta nu när chefen har slutat, men det får vi ju se hur det blir. Men ja, så nu börjar jag tänka till på allvar, vad skulle jag vilja göra det kommande året, vill jag hitta något nytt jobb, eller vill jag hitta någon kurs eller något, eller vad vill jag egentligen??? Det kanske är nu som jag faktiskt ska söka in på någon kurs, kanske en skrivkurs, eller något helt annat, frågan är bara vad för något? Jag har ju inte direkt några specifika intressen så, jag skriver, men det är ju inte jättemycket egentligen, det går ju i perioder, nej jag vet verkligen inte vad jag skulle vilja göra.

Jesper gav mig en idé imorse när jag pratade om att jag kanske skulle söka som kallskänka nere på maxi. Jespers reaktion på det var "det är ju jättebra, då får du ju nära hem och du kan skaffa dig en hund som du vill" Och ja, söka kan jag ju alltid göra, men först måste jag ta reda på vem jag har som kontaktperson på arbetsförmedlingen. Jag tror det är nästan ett år sedan som min sius kom in på jobbet och berättade bara för chefen (hon missade antagligen att berätta för mig) att jag skulle få en ny sius, eller vad det nu var. Problemet är bara att ingen har egentligen berättat detta för mig, jag har hört det av chefen, men ingen av oss har varken, namn eller telefonnummer till denne nye personen, det är väl typiskt af... Så jag tänkte försöka få tag på hon som jag hade innan och fråga henne, någon måste ju kunna svara på vem jag har där nu liksom, skitkonstigt, det är ju liksom fortfarande min gamla sius som står på alla papper, skumt.


Ja, detta var väl då en update från mig just nu, jag hade kunnat skriva så mycket mer just nu känner jag, men klockan börjar bli mycket, och jag är enormt trött. Imorgon är det jobba kväll som gäller, seeegt! och på fredag är det sista jobbdagen med Malin =( Men jag får se det positivt, det är bara två hela jobbveckor kvar innan midsommar, och den veckan jobbar jag bara tre dagar, lyckades få ledigt på torsdagen =)


God natt!

//CarroEllen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards