Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 5 april 2015

Jobbig vecka

Av Carro - 5 april 2015 10:00

God morgon bloggen!

Sorry för min enormt dåliga update här den senaste veckan, men det har varit en del andra saker som har hänt, så jag har inte orkat eller haft tid att skriva här. Tänkte bara ta det lite kort.


För en vecka sedan, i söndags, blev Jesper sjuk. Under veckan har han bara blivit sämre, hög feber och riktigt grym huvudvärk. I tisdags ringde han mig på jobbet och ville att jag bara skulle komma hem, då hade han över 40 graders feber, stackaren.

I onsdags hade syrran 20 års kalas, det var ju inte Jesper med på men jag var där. Däremot jobbade jag bara halvdag i onsdags. Då var nämligen jag jätteförkyld, ont i halsen och absolut ingen ork alls. Så då åkte jag hem till mamma och lade mig där och vilade. Vid 19 tiden kom alla gästerna. Nea blev överlycklig för alla presenter som hon fick, däremot har hon då inte fått från Jesper än eftersom att han inte var med. Men utav mamma och mig fick hon en Italienresa, vi ska flyga till Pisa och sedan bila runt lite. Det ska bli väldigt roligt faktiskt. Eftersom att Nea fyllde 20 och jag fyller 25 till hösten så blir det födelsedagspresent till oss båda två. Så ja, jag ska ut och flyga för första gången, men vi har inte bokat någon resa än.


Torsdag och fredag var de värsta dagarna för Jesper, han hade riktigt grym huvudvärk. I fredags förmiddag hade han så ont så han bara låg och typ skrek här hemma, då ringde jag faktiskt efter ambulans. Efter 35 minuter kom den, och samtidigt kom också mamma. Då hade Jesper piggnat till lite, men han hade fortfarande väldigt ont. Ambulanspersonen tyckte att vi skulle åka in till Axessakuten, så mamma körde oss dit, Jesper var såpas okej så han kunde åka med oss. På den akuten satt vi i nästan två timmar innan vi kom in, och han bara klagade på sin huvudvärk, och att han frös, men de hade inga filtar tydligen som de kunde låna ut. När vi var klara där blev vi vidareskickade till Östra. Väl där gick det faktiskt väldigt fort för Jesper att komma in, vi satt max 10 minuter och väntade. Han tog en del prover och så. När det var klart så skulle det ta 1,5 timma innan svaren kom. Då hade mamma varit med där också, och varken Jesper eller jag hade fått ätit någon frukost den dagen, så mamma hade varit och handlat lite till oss. Då började Jesper piggna till lite också för då hade han fått tabletter mot huvudvärken.

Tur som var så var det inget annat än Influensa, en ordentlig dos av den med kraftig huvudvärk. Så han fick råd hur han skall ta tabletterna här hemma för att slippa ha så ont, så det var bra, och det har fungerat i alla fall, igår hade han inte alls lika ont, visst hade han ont, men en okej huvudvärk som går att hantera, så det kändes väldigt bra.

Då de sa att det kan sitta i upp till två veckor (han har haft det 1 vecka nu) så försökte jag igår få tag på någon som kunde skriva ett sjukintyg för Jesper. Men ja, det var lättare sagt än gjort. Jag ringde Axessakuten först, då hade de bara telefontid på vardagar, sedan ringde jag Östra, då blev jag bara felkopplad eller fick fel telefonnr. Men sedan hittade vi något på hemsidan som vi får kolla närmare på, kanske kan ta det den vägen istället.


Så ja, denna veckan har varit ganska jobbig, både Jesper och jag har vaknat minst en gång varje natt, Jesper vaknade typ var 10 minut under två nätter, men nu är det på bättringsvägen i alla fall, känns skönt det.

Så igår var jag och handlade lite, första gången på flera dagar som jag fick lämna Jesper själv hemma, jag har inte fått det för honom de andra dagarna. Så ja, jag köpte lite påskmat och en Almondytårta som vi åt också, jättegott.


Idag ska jag försöka städa och greja lite här hemma.


Ha en fortsatt bra dag alla bloggläsare! =)

//CarroEllen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards