Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 22 maj 2015

Fredag 22/5 och spöke på jobbet

Av Carro - 22 maj 2015 22:15

Godkväll bloggen!

Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, både Jesper och jag är väldigt trötta idag, så det blir till att lägga oss snart tror jag.


Denna veckan har känts väldigt lång av någon anledning, kanske för att det var kortvecka förra veckan.


Idag fick jag veta en väldigt tråkig sak på jobbet. Chefen som jag har jobbat med nästan varje dag i 3,5 år har sagt upp sig. Det hade inte alls att göra med att hon inte gillade jobbet, utan att hon inte kom överens med sina chefer i en del frågor. Så ja, jag förstår henne att hon slutar, men det känns väldigt tråkigt och tungt. Vi har ju liksom som sagt var jobbat tillsammans varje vardag med varandra i 3,5 år. Hon nämnde något om att hon tyckte mest om att arbeta med mig av alla på jobbet, och att hon inte skulle tveka att ha med mig på ett annat jobb, men nästa månad har hon inget jobb alls.  Det kanske egentligen inte är så konstigt eller hur jag kan säga. På 3,5 år har vi liksom hunnit lära känna varandra på jobbet såpas bra att vi inte ens behöver prata med varandra längre om vem som gör vad, allt bara rullar på. Det är lite annorlunda när jag jobbar med någon av de andra, då är det inte alls samma rutiner överhuvudtaget, så sådana dagar brukar vara väldigt röriga, och jag brukar vara enormt trött efter en sådan dag. Så ja, chefen skulle sluta så snart som möjligt, det var prat om att hon bara skulle jobba maj ut. Tydligen har de redan hittat en ersättare för henne, en som ska vara med på jobbet nästa vecka, får se hur det går. Men ja, det kommer säkert att bli bra, men det kommer nog också att bli en del ändringar på saker och ting, känns lite sådär. Jag gillar rutiner, men när de bryts ordentligt, som nu så känns det bara jobbigt. Men ja, som sagt var, det kommer säkert att bli bra på sikt, bara vänja sig vid tanken nu och vänja sig vid att jobba med andra och inte med chefen på morgonen. Hoppas bara att den nya personen inte lägger om schemat helt och hållet, utan att det är någorlunda som det är idag, att jag får fortsätta jobba de tiderna som jag gör, och varje torsdagkväll, om jag ens måste jobba kväll alls, det återstår väl att se... Ne men detta kommer säkert att bli bra så småningom.


Sedan pratade vi om något helt annat på jobbet idag också. Jag minns att när jag började på jobbet för 3,5 år sedan så pratade alla arbetskamrater om att det spökade i lokalen. Jag tänkte väl inte så mycket mer på det just då, då var ju allt så nytt för mig. Men ja, idag är det är väldigt ofta som vi står i köket och ser någon som rör sig i serveringen, någon som inte har handlat, men när vi kollar mot linen så är det ingen där, inte heller någon som har lånat toan. Detta händer vissa dagar flera gånger om dagen. Så idag när Malin sa till mig att det kom någon så gick hon själv ut för att kolla, men där var ingen. Jag skojade med henne om att hon ser väldigt mycket i syne (samtidigt har jag alltid haft i tankarna det de berättade för mig när jag började där) och då sa hon att det är någon som är här och går runt. Sedan berättade hon om att när vi precis hade öppat för nästan 5 år sedan så hände det mycket mer konstiga grejer än idag. Då var det saker som stod långt in på hyllor som ramlade ner och lite sådant. Men som tur är så har det lugnat sig de senaste åren. Nu är det mest att vi ser någon ute i serveringen, men som försvinner så fort vi kollar ordentligt, vi bara ser personen i ögonvrån, eller när det blänker i ugnen som att någon går runt. Sedan är det sopborstar som ramlar ner ibland också, men det är typ bara det, kanske en och annan diskback också, men den har lika gärna ha en logisk förklaring också. Så ja, eftersom att det har lugnat sig så de senaste åren så har väl aldrig detta varit något vi har pratat om alls förrän bara lite idag. Jag kunde inte låta bli att säga till chefen att vi har sett för mycket på "De okända" på tv, programmet där de får bort spöken, haha.


Ne nu är det nog snart dags att sova, jag är helt slut verkligen.

God natt!

//CarroEllen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards