Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 17 februari 2015

Nyklippt och nya glasögon

Av Carro - 17 februari 2015 21:30

Godkväll bloggen!

Sitter nu hemma i soffan med älsklingen och bara tar det lugnt.

Idag har vi haft en väldigt lugn dag på jobbet, städat massor istället.
Under eftermiddagen jobbade jag med Cissi. Vi stod och pratade om presenter som man kan ge sin sambo. Vi kom in på jag tror det var konstiga presenter eller något, då kunde inte jag låta bli att berätta om den gången, jag tror det var första gången jag fick födelsedagspresent av Jesper, när jag fick laddningsbara batterier utav honom. Och Cissi skrattade en hel del när jag berättade det, en rolig grej att berätta sådär nu i efterhand, men ja, jag behövde ju de där batterierna den gången, men kanske inte riktigt rätt att köpa det i födelsedagspresent, eller vad tycker ni? Denna present är många år sedan jag fick.


I eftermiddag har jag varit och klippt mig och även hämtat mina nya glasögon, fick sms om att de hade kommit redan idag. Så ja, de nya glasögonen känns så mycket bättre. Synen hade ju typ inte föräldrats något, så de är ju samma styrka som de andra, men jag ser så mycket bättre i de nya än de gamla, det kan ju ha något att göra med att de gamla var från Specsavers, medans de nya är från Synsam, väldigt stor skillnad på kvalité på glasen. Sedan är de nya betydligt större, och inte heller lika mycket båge som de gamla, så jag ser mycket mer runtom mig med de nya, väldigt härligt, men ovant. Så imorgon blir väl första dagen med dem, härligt =)

Bild på gamla resp. nya glasögon kommer här, och ja, jag ser nog väldigt trött ut på korten, men det är som jag brukar göra just på kort.  


 

Bild 1, med gamla glasögon. Bild 2, med nya glasögon.



Ne nu är det nog faktiskt snart dags att sova.

Hoppas att ni också har haft en bra dag =)

//CarroEllen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards